پیروزی آبی بر آبی(استقلال تهران-استقلال خوزستان)

۱۰ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

شنبه 9 شهریور 1392 _ ساعت 19:00، (ورزشگاه تختی اهواز)

استقلال خوزستان  2  –  0  استقلال تهران

زنندگان گل : عادل کلاه­‌کج (دقیقه 37 ) – علی بیگدلی (دقیقه 75)

استقلال با در اختیار داشتن شش ملی‌­پوش در ترکیب تیمش بازی را به هم‌نام رده سیزدهمی خود واگذار کرد. این‌جا ایران است و هر اتفاقی محتمل. استقلال تهران با باخت به استقبال به دربی رفت.

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         علی فتح­‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرده است که این فصل آخرین فصل حضور او در باشگاه استقلال خواهد بود (ما که باور نمی‌کنیم). این در حالی است که تعداد استعفاهای آقای فتح‌الله‌زاده از شماره خارج شده است.

–          انتقال محمدرضا خلعتبری به پرسپولیس حرف و حدیث‌هایی به دنبال داشته که صدای مسئولان باشگاه استقلال را درآورده است‌. فتح‌­الله‌زاده عنوان کرده است؛ که به خاطر زمان فسخ قرارداد خلعتبری، او نمی‌تواند در دربی بازی کند. (حالا باید ببینیم سمبه‌ی کی پرزورتره)

–         قبل از این بازی، استقلال تهران با 14 امتیاز در رده دوم جدول و استقلال خوزستان با 5 امتیاز در رده سیزدهم جدول لیگ برتر قرار داشتند.

–         فرهاد مجیدی، کاپیتان اول استقلال، در این بازی به میدان نخواهد رفت. مسئولان باشگاه دلیل این کار را مصدومیت او عنوان کرده‌­اند؛ اما گفته می‌شود که کادر فنی استقلال اشتباه علی دایی در مورد عالیشاه را تکرار نمی­‌کند و بازیکن دو اخطاره­‌ی خود را به زمین نمی‌فرستد تا او را در بازی دربی در اختیار داشته باشد.

–         گوران لاوره بازیکن صربستانی است که سابقه بازی در تیم‌های پارتیزان بلگراد و اندرلخت بلژیک را دارد؛ برای عقد قرارداد با استقلال به تهران آمده است. او در مصاحبه‌­ای (که بغض را از پشت سطور آن می‌توان حس کرد) عنوان کرده است که در‌حالی‌که باشگاه استقلال پاسپورت او را در اختیار گرفته است؛ هیچ یک از مسئولان باشگاه پاسخگوی او نیستند. (گروگانگیری مدرن، تخفیف می­دی یا تا آخر عمرت باید این‌جا بمونی.)

–         رده‌بندی بهترین تیم­‌های باشگاهی جهان توسط سایت فوتبال دیتابیس اعلام شد که در این رده‌بندی تیم استقلال تهران در رده اول ایران، سوم آسیا و هشتاد و پنجم جهان قرار گرفت.

–         براساس گزارش سایت ترانسفرمارکت، ارزشمندترین بازیکن استقلال آندرانیک تیموریان با ارزش 1.5 میلیون یورو و استقلال خوزستان میلاد می­داوودی با 300 هزار یورو هستند.

footbal-EsteghlalEsteghlal khozestan-استقلال تهران استقلال خوزستان

بازی :

استقلال خوزستان با حرف و حدیث­‌های بسیار به لیگ برتر آمد. لیگ را خوب شروع کرد. اما در ادامه نتوانست نتایج خوبی کسب کند. خوزستانی­‌ها با تغییرات زیادی پا به لیگ برتر گذاشتند؛ آن‌ها چندین بازیکن خوزستانی قدیمی را که سابقه‌­ی بازی در تیم‌های قرمز و آبی را داشتند مانند میلاد می­داوودی؛ ایمان مبعلی، حسین کعبی، سهراب بختیاری­‌زاده و عادل کلاه­‌کج به خدمت گرفتند. امروز همین بازیکنان ثابت کردند که هنوز می‌توانند در زمین بازی خودی نشان دهند. خط میانی دونده‌­ی استقلال خوزستان، بازی را از هافبک­‌های صاحب نام استقلال گرفته بودند و اجازه‌­ی بازی‌سازی به آن‌ها نمی‌­دادند.

استراتژی اصلی آن‌ها بر ضدحمله‌­ها استوار بود. زمانی که مهدی خیری بهترین بازیکن میدان و همه‌کاره‌ی میانه میدان آن‌ها با پاس‌­های عمقی خود می­داوودی و کلاه‌­کج را راه می‌­انداخت. گل اول خوزستانی‌­­ها با سماجت می­داوودی و اشتباه برهانی؛ توسط کلاه­‌کج به ثمر رسید و گل دوم بر روی پاس عمقی کلاه­‌کج توسط بیگدلی؛ تعویض خوب ویسی. عبدالله ویسی در این بازی نشان داد که فوتبال را خوب می‌شناسد. هرچند که معلوم نیست او بتواند در جو سنگین خوزستان دوام بیاورد.

استقلال تهران امروز رقیب سرسخت­‌تری از استقلال خوزستان را پیش‌رو داشت و آن گرمای اهواز بود. گرما و دوندگی بی‌­امان خوزستانی­‌ها کاری کرده بودند که بازیکنان میلیاردی استقلال نتوانند حتی گوشه­‌ای از آن بازی­‌های گذشته به نمایش بگذارند. امروز استقلال در همه‌­ی خطوط حتی خط دفاع خوبش؛ بسیار بی­‌نظم عمل کرد. گل اول استقلال خوزستان بر روی اشتباه و دفع ناقص آرش برهانی به ثمر رسید. حال سوال این‌جاست که نوک پیکان حمله­‌ی استقلال در آخرین نقطه­‌ی دفاعی این تیم چه کار می­‌کرد!!؟ بعد از دریافت گل، استقلال تاکتیک همیشگی مربی تیم‌شان در هنگام عقب‌افتادن از حریف را در دستور کار قرار داد. بازیکنان بلندقد در محوطه جریمه و سانتر از هر جای زمین که این تاکتیک هم ثمری نداد. استقلال به گرما، دوندگی خوزستانی­‌ها و بی‌­تاکتیکی خودش باخت.

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         بینی هاشم بیک‌­زاده بازیکن ملی‌­پوش استقلال تهران در دقیقه 6 بازی شکست و جای خود را به فردین عابدینی سپرد.

–         استقلال تهران با این باخت با 14 امتیاز در رده دوم جدول ماند و پشت به پشت پرسپولیس در رده سوم داد. ولی استقلال خوزستان با این برد 8 امتیازی شد و به رده یازدهم صعود کرد.

–         مربی استقلال در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی طبق روال همیشه یکی از بازیکنان خود را آماج حملات قرار داد و باخت را به او نسبت داد؛ امروز قرعه‌­ی فال به نام امیرحسین صادقی درآمده بود.

–         استقلال بازی قبل از دربی را باخت؛ اما تجربه ثابت کرده (همان‌طور که دیروز گفتیم) بازی استقلال و پرسپولیس هیچ ارتباطی با جایگاه آن‌ها در جدول، بازی‌­های گذشته، و تعداد بازیکنان ملی‌­پوش آن‌ها ندارد.

 لینک سایت گل گزارش بازی

لینک ترانسفر مارکت 

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها