هفته 23 لیگ برتر: دربی بی­‌خاصیت، تسلیت تسلیت

۲۹ دی ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

مهم‌ترین بازی این هفته دربی پایتخت، بازی میان پرسپولیس و استقلال بود. اما ما هم مثل شما از نحوه­ بازی دو تیم و نتیجه بازی راضی نیستیم، پس سعی می‌کنیم در حد توان کمتر به آن بپردازیم. همه بازی‌­های هفته بیست و سوم روز پنجشنبه 26 دی برگزار شد به غیر بازی پرسپولیس و استقلال که جمعه انجام شد و بازی مس کرمان و نفت تهران که به دلیل حضور بازیکنان تیم نفت در تیم­ ملی زیر 22 سال یکشنبه انجام می‌­شود.

–          قبل از توضیح بازی‌­های لیگ به دو خبر باید اشاره کنیم، ابتدا صدور حکم پرونده محسن قهرمانی از سوی کمیته انضباطی که در هفته­ گذشته نقل محافل ورزشی بود. کمیته انضباطی با زرنگی خاصی حکم را در هفته قبل از دربی اعلام کرد که این خبر در سر و صدای دربی گم شود (که نشد). حکم کمیته انضباطی بسیار عجیب و قابل تامل است، کمیته انضباطی اعلام کرد که محسن قهرمانی در سال‌های گذشته از باشگاه راه‌­آهن پولی دریافت کرده است و به همین خاطر به 8 ماه محرومیت از داوری محکوم شد، اما نکته جالب حکم این‌جاست که مرتضی کریمی و مولایی که واسطه‌­ی بین قهرمانی و باشگاه راه‌­آهن بودند به 10 و 2 سال محرومیت محکوم شدند. واسطه‌­ها از کسی که جرم را مرتب شده بیشتر مجازات می­‌شوند (چرا !!؟)

دربی - قهرمانی

–           و نکته دوم این‌که چرا 8 ماه محرومیت برای قهرمانی؟ چرا یک سال نه و چرا 6 ماه نه ؟ جواب : چون لیگ سال آینده دقیقا بعد از 8 ماه از محرومیت قهرمانی شروع می­­‌شود و ایشان می­‌توانند (به گفته خودش) با قدرت به داوری بازگردد. (فقط باید در لیگ بعدی به دوستانی که می­‌خواهند پول به دست ایشان برسانند، هشدار دهیم که مواظب باشید، کمیته انضباطی با کسی شوخی ندارد.)

–          و خبر دوم مربوط به حذف تیم ­ملی زیر 22 سال ایران از رقابت­‌های قهرمانی آسیا است. تیم ایران بعد از استرالیا و ژاپن، با 4 امتیاز سوم شد و از صعود بازماند. ایران در این بازی­‌ها با ژاپن به تساوی یک بر یک رسید، از استرالیا با یک گل شکست خورد و با هت­ریک کاوه رضایی سه بر یک کویت را شکست داد.

–          فجرسپاسی تیم انتهای جدول بالاخره توانست بعد از هفته‌­ها ناکامی تیم بحران­‌زده داماش گیلان را در رشت 3 بر 1 شکست دهد. داماش با عابدینی و بحران مالکیت و نبود پول، هم‌چنان دست به گریبان است.

–          ذوب‌­آهن که با سرمربی (نه چندان) جدیدش مجتبی تقوی جان تازه‌­ای گرفته و توانست تیم قدرتمند فولاد را با تساوی بدون گل روانه خانه کند. این درحالی است که خط حمله فولاد در بازی گذشته به بهترین خط دفاع لیگ (پرسپولیس) 2 گل زده بود.

–          در تبریز تراکتورسازی که هم‌چنان مجید جلالی را بر روی نیمکت خود می­‌بیند با نتیجه یک بر یک در برابر صبای قم به تساوی رسید. در این بازی تعداد قابل توجهی از تماشاگران شعارهایی را علیه جلالی و حمایت از الیویرا سر دادند. (دوستان تبریزی باید توجه داشته باشند که اگر کاپلو رو هم روی نیمکت داشته باشند قطعا با این شعارها تیم‌شون نتیجه­ خوبی نمی­‌گیره، حالا هی فحش بده) تراکتور با این یک امتیاز در رده ششم جدول باقی ماند.

–          سایپا و ملوان که هر دو در این روزها خوب نتیجه می­‌گیرند، در کرج به دیدار هم رفتند که ملوان توانست با نتیجه 2 بر 1 میزبان خود را شکست دهد. ملوان با مالک و مدیرعامل جدید به دور از حاشیه روزهای خوبی را سپری می­‌کند (اگر مثل همیشه یکی پیدا نشه خرابش کنه.)

–          سپاهان که با سرعت به صدر جدول نزدیک می‌­شد، در زمین راه‌­آهن بحران­‌زده، مقابل این تیم متوقف شد. شاید این بازی نقطه عطفی باشد برای بازگشت راه­‌آهن به روزهای خوب. سپاهان در رده چهارم ماند، اما تنها یک اختلاف 5 امتیازی آن‌ها را از صدر جدول دور کرده است.

–          استقلال خوزستان که نفس تیم‌­های پائین جدول را پشت سرش حس می‌­کند توانست با شکست 3 بر 1 مقابل گسترش فولاد و مربی جدیدش تارتار، 3 امتیاز این بازی را از آن خود کند و اندکی از منطقه خطر دور شود و با 3 امتیاز اختلاف با صبای قم، تیم یازدهم، در رده دهم جدول جا خوش کند.

دربی - رویانیان

–          مهم‌ترین حاشیه قبل از بازی دربی، اعتصاب دست­‌جمعی بازیکنان پرسپولیس برای گرفتن دستمزدهایشان بود. این قبول که پرسپولیسی­‌ها دستمزد نگرفته­‌اند، اما از این اعتصاب بوی توطئه به مشام می­‌رسد، از چهره خندان رویانیان، از جور شدن 2 میلیارد در یک روز، از اعتصاب یک روزه و این‌که تا به حال یک نفر از بازیکنان پرسپولیس در طول فصل از بی‌­پولی شکایت نکرده بودند. از برخی منابع نیمه‌آگاه (که خواست اسمش فاش نشه) شنیده‌­ایم که این اعتصاب به فرمان رویانیان برای فشار به وزارت ورزش انجام شده است (راست و دروغش گردن اونی که می­‌گه).

–          پنجشنبه، روز قبل از بازی، مدیرعاملان دو تیم پرسپولیس و استقلال دست در گردن هم به تمرین هر دو تیم رفتند و ابراز دوستی و صمیمت کردند. از آقایان خواهش می­‌کنیم کمتر به شعور ما توهین کنند (نمی‌گم نکنید، ولی لطفا یه خرده کمتر)، دوستان فحش‌­هایی که در طول فصل نثار هم می‌کنند را باور کنیم یا غش و ریسه رفتم در بغل هم (دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو؟)

–          شاید دوستان استقلالی از من ناراحت شوند، اما مقصر تساوی­‌های پی‌­در­پی دربی نه مقامات سیاسی هستند، نه بازیکنان بی­‌غیرت (و شاید باغیرت) و نه حساسیت بازی، مقصر اصلی کسی نیست جز امیر قلعه­‌نویی. نه به این خاطر که تیمش با دو امتیاز اختلاف با فولاد و 4 امتیاز اختلاف از پرسپولیس در صدر جدول است، بلکه فقط به این دلیل که به فکر مواظبت و نگهبانی از رکورد نباختن جلوی پرسپولیس است. وقتی که خبرنگاران بعد از بازی از آندارنیک تیموریان در مورد بازی دفاعی تیمش پرسیدند، جواب داد که آن‌ها فقط در زمین مجری فرمان­‌های سرمربی هستند و تلویحا قلعه­‌نویی را مقصر تساوی دربی معرفی کرد.

–          البته این به آن معنا نیست که پرسپولیس تیمی سراسر هجومی بود و خیلی خوب بازی کرد. پرسپولیس توانی برای حمله نداشت که بخواهد در مقابل دفاع استقلال حرفی برای گفتن داشته باشد. (خلاصه حال ما هم مثل شما از این فوتبال بی‌­خاصیت و بی‌­رمق به‌هم خورد.)

–          در این بازی تست دوپینگ از بازیکنان گرفته نشد، به گفته‌­ی احمد هاشميان رئيس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال نرم‌­افزار مورد استفاده کمیته، این بازی را برای تست دوپینگ انتخاب نکرده است. (آقا بگو نمی‌­خوایم ستاره­‌هامون یه وقت خدای نکرده دوپینگی از آب دربیان، چرا بهانه الکی می‌آری.)

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها