چطور صبح را عالی شروع کنید و عصری دلپذیر بسازید

۱۹ آذر ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

چه آدم صبح دوستی باشید چه نباشید، فعالیت­‌های صبحگاهی شما حال و هوای روز شما را می‌سازند. شما هم می‌توانید از رختخواب بیرون بپرید فورا یک لیوان چای/قهوه بخورید و بروید سر کار، یا می‌توانید این زمان را صرف آماده‌سازی برای یک روز پرثمرتر و کم اضطراب­‌تر بکنید. فقط راحت خوابیدن مهم نیست، برای تکمیل چرخه‌­ی استراحت روزانه، خوب بیدار شدن هم بسیار مهم است. با شبگار همراه شوید و این پنج پیشنهاد را بخوانید، اجرا کردن‌شان نه سخت است، نه عجیب و غریب، ولی شاید نتایج‌شان شگفت‌زده‌تان کند.

شما اقلا مسئول یک زندگی هستنید، و وظیفه­‌ی پول در‌آوردن هر روز روی شانه‌­های همه بیشتر سنگینی می‌کند. این چند پیشنهاد را امتحان کنید تا روزهایتان پرثمر شود و وقتی فشار زندگی خیلی خیلی زیاد می‌شود بتوانید خونسردی خودتان را حفظ کنید.

صبح - ترک کردن قهوه

  1. فعلا قهوه/چای را ترک کنید.

قبل از این‌که با خشم بگویید امکان ندارد بدون قهوه بتوانید زندگی کنید این پاراگراف را تا آخر بخوانید. قرار نیست حتما قهوه/چای را ترک کنید، ولی سعی کنید اولین چیزی که می‌­نوشید نباشد. یک فنجان آب ولرم با آبلیمو شروع بسیار بهتری است. هم سرحال‌ترتان می‌کند، هم برای پوست خوب است، هم متابولیسم را بهتر می‌کند، یک نوع از انرژی بدون اعتیاد ایجاد می‌کند و برای سلامت دهان و دندان هم مفید است. برای این‌که بیشترین بهره را ببرید، یک ساعتی قبل از خوردن خوراکی بعدی صبر کنید.

  1. دست به تلفن نزنید.

بسیاری از همشهری­‌هایمان می‌گویند اولین چیزی که بعد از بیداری برمی‌دارند گوشی همراه‌شان است. سری به فیسبوک می‌زنند (تحقیقات نشان داده این‌کار حال شما را بدتر می‌کند). اخبار را چک می‌کنند و از جنگ‌ها و بیماری‌ها و … مطلع می‌شوند و خلاصه هزار و یک خبر ناخوش دیگر! به جای این‌کار یک فعالیت صبحگاهی کوتاه ولی قطعا سالم‌تر را جایگزین کنید: چند حرکت کششی ساده، کمی رقصیدن مقابل آینه‌، یا حتی مرتب کردن رختخواب‌تان!

  1. یک مراسم نظافت منظم داشته باشید.

چه قبل از ورزش و صبحانه دوش بگیرید، چه بعد از آن، یک نظافت صبحگاهی بسیار مفید است، حتی اگر فقط برای سر و صورت‌تان باشد. این قضیه برای کسانی که در منزل کار می‌کنند بسیار خطرناک است، چون ممکن است به خودشان رسیدگی نکنند. حداقل سر و صورت‌تان را درست و حسابی بشویید، این قضیه فقط برای زیباتر شدن نیست، مربوط به انرژی و سرحالی هم می‌شود.

  1. فهرست کارهایتان را بنویسید

این روزها هر آدم شاغلی هر روز کلی کار برای انجام دادن دارد. خیلی ساده این کارها غیرقابل تحمل می‌شوند و روی هم انباشته، ولی بهتر است سعی نکنید ده تا کار را هم‌زمان انجام دهید. تحقیقات نشان داده هیچ‌کس نمی‌تواند چند کار را هم‌زمان با کیفیت یکسان انجام دهد. و اگر تمام انرژی و تمرکزتان را روی یک پروژه نگذارید بعدا مجبور به دوباره کاری خواهید شد. یک فهرست کار داشته باشید که هر روز از آن کارهایتان را حذف کنید. یک هم‌چین فهرستی شما را سرحال نگه می‌دارد، و مطمئن می‌کند که هیچ چیز جزیی از قلم نیفتاده است. هر روز قبل از شروع کار، یک‌بار این لیست را به روز کنید و ببینید چند چند هستید.

  1. محیط کارتان را مالِ خود کنید

محیط کار پرثمر بسیار مهم است، چه این محیط خانه شما باشد، چه دفتر کار باشد، چه مغازه و … . ایده‌آل این است که هر شب محل کارتان را تمیز کنید، ولی اگر این‌طور نیست، صبح‌ها این کار را بکنید. یک ذهن فعال و تیز نیاز به محیط تمیز دارد. چه با فنگ شویی چه با هر عقل و نظم دیگری، محیط کار خودتان را طبق علاقه‌تان مرتب کنید. باور کنید نتیجه شگفت‌زده‌تان خواهد کرد.

یادتان نرود که صبح، تمام حال و هوای روز را تعیین می‌­کند، صبح‌تان را خردمندانه شروع کنید، از وقت‌تان بهره ببرید و اولویت‌هایتان را هر روز صبح با خودتان مرور کنید، خوش باشید.

لینک اصلی

عکس ابتدای متن از: آندری آرمنت (andre arment)

it is for test
مدیر
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها