مرتفع‌­ترین حلبی آباد عمودی جهان

۲۸ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

سری به کاراکاس می‌زنیم، پایتخت ونزوئلا که در زمان هوگو چاوز کشور دوست و همسایه و برادر ما بود. با شبگار همراه شوید.

برج دیوید، یک آسمان‌خراش چهل و پنج طبقه در مرکز کاراکاس است، پایتخت ونزوئلا. این برج را می‌توان نمادی از ورشکستگی مالی کشور و فقری دانست که اکثریت مردم این شهر تجربه می‌کنند.

این برج ناتمام بیست سال است به حال خود رها شده، یعنی از زمان مرگ سازنده‌اش در 1994. با توجه به بحرانی بانکی که گریبان کشور را در دو دهه اخیر گرفته است ساختمان برج هیچ‌گاه ادامه نیافت. اگرچه سرمایه‌گذاران این ساختمان را فراموش کردند، مردم فقیر کاراکاس برج را فراموش نکردند. کاراکاس شهری است که هفتاد درصد جمعیت‌اش زاغه‌نشین هستند.

در طی هشت سال گذشته، کم‌کم این برج توسط مردم اشغال شده است و آن‌ها خودشان اجتماعی را شکل داده‌اند تا برج را مسکونی کنند. در سال 2012، 750 خانواده در این برج زندگی می‌کردند و احتمالا امروز این رقم بالاتر هم رفته است. ساختمان با زیرساخت‌هایی که ساکنین افزوده‌اند و اقتصاد درونی‌اش کامل شده است. ساکنین برای وصل کردن آب و برق پول جمع می‌کنند و در خود مجموعه، باشگاه، کلیسا و فروشگاه هم دارند که در نقاط مختلف برج پخش است.

اگرچه خیلی‌ها می‌ترسند که ساختمان تبدیل شود به بهشتی برای جانیان و فروشندگان مواد مخدر، اما در هر حال این حلبی آباد عمودی، مکانی است برای فقرا تا زندگیشان را دوباره بسازند.

لینک اصلی

it is for test
مدیر
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها