سفر به آب‌گرم لاریجان

۱۲ آذر ۱۳۹۲ | ۲۰:۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

آب‌گرم لاریجان در حدود 60 کيلومترى شمال شرق تهران و 26 کيلومترى شمال شرق شهرستان دماوند واقع است.

در این گزارش قصد داریم به “آب‌گرم لاریجان” سفر کنیم. در این زمان که به زمستان نزدیک می­‌شویم، بد نیست تن به آب داغ زده و از خواص آن نیز بهره‌مند شویم. “لاریجان” منطقه‌­ای سرسبز که پر است از هتل و سوئیت­‌هایی که مجهز به استخر و جکوزی و حوضچه‌های مخصوص آب‌گرمند. البته به محض ورود به حوضچه از به کار بردن واژه “آب‌گرم” پشیمان شده و کلمه “آب‌جوشان” را جایگزین آن خواهید کرد!

در واقع، آب‌گرم به چشمه‌ای گفته می‌­شود كه گرمای آب آن بالاتر از اندازه معمولی است و دارای برخی مواد معدنی است و اثر درمانی نيز دارند. اين آب­‌های معدنی از اعماق زمين سرچشمه می‌گيرند و از شكاف‌های سطح زمين با فشار به بيرون تراوش می‌کنند.

در دامنه‌های البرز به ویژه اطراف قله دماوند، به دلایل خاص زمین‌شناختی، آب‌های معدنی با خواص مختلف درمانی وجود دارد که یکی از آن‌ها در روستای “آب‌گرم” است. روستایی خوش آب‌وهوا که در دامنه قله دماوند قرار دارد. آب‌های گرم معدنی این روستا با حرارتی حدود ۶۲ درجه سرشار از مواد گوگردی است و برای درمان دردهای استخوانی، انواع بیماری‌های پوستی، مفاصل و روماتیسم مفید است.

و اکنون اگر به دنبال یک تفریح روستایی با حال و هوای آب‌گرم هستید و در ضمن در نظر دارید که مسافتی طولانی را برای تفریح‌تان طی نکنید، آب‌گرم لاریجان را  به شما پیشنهاد می‌کنم.

منطقه لاریجان اطراف مسیر جاده هراز قرار دارد. یکی از روستاهای این منطقه، “آب‌گرم” نام دارد که به نام “آب‌گرم‌ لاریجان” مشهور شده است. آب‌گرم لاريجان در فاصله حدود 60 کيلومترى شمال شرق تهران و 26 کيلومترى شمال شرق شهرستان دماوند قرار دارد.

اگر آدرس دقیق‌تری بخواهید باید حدود 78 تا 80 کیلومتر از تهران در مسیر جاده هراز فاصله بگیرید و تابلوی انحرافی این روستا را ببینید. البته باید بگویم که مستقیما به آب‌گرم اشاره نکرده و نوشته شده است رینه (Reyne). به گفته یکی از دوستان شاید بهترین نشانه آن رستوران سالاریه باشد که مسیر انحرافی روستا دقیقا از کنار این رستوران جدا می‌شود.

در این سفر کافی است وسائل مربوط به استحمام را به دنبال داشته باشید چرا که این روستا جاذبه‌های خاص گردشگری ندارد و فقط آب‌گرم آن است که مسافران را به سمت خود می­‌کشاند. البته میان دار و درخت‌های سیب و گلابی آن می‌توانید گردش کنید آن هم به شرطی که بدن‌تان در مجاورت آب‌گرم نسوخته باشد!

این‌جا نیز مانند سایر مکان‌های توریستی در اواخر هفته شلوغ است و ممکن است به راحتی اتاق یا سوئیت خالی پیدا نکنید. اما اگر وسط هفته می‌خواهید از آب‌گرم لذت ببرید، هم خلوت‌تر است هم قیمت‌ها به صرفه‌تر می باشند. اکثر حوضچه‌های آب‌گرم این منطقه خصوصی هستند. و اگر به اشتباه نگویم فقط یک حوضچه عمومی دارد.

این سفر می‌تواند یک روزه باشد چرا که مقصد نزدیک است. با تمام توقفات در مسیر در نهایت 2 ساعت و نیم زمان می‌برد. اما اگر قصد شب ماندن دارید می‌توانید بعدازظهر حرکت کرده و غروب به مقصد برسید و شب را در آب جوشان سپری کنید! و فردایش را به گردش در روستا بپردازید.

در آخر توصیه می‌کنم اگر تحمل آب جهنمی! و بوی گوگرد را ندارید اصلا این سفر را در برنامه خود قرار ندهید. اما اگر بدنتان عادت دارد پس حتما به تجربه آن می‌­ارزد.

برای دیدن عکس‌های بیشتر و توضیحات دقیق‌تر به این لینک مراجعه کنید.

DSC08745 لاریجان

DSC08743 لاریجان

111 لاریجان

سمیه غلامی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
19 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
bahrami
10 سال قبل

سلام
لاریجانم مگه آب گرم داره؟؟؟؟؟

البته تا اونجایی که ما شنیدیم تابستونا میرن آب گرم زمستونا معمولان کسی نمیره آب گرم

عاطفه
پاسخ به  bahrami
9 سال قبل

چرا فقط تابستون تو خنکای بهار و پاییز عالیه

\پاسخ
10 سال قبل

تابستون؟؟؟والا ما که همینجوریش تو تابستون می پزیم. گفتیم تو زمستون آب داغ می چسبه. بله لاریجانم آب گرم داره. من خودم رفتمممممممممممممممم.

maryam
9 سال قبل

سلام کسی رفته اونجا اب گرم ؟ من یه شماره تلفن میخوام

لطیف
پاسخ به  maryam
6 سال قبل

سلام 09119176970 بنام سید عبداله سلطانیان سوئیت دارد نه خوب است نه بعد

mohamad
9 سال قبل

سلام.اگر کسی اونجا رفته یه شماره هم به من بدید

لطیف
پاسخ به  mohamad
6 سال قبل

سلام 09119176970 بنام سید عبداله سلطانیان سوئیت دارد نه خوب است نه بعد

پژمان
9 سال قبل

سلام من رفتم در خدمتم
۰۹۱۹۳۸۰۰۹۷۷

علی
پاسخ به  پژمان
6 سال قبل

سلام این خط واگذار شده

.......
پاسخ به  پژمان
3 سال قبل

این شماره واگذار شده

پژمان
9 سال قبل

اشتباه شد
۰۹۱۹۳۸۰۰۹۷۸

8 سال قبل

یک بارچندین سال پیش سفر کردم خیلی عالی بودعید94تصمیم داریمدوباره سفرکنیم امیدوارم خوش بگذره

آملی لاریجانی
8 سال قبل

با سلام اینجا لاریجان آمل هستش از کی تا حالا شدیم اطراف تهران بلا به دور از امام زاده هاشم به این ور جز خاک پاک مازندرانه و قله دماوند افتخار ما مازنیهاست لطفا درست اطلاع رسانی کنید

علي
8 سال قبل

چه فرقي ميكنه مال تهران باشه يا مازندران نژاد پرست نباشيد لطفا

بهروز
8 سال قبل

دوستان سلام اگر کسی سوییت ارزون و تمیز ( خانوادگی) که حوضچه آب گرم داخلش باشه سراغ داره لطفا معرفی کنه. من تا حالا نرفتم لاریجان. سپاس

7 سال قبل

واقعا مطلب خوبی بود و همه چیز درباره آبگرم لاریجان رو توضیح داده

امیر
7 سال قبل

کسی شماره جای خوبی اونجا داره بده؟ممنون

fateme
7 سال قبل

دوستان ماهم قصد رفتن داریم من چشمه اب گرم بستان اباد و گاومیش گلی درسرعین رو رفتم.کسی میدونه اب گرم رینه به چه صورته؟عین اب گرم سرعینه یا نه؟

حبیب
5 سال قبل

سلام ممنون قیمت سوییت هارو میفرمایید .هم دو نفره هم 4 نفره .