نیم‌نگاه؛ امپراتوری رجب در ترکیه و فرار انگلستان از اتحادیه

۱۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱:۴۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

 

 

یادش بخیر 20 سال یه کشوری به نام ترکیه بود، که همه برای نشون دادن پیشرفت، می‌کوبیدن تو سر ما، اما خدا رو شکر الان یه وضعی تو ترکیه پیش اومده که اقتصاد که به فنا رفت، امنیت هم که نیست، اعتبار هم که دیگه ندارن، با نصف کشورای دنیا هم مشکل دارن. الان یه جوری شده مردم ترکیه می‌گن ببین ایران چقدر خوبه. می‌گن این آقای رجب طیب اردوغان اولش آدم معقولی بوده اما مثل این‌که یه روزی با یکی از رئیس جمهوران کشورهای همسایه که ما فقط اسم کوچیکش رو می‌دونیم که محمود بود، جلسه می‌ذاره. نمی‌دونیم پشت درهای بسته چی بهم گفتن و شنیدن که رجب از این رو به اون رو شد، هوس احیای امپراتوری عثمانی و مدیریت جهانی زد به سرش و احساس گردن کلفتی کرد و همین شد که کشور به فنا رفت. با کردها درافتاد و با روس‌ها درافتاد و با اروپا درافتاد و با آمریکا درافتاد، از همه مهم‌تر با ایران درافتاد. حالا ما هیچی، چرا نفت داعش رو گرفتی پولشو ندادی!!؟ مردم بدبخت چه گناهی کردن که تو بمب‌گذاری باید بمیرن!!؟ حالا ما منتظریم محمود بیاد و اوضاع‌مون با رجب خوب بشه (البته معلوم نیست این محمود، همون محمود اول داستان باشه)

11
رجب طیب اردوغان

چند روز پیش هم 13 تا سرباز وظیفه با اتوبوس رفتن ته دره. هرکی یقه یکی رو گرفته، یکی می‌گه راننده بد می‌رونده، یکی می‌گه اتوبوس قراضه بوده، یکی می‌گه اتوبوس پر جنس قاچاق بوده و سنگین شده، یکی می‌گه اصلا نباید سربازا با اتوبوس می‌رفتن، یکی می‌گه تقصیر نظام وظیفه است، یکی هم می‌گه اصلا باید سربازی رو لغو کرد. اون بنده‌خداها که به دیار حق رفتن، ولی اظهارنظر سردار کمالی جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح (همون کسی که جانشین مسئول نظام وظیفه است) بعد از سه روز گذشته از حادثه جالب بود که در مورد زخمی‌های حادثه فرمودند: “افرادی که جراحت سطحی دارند، پس از ۶ ماه به خدمت اعزام می‌شوند!” خدائی حال کردی مرام رو!!؟ برو 6 ماه حال کن، باز بگو نظام وظیفه بده. دیگه چه‌جوری بهتون حال بده. ما هم این ضایعه رو بهتون تسلیت می‌گیم جناب سردار.

EU UKانگلستان چرا یهو این‌طوری شد!!؟ الان تو لندن سگ صاحبشو نمی‌شناسه. از اتحادیه اروپا که اومدن بیرون و  از مسابقات فوتبال یورو هم که حذف شدن، نخست وزیر که استعفا داد، حزب محافظه‌کار بی‌رئیس مونده، رئیس حزب کارگر رو که انداختن بیرون، اسکاتلند و ایرلند هم که دوباره یادشون افتاده باید جدا بشن. پوند داره عین موشک میاد پائین. حالا تو این هیری ویری ولز هم بی‌خیال همه داره برای خودش تو بازی‌های یورو جولون می‌ده و عشق می‌کنه. یعنی از زمان کرامول هم‌چنین بلبشویی تو بریتانیا سابقه نداشته. یه عده‌ی قلیل 3 میلیون نفره هم رفتن تومار امضا کردن که باید همه پرسی “خروج از اتحادیه اروپا” دوباره برگزار بشه، پیرمردای انگلیسی هم رای به جدایی دادن الان تو کافه نشستن و اسکاچ می‌خورن و از دوران طلایی خدابیامرز چرچیل حرف می‌زنن که اون موقع تو بازار لندن استیک بوده 2 پنی و با 50 پوند می‌شد خونه خرید. جوونای انگلیسی هم که حدود 70 درصدشون رای ندادن، الان شاکی شدن که ما این انتخابات رو قبول نداریم (به نظرتون یه جایی این حرفا رو نشنیدین، سر هر انتخابات!!؟)

یه تعدادی هم فیش حقوقی مدیران دولتی اومده بیرون و بعضیا دادشون دراومده که “آی بگیر . . . آی بگیر”. اتفاقا من هم موافق این مسئله هستم که باید این مدیران رو سریع از منصب‌شون اخراج کنن، چون آن‌قدر عقل نداشتن که درآمدشون رو توی فیش نزنن. آقا این کارا چیه، یه درصد از فلان کارخونه یا یه درصد از فلان وام رو می‌ریزن تو اون حساب یواشکیه، صد تا فیش حقوقی رو می‌شه باهاش پر کرد. ما مدیرانی که درست بلد نیستن پول بخورن رو اصلا نمی‌خوایم. آقا هر سال 100 تا سکه پاداش بده به همه، تو هیچ فیشی هم ثبت نمی‌شه. یه جایی خوندم که تو ایران و بعضی کشورهای حساب و کتاب‌دار، یه قانونی هست که دارایی مسئولین و مدیران سطح بالا رو موقع شروع و پایان مسئولیت‌شون محاسبه می‌کنن که یه وقت کسی بیشتر از اون چیزی که باید، نبرده و نخورده باشه، اما مثل این‌که تو ایران، کسی خیلی جدی نمی‌گیره.

shabgar mehdi taremi ramin rezaeianقهرمان فحش‌خوری این هفته هم مهدی طارمی و رامین رضائیان هستن که به خاطر پیچوندن پرسپولیس در حال حاضر در اینستاگرام مشغول خوندن کامنت های مشعشع از هموطنان پرسپولیسی هستند. با این کاری نداریم که طارمی کلا دو سال و رضائیان یک سال برای پرسپولیس بازی کردن و با شنیدن اسم‌شون در ورزشگاه صد هزار نفری، احساس قهرمان بودن به اون‌ها دست داده. با این‌ هم کار نداریم که رفتن تو لیگ درجه دو ترکیه، تو یه تیم درجه دو به اسم “ریزه اسپور” می‌خوان بازی کنن. با دعوای کی‌روش و برانکو و دخالت احتمالی کی‌روش در خروج ملی‌پوشان از پرسپولیس کاری نداریم، اما این چه رسم عجیبیه که باب شده یه عده‌ای که واقعا تعدادشون هم کم نیست، از هرکی خوش‌شون نمیاد می‌رن تو فضای مجازی فحش زیرشکمی می‌دن!!؟ حالا این دو تا بدبخت یه اشتباهی کردن و احتمالا یه سال دیگه دست از پا درازتر برمی‌گردن یا تو یه تیم درجه دو خارجی دیگه بازی می‌کنن، اما تنها چیزی این وسط برای بعضیا محلی از اعراب نداره، “شان انسان” است. حداقل از مردم فهیم ترکیه یاد بگیرید که بعد از بازی ایتالیا و ایرلند و حذف تیم‌ملی ترکیه به خاطر تساوی اون دو تا تیم، پیتزا رو تحریم کردن، چون فکر می‌کردن تو اون بازی ایتالیا کم‌کاری کرده. شما هم به جای فحش دادن می‌تونید برنج طارم رو تحریم کنید یا مثلا گذاشتن ریش رو (چون هر دوتاشون ریش داشتن) من که شدیدا منتظرم یه خطایی از جرج کلونی ببینم و موی جوگندمی رو تحریم کنم، دیگه خوددانی.

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها