لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

تصاویر جهان در هفته گذشته با 20 تصویر

گاهی اوقات همان تصویری که برای برخی امید ایجاد می‌کند، در برخی دیگر ناامیدی را برمی‌انگیزد. اما برای لحظه‌ای، زمانی که تیم ناسا اولین تصویر تلسکوپ فضایی جیمز وب را منتشر کرد و جهان به گونه‌ای آشکار شد که قبلا دیده نشده بود، جهان در شگفتی متحد شد. همان ستارگانی که میلیاردها سال در بالا معلق بوده‌اند، اما این بار متفاوت است.

تصاویر زیر، انتخابی بدون رتبه‌بندی است که به دقت توسط تیم شبگار تهیه شده است. ما با انتخاب عکس‌هایی از گوشه کنار جهان و اشتراک گذاشتن‌شان با شما، می‌خواهیم نگاهی متفاوت را تجربه کنیم.

گاهی یک تصویر، خود یک گزارش کامل و مصور است. با هم به تماشای آن‌چه در جهان می‌گذرد می‌نشینیم.

کیف، اوکراین

مردم در مراسم تشییع جنازه اوله بارنا، نماینده سابق پارلمان اوکراین و یک سرباز، و سرباز اوکراینی والری دورخوف، که در نبرد در نزدیکی وولدار، در میدان استقلال در کیف کشته شدند، زانو زدند. اوله بارنا عضو سابق پارلمان اوکراین بود که پس از تهاجم روسیه در فوریه 2022 به نیروهای مسلح پیوست. طبق گزارش ها، او در خط مقدم در 17 آوریل کشته شد.

عکس: رومن پیلیپی/گتی ایماژ

7804

براونزویل، تگزاس، ایالات متحده

نسل بعدی فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس، بر فراز موشک تقویت کننده قدرتمند Super Heavy، پس از پرتاب از سکوی پرتاب بوکا چیکا این شرکت منفجر می‌شود. بزرگ‌ترین و قدرتمندترین موشکی که تاکنون در عرض چند دقیقه پس از یک پرواز آزمایشی منفجر شد که سازنده آن، SpaceX، امیدوار است اولین گام در سفر انسان به مریخ باشد.

عکس: جو اسکیپر/رویترز

7340

ابوظبی، امارات متحده عربی

مسلمانان در شب قدر که یکی از مقدس‌ترین شب‌های ماه مبارک رمضان است در مسجد جامع شیخ زاید ابوظبی نماز می‌خوانند.

عکس: کریم صاحب/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

8192