یاشاسین کریمی ( تراکتور سازی ـ استقلال)

۱۸ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه

گزارش بازی  تراکتورسازی ـ استقلال

جمعه 17 آبان 1392 _ ساعت 15:15  , (ورزشگاه یادگار امام تبریز)

تراکتورسازی تبریز    1    –   1     استقلال تهران

زنندگان گل : برای استقلال : آرش برهانی  (2)

                 برای تراکتورسازی تبریز : سعید دقیقی (67)

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         گزارش کوتاهی از بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. طبق روال معمول در ورزشگاه آزادی پرسپولیس حمله می‌­کرد و استقلال خوزستان دفاع و ضدحمله؛ مانند بازی­‌های گذشته پرسپولیس بدون مهاجم زهردار و هافبک بازی­‌ساز. نیمه دوم تعویض خلعتبری گران­‌قیمت با عباس­زاده­ از دسته‌­ی پایین‌­تر آمده، تغییر سیستم بازی پرسپولیس از 4-2-3-1 به 4-4-2 لوزی و بازی با دو مهاجم کلاسیک (عباس­زاده و سیدصالحی). رهبری خوب استقلال خوزستان توسط سهراب بختیاری ­زاده، گل­زن ما در جام­ جهانی. تعویض مهاجم بیکار استقلال خوزستان در دقیقه 70 با بازیکن 17 ساله، ژست جوانگرایی توسط ویسی. با وجود موقعیت­‌های فراوان برای پرسپولیس تساوی در انتهای بازی. پرسپولیس با 26 امتیاز و تفاضل گل در صدر جدول و منتظر نتیجه بازی تراکتور و استقلال.

–         از دربی پایتخت که بگذریم، این بازی مهم‌ترین بازی نیم فصل اول است، چون قهرمان نیم فصل را تعیین می­‌کند. قبل از این بازی استقلال تهران با دو بازی کمتر و 23 امتیاز در رده ششم و تراکتورسازی تبریز با یک بازی کمتر و 25 امتیاز در رده چهارم جدول لیگ برتر قرار داشتند . این درحالی است که یازده تیم از شانزده تیم لیگ برتر بازی­‌های خود را در نیم فصل اول به پایان برده‌­اند.

–         وقتی شما این گزارش را می‌­خوانید از نتیجه بازی با خبر هستید، اما بهتر است بدانید در صورت کسب نتایج دیگر چه اتفاقی در جدول می­‌افتاد.

در صورت برد تراکتورسازی، این تیم با 28 امتیاز قهرمان بی­‌چون و چرای نیم فصل اول لیگ برتر می­‌شد.

اگر بازی با نتیجه تساوی به پایان می­‌رسید که رسید، تعیین قهرمان نیم فصل به بازی آخر میان استقلال و ملوان کشیده شد. در صورت پیروزی استقلال مقابل ملوان با بیش از یک گل، استقلال قهرمان نیم فصل خواهد شد و در غیر این صورت پرسپولیس.

و اگر استقلال برنده بازی با تراکتور با بیش از یک گل می­‌شد و در صورت تساوی با ملوان، قهرمان نیم فصل می‌­شد و اگر به ملوان ببازد، پرسپولیس قهرمان می­‌شد.

–         تیم استقلال، در این بازی نمی‌توانست از خسرو حیدری و هاشم بیک­‌زاده، به دلیل مصدومیت  استفاده کند. از بازیکنان تراکتورسازی محمد ابراهیمی، محمد ایرانپوریان و مرتضی اسدی هم به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده‌­اند.

–         به نظر می­‌رسد که چک آندرانیک تیموریان نقد شده است، چون او بعد از حدود یک هفته قهر یه تمرینات و بازی‌­ها بازگشته است.

–         طبق آخرین آمار ارائه شده توسط سایت فوتبال دیتابیس در 3 نوامبر، استقلال تهران با 1562 امتیاز در مکان 133 جهان، پنجم آسیا و اول ایران قرار دارد. تراکتورسازی تبریز نیز با 1492 امتیاز در رده 271 جهان، 18 آسیا و سوم ایران قرار دارد.

–         براساس گزارش سایت ترانسفرمارکت، ارزشمندترین بازیکن استقلال آندرانیک تیموریان با ارزش 1.5 میلیون یورو و تراکتورسازی تبریز ، مهدی کیانی با 750 هزار یورو هستند. هزینه کل بازیکنان استقلال 12 میلیون و 625 هزار یورو و تراکتورسازی 7 میلیون و 350 هزار یورو است.

بازی :

هفتاد هزار تماشاگر تبریزی به ورزشگاه یادگار امام آمده بودند تا شاهد پیروزی تیم محبوب‌شان باشند، تراکتورسازی خوب بازی کرد، بازی را کاملا در اختیار داشت، اما نتوانست از سد محکمی به نام استقلال عبور کند.

در روزهای پایانی نیم فصل اول لیگ برتر خستگی در ساق بازیکنان استقلال بیداد می­‌کند. این استقلال فقط برای نباختن به زمین می­‌آید. با وجود 5 ملی­‌پوش در ترکیب این تیم، استقلال حرفی برای گفتن در زمین فوتبال نداشت. شاید این مشکل را نتوان به گردن کسی انداخت (که ما از این مسئله خیلی ناراحت هستیم)، بازی در جام باشگاه‌­های آسیا، لیگ برتر و تیم­‌ملی بازیکنان این تیم را خسته کرده است، شاید هم بدنسازی نصفه و نیمه در ابتدای فصل. در هر حال این استقلال با چنگ و دندان مبارزه می­‌کند تا به پایان نیم فصل برسد که هم لشکر مصدومینش بازگردند و هم بازیکنان جدیدی به خدمت بگیرد.

در این بازی استقلال فقط 10 دقیقه واقعا استقلال بود، 5 دقیقه اول بازی و 5 دقیقه آخر بازی. به محض شروع بازی و در دقیقه 2 آرش برهانی، بهترین گل­زن تاریخ استقلال، بر روی پرتاب اوت توسط آندرانیک تیموریان (باز هم تیموریان) با فرصت­‌طلبی گلی را به ثمر رساند. از دقایقی بعد تراکتورسازی توپ و میدان را در اختیار گرفت تا دقیقه 85 که استقلال به دلایل نامعلومی متحول شد و به سمت دروازه تراکتورحمله کرد و در 5 دقیقه 3 شانس مسلم گلزنی آن‌ها توسط حامد لک، دروازه‌­بان ملی­‌پوش و آماده این روزهای تراکتور، مهار شد.

و اما تراکتورسازان نشان دادند که مجید جلالی سرمربی آن‌ها برای قهرمانی در لیگ فکرهایی در سر دارد. آن‌ها 80 دقیقه یکپارچه حمله بودند. حبیب گردانی و میلاد فخرالدینی از چپ و راست و علی کریمی و مهدی کریمیان در میانه، عرصه را بر بهترین هافبک‌های حال حاضر ایران تنگ کرده بودند. شاید اگر سعید دقیقی و کریم انصاری­فر در خط حمله تراکتور دقت بیشتری می­‌کردند و یا امروز مهدی رحمتی در فرم خوبش نبود، نتیجه­ دیگری رقم می­‌خورد. تراکتور نتوانست به خوبی از برتری‌­اش هم در زمین و هم بر روی سکوی تماشاگران استفاده کند. آن‌ها فقط توانستند گل خورده را در دقیقه 67 توسط سعید دقیقی با پاسی که انصاری­فر به او داد، جبران کنند.

امروز نقطه­ قوت و اتکای تراکتورسازی تبریز در میانه­‌ی میدان، علی کریمی تمام نشدنی بود. امروز از دریبل­‌های ویران­‌کننده­‌ی علی کریمی خبری نبود، اما پاس­‌های بلند او که برای هر خط دفاعی کابوس محسوب می‌­شود، استقلال و خط دفاعی ­ملی­‌پوش آن را بسیار آزار داد. گل تراکتور هم بر روی یکی از همین پاس‌­ها بلند که کریمی برای انصاری­فر در سمت چپ خط دفاعی استقلال ارسال کرد به ثمر رسید. بعضی بازیکنان 89 دقیقه در زمین راه می­‌روند، اما قادرند در همان یک دقیقه نتیجه‌­ی بازی را تغییر دهند، علی کریمی از آن دسته بازیکنان است، هرچند در این بازی کریمی 90 دقیقه دوید. (تولدت مبارک علی آقا)

Esteghlal -Teractor17- تراکتورسازی استقلال

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         در نیمه دوم علی کریمی در یکی از معدود صحنه‌­های بازی که پا به توپ شده بود، وارد محوطه جریمه استقلال شد و با برخورد به سیاوش اکبرپور به زمین افتاد. ما که کارشناس داوری نیستیم، پنالتی بودن یا نبودن این صحنه به عهده­ کارشناسان داوری.

–            در نیمه اول محمد نصرتی با یک لگد عجیب (ما قدیمی­‌ها که فیلم­‌های بروس لی را تماشا می‌کردیم، بهش می‌گفتیم «یتا پرنده») به سینه­ آندرانیک تیموریان کوبید. این‌که این حرکت اخراج داشت یا نه، به عهده­ کارشناسان داوری، اما من به عنوان یک ایرانی (با التماس) از بازیکنان لیگ برتر تقاضا دارم که حداقل تا جام­ جهانی کمی خود را کنترل کنند و سعی کنند بازیکنان ملی­‌پوشی را که جایگزینی برای آن‌ها نداریم، مصدوم نکنند. قطعا آندرانیک تیموریان بهترین بازیکن حال حاضر در لیگ برتر است.

–            کارگردان فهیم تبریزی احتمالا از بازماندگان دهه شصت صدا و سیما است، چون به سبک آن سال­‌ها در لحظاتی که در زمین بحث­‌های حاشیه­‌ای پیش می­‌آمد و بازیکنان با داور درگیر می‌­شدند، به روال آن دوران تماشاگران بازی را نشان می‌­داد که شاید خدای نکرده این حواشی فوتبال برای ما بدآموزی نداشته باشد (خدا خیرش بده، امیدوارم زودتر بازنشسته بشه و بره تو خونه استراحت کنه).

–         مربی استقلال طبق روال همیشه نتیجه بازی را به گردن بازیکنان انداخت. او در مصاحبه­ مطبوعاتی گفت:«اگر هافبک‌­ها کمی باهوش‌­تر بازی می‌­کردند، ما این بازی را می‌بردیم.» چیزی که واضح و مبرهن است این است که استقلال با وجود نکونام، تیموریان و ساموئل بهترین خط هافبک لیگ را در اختیار دارد و اگر این تیم بیشتر از یک گل در بازی نخورد، سعی و تلاش این بازیکنان (با توجه به خستگی­‌شان) و درخشش سیدمهدی رحمتی بود.

–         ظرفیت ورزشگاه یادگار امام تبریز 70000 نفر است، امروز ورزشگاه کاملا پر بود. تعداد تماشاگر این بازی از طرف سازمان لیگ 62000 نفر اعلام شد . پیدا کنید 8000 نفر گمشده را !!؟

–         استقلال تهران با این تساوی با 24 امتیاز و یک بازی کمتر در رده ششم جدول باقی ماند، اگر این تیم بتواند با بیشتر از یک گل ملوان را شکست دهد، قهرمان نیم فصل خواهد شد. تراکتورسازی تبریز هم با 26 امتیاز به رده سوم جدول صعود کرد و نیم فصل را با همین نتیجه به پایان برد. این درحالی است که کمیته انضباطی از پنج تیم استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، داماش گیلان و ملوان انزلی یک امتیاز کسر کرده است.

 لینک سایت گل  گزارش بازی 

خلاصه بازی در سایت ورزش3 

لینک ترانسفر مارکت :

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
امیر
10 سال قبل

جالبیش مصاحبه ی بع از بازی علی کریمی بود که گفت:آقای نکونام ماشاءالله دائما با داور صحبت می‌کرد. او اگر انرژی‌اش را برای بازی بگذارد مثمر ثمر‌تر می‌شود.