طبقه‌بندی بازی­‌های رایانه‌ای در سوئد بر اساس تصویر زنان

۲۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۹:۱۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

صنعت بازی­‌سازی در ایران هم نوپاست، و رو به رشد. در همان سال‌های آغازین شکل‌گیری‌اش انواع نظارت‌ها و ممیزی‌­ها بر این صنعت اعمال شده است، اگرچه در مورد این نظارت­‌ها واقعا لازم است که بحثی جدی صورت بگیرد، اما در سطح جهان نیز دغدغه در مورد بازی‌ها کم نیست. با شبگار همراه شوید و بخشی از دغدغه‌­ی سوئدی‌ها را بخوانید.

یک آژانس تحقیقاتی نیمه دولتی در سوئد در حال بررسی است تا یک برچسب ویژه برای بازی‌هایی که تصویرشان از زنان بر اساس باورهای جنسیت زده اختصاص دهند.. مبنای این پژوهش آزمون بچدل است (the Bechdel Test)

بودجه‌ای حدود 40000 دلار برای این پروژه در نظر گرفته شده است، مدیر پروژه آنتون آلبین در این مورد می‌گوید:«من نمی‌دانم آیا در جای دیگری از دنیا پروژه‌­ای هست که این سوال را مطرح کند یا نه، و البته، ما می‌خواهیم که سوئد در این زمینه پیش قدم باشد.» البته هنوز مشخص نیست که آیا تمام بازی‌ها براساس بازنمایی‌شان از زنان طبقه‌بندی خواهند شد، یا فقط بازی‌هایی که بازنمایی مناسب و مثبتی دارند برچسب ویژه دریافت خواهند کرد.

بازی‌های رایانه‌ای 1

تنها 16% از شاغلین در صعنت بزرگ 935 میلیون دلاری سوئد زنان هستند(در سال 2013 بوستون گلوب گزارش کرد این رقم در آمریکا 3% از برنامه‌نویسان و 11% از طراحان را شامل می‌شود ,the Boston Globe reported)

آلبین گفت:«البته بازی‌ها شاید کاملا تخیلی باشند، ولی خیلی بیشتر از خیالِ محض، می‌توانند شکلی از بیان فرهنگی باشند که جامعه‌­ی فعلی ما، یا جامعه‌­ی آرمانی ما را منعکس می‌کند. بازی‌ها می‌توانند به ایجاد محیط کاری متنوع‌تر کمک کنند، و طرز فکر ما را در مورد چیزهای مختلف تغییر دهند.»

منبع اصلی

بازی‌های رایانه‌ای 2

it is for test
مدیر
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها