آپارتمان‌­های لانه ­زنبوری هنگ کنگ: رویای حریم شخصی

۹ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۴۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

در شرایطی که قیمت مسکن در تهران تبدیل به معضلی اساسی شده است، شبگار شما را به سفری به هنگ کنگ می‌­برد. جایی که بحران مسکن معنایی کاملا دگرگون دارد. آیا این آینده­ تهران است؟

 hongkong-8-8-931 هنگ گنگ

در شهر ثروتمند و پر زرق و برق هنگ کنگ لایه­‌ای دیگر هم هست. این لایه را انجمن حمایت از جامعه در هنگ کنگ به تصویر کشیده است. این انجمن پروژه­‌های مشابهی را با هدف بالا بردن سطح آگاهی مردم جهان اجرا می‌کند که در سایت انجمن می‌توانید ببینید.

عکس‌های زیر به دلیل کوچکی بیش از حد آپارتمان‌­ها ـ آپارتمان­‌های چهار مترمربعی، یا حتی کوچک‌تر ـ با تکنیک­ خاصی گرفته شده‌اند. دوربین روی سقف نصب شده و عکاس با کنترل از راه دور عکس را گرفته است. آپارتمانی که در عکس می‌بینید و مسکن سه نفری است که با هم شام می‌خورند، از یک رینگِ استانداردِ بوکس کوچکتر است.

ساکنین این لانه­‌های زنبوری عموما کارگران رده‌­پایین، مهاجرین تازه وارد از چین، یا سالمندانی هستند که کسی را ندارند از ایشان نگهداری کند. در چنین شرایطی حریم شخصی آدم‌­ها به پوست خودشان محدود می‌شود. به گفته­‌ی دبیر انجمن حمایت از جامعه، بیش از صد هزار نفر در هنگ کنگ در این شرایط زندگی می‌کنند.

منبع

 hongkong-8-8-937  هنگ گنگ hongkong-8-8-936  هنگ گنگ hongkong-8-8-935  هنگ گنگ hongkong-8-8-934  هنگ گنگ hongkong-8-8-933  هنگ گنگ

it is for test
مدیر
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها