موسیقیدانان بزرگی که در سال ۲۰۱۴ میلادی فوت کردند

۱۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

موسیقیدانان بزرگی که در سال ۲۰۱۴ میلادی فوت کردند

هیچ­وقت برایِ شنیدنِ موسیقیِ خوب دیر نیست، با شبگار همراه باشید .

کلودیو آبادو (Claudio Abbado (1933_2014: یکی از بزرگترین رهبران ارکستر قرن بیستم و بنیانگذار ارکستر جوانان اروپا. همچنین او از آهنگسازان برجسته‌ی قرن بیستم نیز هست.

 01-claudio abbado

لورین ماتزل (Lorin Mazzel) (1930_2014: او از هشت سالگی وارد دنیای موسیقی شد و همچون موتزارت از کودکان نابغه به حساب می‌آمد. در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی آثار بسیار برجستهای را از خود به جا گذاشت. از سال ۲۰۰۲ رهبر ارکستر فیلارمونیک نیویورک و از سال ۲۰۱۱ رهبری ارکستر مونیخ را به عهده داشت.

 02-Lorin Maazel

کریستوفر هوگوود (Christopher Hogwood)(1941_2014: رهبر ارکستر و هارپسیکوردیست بزرگ قرن بیستم. او با ایده ی خود مبنی بر ساخت سازهایی دقیقا مشابه با سازهای دوره‌ی باروک و کلاسیک، با همان استانداردها، قابلیت‌ها و ابعاد و … و استفاده‌ی آنها در اجرای آثار این دوره‌ها، انقلابی در اجراهای این آثار به وجود آورد.

 03-Christopher Hogwood

پاکو د لوچیا (Paco de lucia)(1947_2014: نوازنده و آهنگساز معروف وبزرگ گیتار فلامنکو. او جزو اولین افرادی بود که موسیقی فلامنکو را به جهانیان عرضه کرد، و از مرزهای اسپانیا فراتر رفت. در کشورهای مختلفی از جمله ایران طرفداران فراوانی پیدا کرد.

 04-Paco de Lucia

ماگدا اولیویرو (Magda Oliviero) (1910_2014: خواننده‌ی ایتالیایی سوپرانو، که پس از ۱۰۴ سال عمر پر بار و اجراهای فراوان، در سپتامبر سال ۲۰۱۴ در گذشت. او تا سن ۷۱ سالگی به خوانندگی حرفه‌ای خود و تا ۹۰ سالگی به خواندن در کنسرت های کوچکتر ادامه داد. آخرین صدای ضبط شده از خوانندگی او مربوط به ۹۹ سالگی‌اش است.

 05-Magda Olivero

لیچیا آلبانه زه (Licia Albanese)(1909_2014: خواننده ی سوپرانو متولد ایتالیا که حدودا تمام عمر حرفه‌ای خود را در آمریکا گذراند. اجراهای او از آثار پوچینی Puccini و وردی Verdi

در سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۵ شهرت بسیار زیادی برایش رقم زد.

06-Licia Albanese

ارشک
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها