نقاشی­‌های نوری پیکاسو

۵ مهر ۱۳۹۲ | ۲۲:۴۶
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

وقتی عکاس مجله لایف جون میلی(Gjon Mili)؛ خلاق در عرصه نور و امور فنی عکاسی، در سال 1949 به دیدار پیکاسو در جنوب فرانسه رفت مشخص بود که دیدار این دو هنرمند ماهر نتیجه‌ای خارق‌العاده خواهد داشت. میلی عکس‌هایی را که از اسکیت بازی روی یخ گرفته بود به پیکاسو نشان داد. در این عکس‌ها اسکیت بازان به اسکیت‌هایشان نورهای کوچکی بسته بودند و در تاریکی می‌پریدند و می‌رفتند. دیدن این عکس‌ها ذهن نابغه اسپانیایی را به کار انداخت.

پیکاسو سی نقاشی با نور کشید. تصاویر از سنتورها، گاوهای وحشی، پرتره‌های یونانی و امضای خودش؛ میلی عکس‌هایش را در یک اتاق تاریک با استفاده از دو دوربین گرفت؛ یکی از زاویه کنار و یکی از زاویه مقابل. شاترها را باز گذاشت و به این ترتیب شعاع نور در فضا را ثبت کرد.

این سری از عکس‌­ها به نقاشی‌های نوری پیکاشو معروفند؛ و با یک نور کوچک الکترونیکی در اتاق تاریک گرفته شده‌اند. نقاشی‌هایی که در لحظه ناپدید می‌شدند؛ با این حال هنوز پس از شصت سال در عکس‌های میلی زنده‌اند.

آخرین عکس این مجموعه با بقیه متفاوت است. در این عکس او ماسکی به صورت دارد. پیکاسو از اولین هنرمندان اروپایی بود که قدرت و زیبایی ماسک‌های آفریقایی را کشف کرد.

لینک اصلی

it is for test
مدیر
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
رضوانه كرباسي
10 سال قبل

ممنون بسيار جالب بود . من اين مطلب را نمي دونستم . واقعا عالي بود

زهرا
10 سال قبل

با سلام
زاقعاً مطلب جالبی بود و مورد استفاده
موضوع پایان نامی من همین موضوع است ( بازی با نور) البته در بخش عملی
از این مطلب توانستم در آن استفاده کنم اگر منبع و یا مطلب کاملتری از این موضوع در اختیار دارید متشکر و سپاسگزار میشوم که بنده را از مطلع سازید
قبلا از کمک و راهنماییتان متشکرم
با آرزوی موفقیت پیشرفت روز افزون برای شما دوست عزیز

قمری