سریال سوپرنچرال (Supernatural) ؛ شکارچیان ابلیس

۲۲ مهر ۱۳۹۲ | ۰:۴۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

­هر هیولا و موجود ترسناکی که می‌­شناسید این‌جا وجود دارد؛ از خون­‌آشامان و گرگینه­‌ها گرفته تا ارواح سرگردان و انسان‌های تسخیر شده؛ هرچیزی که سوپرنچرال (Supernatural) یا مافوق طبیعی است (حتی جن ایرانی). تمام فیلم­‌های ترسناکی که در طول عمرتان دیده‌­اید را روی هم بریزید (همه رو گفتم، اون جن‌گیر (The Exorcist,1973) که در جیب عقب‌تون گذاشتید رو هم بریزید). کمی تکان دهید. 2 برادر جذاب و بامزه و یک فرشته­‌ی بامرام هم به آن‌ها اضافه کنید تا سریال سوپرنچرال را داشته باشید. سریال سوپرنچرال در حقیقت برای جامعه­ تینجر مذکر آمریکا طراحی شده است؛ اما چه چیزی می‌­تواند مانع لذت بردن شما ­شود؛ حتی اگر دختری در ایران هستید.

سریال سوپرنچرال در سال 2005 توسط اریک کریپکی (Eric Kripke) خلق شد. کریپکی با سابقه­ تقریبا برابر صفر شروع به ساخت این مجموعه کرد. تنها کارهای ثبت شده در کارنامه‌­ی او ساخت 2 فیلم کوتاه و نویسندگی و تهیه­‌کنندگی برای سریال کنسل شده­ تارزان بود؛ (Tarzan,2003) آن هم فقط 8 قسمت. سوپرنچرال توسط شرکت CW  (CBS and Warner Bros.) تولید می‌شود که از ادغام شاخه تلویزیونی برادران وانر و شبکه CBS تشکیل شده است. حال چگونه بخش تلویزیونی کمپانی معظم براداران وارنر به کریپکی اعتماد کردند و ساخت این سریال را به او سپردند؛ همان فرق مسئولان سینمایی ایران و برادران وانر است. کریپکی این سریال را در 5 فصل طراحی کرده بود، اما سریال با چنان موفقیتی مواجه شد که تا فصل 9 تمدید شد. شرکت CW با استفاده از نسخه­ سوپرنچرال و فیلم گرگ و میش (Twilight,2008)، سریال دیگری را برای مخاطب تینجر مونث به نام خاطرات خون­‌آشامان (The Vampire Diaries) طراحی کرد که آن هم با موفقیت همراه بود.

داستان سریال درباره­ 2 برادر به نام‌های سم و دین وینچستر است که متخصص کشتن انواع و اقسام هیولاها هستند. در لایه­ پنهان زندگی معمولی ما هیولاها و شیاطینی وجود دارند و انسان­‌هایی مانند سم و دین هستند که با این شیاطین مبارزه می‌کنند که به آن‌ها شکارچی (Hunter)  گفته می‌­شود. در هر قسمت از سریال، سم و دین به سراغ یک داستان ترسناک و مهیج با شیطان یا هیولایش می‌­روند، این در حالی است که آن‌ها داستان خود را نیز دنبال می‌­کنند. آن‌ها به دنبال شیطان بسیار قدرتمندی با چشمان زرد هستند که مادرشان و نامزد سم را کشته است. آن‌ها شیطان چشم زرد را پیدا می‌کنند و زمانی می‌فهمند که داستان بسیار فراتر از ورود یک شیطان از جهنم به زمین است که جنگ میان فرشتگان و شیاطین بر روی زمین، برای تحقق آخرالزمان آغاز شده است.

امتیاز اصلی سریال، گذشته از داستان آن که بیشتر معمایی است تا ترسناک، شخصیت­‌پردازی آن است. شخصیت­‌های دین (Dean Winchester) با بازی ینسن اکلس (Jensen Ackles) و سم (Sam Winchester) با بازی جرد پادالکی (Jared Padalecki) چنان جذاب و خوب از اب در‌آمده که آن‌ها بارها در جشنواره‌­ها و نظرسنجی­‌های مختلف برنده جایزه­ شخصیت محبوب سال شده‌­اند. دین وینچستر برادر بزرگ‌تر و رهبر گروه دو نفره­ وینچسترهای شکارچی (البته در غیاب پدر) خوشتیپ‌، شجاع‌، شوخ‌، باهوش و جوشی است. دین ترجیح می‌­دهد کارهای فکری را به سم واگذار کند و خودش مرد عمل باشد. سم  قدبلند، خوشگل، خجالتی، باهوش و منطقی است. دین شخصیت مورد علاقه­‌ی پسرها و سم شخصیت مورد علاقه‌ی­ دخترها در سریال هستند (البته استثنا هم داریم). سم و دین معروف‌ترین افراد در صنف شکارچیان هستند. آن‌ها زمانی که با هم عمل می‌­کنند شکست­‌ناپذیرند؛ و مهم‌ترین مشکل این دو برادر مبارزه با لوسیفر (ابلیس) یا میکائیل قدرتمندترین شیاطین و فرشتگان نیست؛ بلکه جنگ دائمی است که بین خودشان جریان دارد و  هرگز برنده‌ای ندارد. شخصیت دین در سریال بار کمدی آن را به خوبی سنگین کرده است؛ حتی می­‌توان گفت در برخی قسمت‌­های سریال از ژانر فانتزی خارج شده و وارد ژانر کمدی می‌­شود.

به غیر از دین و سم سه شخصیت دیگر هم هستند که در سریال نقش مهمی ایفا می‌­کنند، بابی سینگر کهنه‌­شکارچی پیر و اخمو که بعد از پدر به عنوان استاد و راهنمای این دو برادر عمل می‌­کند. کستیل با بازی میشا کالینز (Misha Collins) فرشته­ ساده‌­دل و مهربانی که از ابتدای فصل 4 وارد داستان می‌­شود و قرار بود فقط چند قسمت در سریال باشد، اما به دلیل استقبال زیاد ببیندگان، به همراه همیشگی برادران وینچستر تبدیل شد. مهم‌ترین شخصیت بعد از برادران وینچستر در سریال یک شورلت ایمپالای (Chevrolet Impala) مشکی مدل 1967 است که دین در سفری که به زمان گذشته داشت به پدرش پیشنهاد خرید آن را داد. سم و دین با این ماشین در سراسر آمریکا سفر می­‌کنند و این ماشین به همراه همیشگی این دو برادر و نماد سریال تبدیل شده است.

از ما می­‌شنوید، اگر طرفدار سریال­‌های ترسناک و فانتزی هستید، حتما این سریال را ببینید، اما فقط تا انتهای فصل 5. چون داستان در فصل 5 کاملا به پایان می­‌رسد و چهار فصل بعدی فقط به دلیل جذابیت شخصیت­‌های سریال ادامه پیدا می­‌کند و داستان خوبی وجود ندارد. البته سم و دین طرفداران خاص خودشان را دارند که ترجیح می‌­دهند آن‌ها را در سریالی با سیر داستانی بد هم تماشا کنند.

سریال سوپرنچرال -11

 صفحه رسمی سریال سوپرنچرال

لینک نقد سریال در نیویورک تایمز

لینک نقد سریال در ورایتی 

لینک نقد سریال در USA today 

لینک سریال در سایت  متاکریتیک 

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
24 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
امیر
10 سال قبل

آقا من که کلا سریال دیدنو با این شروع کردم و تعصب دارم روش:))))))))))) دستت طلا:)

فرزانه
پاسخ به  امیر
9 سال قبل

لایییییییییییییییییییییک امیر
پس تو هم میدونی سوپرنچرال بالای هرچی سریاله
دیگه کی سریالهای بی معنی ایرانی و ترکی نگاه میکنه.همش گریه خیانت ماتم
یکی از نکات مثبت فیلم روابط خانوادگیه
من عاشق رابطه این دو برادرم که واسه هم جوون میدن به هر قیمتی که شده

roozbeh
9 سال قبل

سریال بینظیره فصل 10 هم داره خیلی باحاله هر کی نبینه ضرر میکنه

9 سال قبل

من فصل یک و دو اش رو گرفتم اما هنوز نگاهش نکردم ولی به نظر باحال میاد:)

فرزانه
9 سال قبل

سلام
من نزدیک 10 ساله دارم این سریال رو دنبال میکنم.
سریال زیاد میبینم ولی سوپرنچرال یه چیز دیگه ست
واقعا معرکه ست.هیچ وقت ازش خسته نمیشم.حتی خاطرات یک خون آشام هم برگرفته از این سریال و فیلم گرگ و میشه
بعد از گذشت 200 قسمت حتی یه ذره هم از جذابیت این سریال کم نشده.مخصوصا روابط محکم خوانوادگی که برعکس سریالهای آبدوغ خیاری ایرانی کاملا روش تاکید شده
خوشحالم وقتیکه برای دیدن این سریال میزارم بیهوده تلف نمیشه

امین
7 سال قبل

اصلا لذت نبردم ازش …
سریالش قشنگ شرو شد ولی بعد از هر فصل بد و بدتر شد . الان که دارم نظر میدم اول فصل پنجم هستم . من خیلی فیلم دیدم ولی خودمونیم خسته نشدین از این که واسه صحنه ترسناک یه دختر لخت رو تو حموم نشون میده که یه بلایی سرش میاد یا یه مرد که خون بالا میاره ؟ اینا به کنار این که خدا رو هدف قرار داده چی میگه ؟
فرزانه کلا هدف از سریال فقط خانوادس؟ به چه قیمتی؟ حتی پشت کردن به خالقش؟
دین هزاران شیطان رو که توی بدن میزبانشون بودن کشت بدون کوچکترین احساس پشیمونیی ،جوری که توی یکی از قسمت ها روح بیگناها اومدن دنبالشون ولی بازم اصلا مهم نبود براشون . اما برادرش که با حضور ذهنی کامل شیطان رو آزاد کرد فقط با یه ببخشید جمش کرد؟
یعنی برادرش از شیش میلیارد ادم مهم تر بود،از خالقش مهمتر بود ؟
دین چطور به جهنم و شیاطین اعتقاد داشت اما تمام تلاششو کرد که وجود فرشته ها رو باور نکنه . یک قسمت تماما سر این موضوع گذشت که شاکی بود چرا وجود دارن?.
رک بگم فصل پنجم هم که احتمالا خدا نقش منفیه و لوسیفر حق داره که میخواد عدالت رو اجرا کنه. تا خدا تاوان افرینش رو بده.??
به نظر شما این دیکته کردن یه تفکر نیس؟
امیدوارم ادمین این نظر رو نشون بده فقط طرفدارا رو نبینه . که بعیده

مهشيد
پاسخ به  امین
6 سال قبل

اگه سريالو ديده و فهميده باشي ميدوني كه:
١.يكي از مشكلات دين هميشه عذاب وجدانش بوده.
٢. سم وقتي شيطان رو آزاد كرد نميدونست داره چيكار ميكنه.
٣. اينكه بعد دنيا رو نجات دادن حساب نميشه؟
وقتي انتقاد ميكني بايد اطلاعاتت كامل باشه!

پریشاد
پاسخ به  امین
6 سال قبل

????????

کیان
پاسخ به  امین
4 سال قبل

امیرجان این ی نوع انسان دوستیه ک میگن.
درحقیقت شیطان میخاد چیزی و به انسان بفهمونه ک خدا هیچ وقت نذاشت ک انسان خبری ازش بگیره.من ۲۹سالمه اما هنوزم متقاعد نشدم ک چرا شیطان به انسان سجده نکرد.
البته کلی عدله هست ک میگن اما حقیقتش اصن نمیگنجه با چیزی ک من میبینم.
فک کنم سریال داره مارو رو به این اتفاق میبره.
چ اشکالی داره ک ادما بیان بگن ک خالقشون فانی هست.
میدونی چرا؟
چون خب اکه فکرشو بکنی خیلی سوال هست ک فک میکنم خود خدا نمیزاره ک انسان جوابشو پیدا کنه.
البته این حرفایی ک میزنم همشون ی ایده هست اصن نمیدونم اینی ک میگم درسته یا نه چون واقعن به هیچ مذهبی تعصب ندارم.
روز همگی خوش

مانا
7 سال قبل

ببخشید آقا امین
شما اگه خوشت نمیاد کسی بهتون اجبار نکرده
شما نمیتونین به خاطر نظر شخصی خودتون از یه سریالی اینجوری ایراد بگیرید.
ماهایی که این سریالو میبینیم ، با تمام وجود عاشقشیم و خیلی خیلی باهاش خاطره داریم.
چون مفهوم این سریالو میفهمیم ،تمام شخصیت هارو به بهترین نحوه تفسیر میکنیم و خدا رو شخصیت منفی قرار نمیدیم و در ضمن کی گفته که دین از کشتن آدم ها که اون هم مجبور بوده ناراحت نیست؟
دین عاشق بچه هاست و هیچوقت اجازه ی کشتن بچه هارو به کسی نمیده.
تازه شما خودتون اگر برادر یا خواهری داشته باشی ، یا حتی پدر و مادرتون ، مگه اولویت نجات از نظر شما اونا نیستن.یعنی اگر خدایی نکرده اتفاقی بیوفته شما اول همسایتو نجات میدی بعد اعضای نزدیک خانوادتو؟تازه دین برای نجات همه تمام تلاششو میکنه.
این سریال در واقع نشون میده که باید ایثار و گذشت داشته باشیم و به خاطر دیگران و چیزی که بهش اعتقاد داریم و از همه مهمتر خانواده خطر کنیم.
لطفا از این به بعد تا چیزی رو متوجه نشدید نظر ندید.
چون باعث میشه بقیه که این سریال یا هر چیز دیگه ای رو دوست دارن ناراحت بشن و طرفدارای پر و پا قرصی مثل آقا امیر و فرزانه جون و من و بقیه بریزن سرتون.

مارال
6 سال قبل

سربال تا فصل پنج عالي بود، فصل شش معمولي، فصل هفت خيلي بد! ولي از فصل هشت دوباره خوب شد و فصل ١٢ دوباره داره به خوبي اوايل ميشه، اميدوارم تو فصل ١٣ خرابش نكنن!

تات
6 سال قبل

عجب سریالیه

6 سال قبل

رو دست نداره این سریال!بهترین سریالیه که دیدم. یه سری عقاید خلاف اسلام داره ولی طبیعیه چون کارگردانش مسیحیه نباید انتظار داشت همه چیو طبق عقاید ما بسازه! به عنوان مثال لوسیفر یا همون ابلیس فرشته نیست ولی در مسیحیت میگن فرشته ست!! یا قضیه Darkness که توی انجیل و حتی قرآن به فراوانی در موردش بحث شده ولی سریال زیادی اغراق کرده اونم به خاطر اینکه فیلمه قرار باشه همه چی عین واقعیت باشه که نمیشه اسمشو گذاشت فیلم! نقد بیخودی به سریال وارد نکنید.
خیلی سریال قشنگ و تمیزیه 6 ساله دنبالش می کنم.
امیدوارم بدون تعصب مسائل رو تحلیل کنید و اهداف اصلی سریال که آزادی فکر، از بین بردن ناپاکی و شیاطین، خانواده دوستی و همینطور خدا پرستی محض هستش رو دنبال کنید! نیمه پر لیوان رو هم نگاه کنید 🙂
در پناه خدا باشید و سرفراز

SinaParsa
5 سال قبل

در یک کلام فوق العادست. یه سری داستانهایی در اومده که افسانه و قصه بوده و البته تو فصل ۱۳ سریال کامل مشخص میشه که سرمایه گذار یهودی فیلم باعث شده ردپایه فراماسونری ها هم کامل دیده بشه .اما ۱۳ فصل مثل هم.هیچ اشکالی نداره.چون ۱۳ تا ایده جالب مطرح میشه.سریال هست.حرفاشون.شخصیتاشون.همشون باحالن و ادم رو میبرن تو رویا پردازی.مخصوصا جایی که شماره پادشاه جهنم رو گوشی دین ۶۶۶ هست 😂😂😂😂😂 عالیه همه نکات فیلم

محمد
5 سال قبل

من وقتی بخام سریال یا فیلمیو ببینم هیچ وقت نقد هارو نمیخونم چون ناخاسته تفکر یه شخص دیگه تو ذهنت شکل میگیره (چه خوب چه بد). شما هم اگه میخاید سریال یا فیلمی رو ببینیی بنظرم نظر کسی براتون مهم نباشه. این که میگن تا فصل پنج ببینید رو زیاد شنیدم و خیلی ذهنیت بدی نسبت به فصلای بعد داشتم طوری که بعد از یه سال رفتم سراغ فصلای دیگه و همیشه خاهرمو دست مینداختم که داره تا فصل 13 میبینه چون با هم میدیدیم همیشه ولی من گفتم بیخیال و دیگه ندیدم تا این که چند وقت پیش شروع کردم از فصل 6 دیدن و فهمیدم اشتباه کردم که نرفتم سراغش! خلاصش اینه که به نقد توجه نکنید فوقش یا خوشتون میاد یا نمیاد.

آنارام
4 سال قبل

من تا حالا این سریال ندیدم. ولی تعریفشو خیلی شنیدم.
میخواستم از کسایی که دیدن سوال کنم : این سریال ترسناکه؟

شادی
4 سال قبل

بنده نظرم کمی متفاوته. من قبلا واقعا عاشق ابن سریال بودم؛ اما فقط تا اواسط فصل چهارمش. از اونجا به بعد واقعا سریال افتضاح شد. بنده فیلم و سریال خارجی مخصوصا آمریکایی زیاد می بینم ولی تا به حال هیچ سریالی به اندازه ی سوپرنچرال جرات نکرده بود اینطوری به تبلیغ خداستیزی ( نه فقط اسلام ستیزی )و شیطان پرستی بپردازه!درسته که اونا مسلمون نیستن و مسیحی و یهودی و… هستن و البته که عقایدشون درمورد یه سری چیزا مثل وجود خدا، هدف خلقت، ذات شیطان و.. با ما متفاوته و من کاملا این موضوع رو درک می کنم اما این که بیان تو یه سریال از شیطان یا لوسیفر طرفداری کنن، فرشتگان رو موجوداتی بی احساس و خشن، و خدا رو یه موجود بی اهمیت به سرنوشت بنده هاش و یه خدای خسته و پیر نشون بدن دیگه خیلی زیاده رویه و فکر نمی کنم برای هیچ خداپرستی ( فارق از دینش، اسلام، مسیحی یا… ) قابل درک و هضم باشه!
واقعا خیلی از جاهای سریال از حرفا و اعتقاداتشون خنده م می گرفت. این که خدا برای تعطیلات اومده بود روی زمین و به برادران وینچستر پیغام داد که دست از تلاش برای نجات دنیا بردارین. یا این که پیامبر خدا یه آدم بی عرضه ی ترسو بود.
ولی اعتراف می کنم که سریال واقعا هنرمندانه ساخته شده بود و بازی برادران وینچستر خضوضا “دین” عالی بود.
واقعا جای حسرت داره که چرا کسایی مثل شیطان پرستان و پیروان ادیان انحرافی باید چنان فیلم های قوی و خوش ساختی بسازن که حتی بین مردم ایران و مسلمون ها و شیعه ها طرفدار پیدا کنه. ولی ما که همچبن کشوری با چنان فرهنگ پربار و چنان افسانه های شگفت انگیز و زیبایی داریم و علاوه بر اون به گفته ی خود خداوند برترین دین رو داریم اونقدر کم کاری می کنیم که توی جهان به عنوان تروریست و عقب افتاده شناخته می شیم و اوج هنرمون توی فیلم و سریال سازی، فیلم و سریال هاییه که هدفی جز درآوردن اشک مخاطب و خط خطی کردن اعصاب مردم نداره!

به امید روزی که اونقدر توی صنعت فیلم سازی پیشرفت کنیم که بیایم نقد مثبت فیلم و سریال های خودمون رو بنویسیم.

Dean Winchester
پاسخ به  شادی
3 سال قبل

فقط میتونم بگم تو که تا فصل چهار دیدی نباید شروع کنی به کص و شعر گفتن و ببند اون گاله بی صاحاب رو

لیانا
4 سال قبل

خیلی ببخشیدا!کی گفته که دین فقط مورد علاقه پسراست؟تا اونجایی که من میبینم اون با روابط عاشقانه و جنسیش در سریال حسادت خیلی از بیننده های مونث را برانگیخته و من به شخصه عاشقشم!هرچقدر هم خشن باشه و…فقط توی سه فصل اول به نظر میاد که خیلی مزه بریزه و ولی به مرور می تونید ببینید که اون خیلی حساس و شیرین و مظلومه!اوجش توی فصل چهار مشخص میشه وقتی نسبت به اقدامات نابخردانه برادرش واکنش های منفی نشون میده!شما می گید سم منطقیه؟اولا اون دو سال توی دانشگاه بود و اصلا براش مهم نبود برادر و پدرش زنده ان یا نه!شکار رو فقط برای این شروع کرد که دوست دخترش کشته شد و به خاطرش عقده ای شده بود!بزرگترین و اولین خرابکاری که کرد یعنی آزاد کردن لوسیفر از قفس هم همش به خاطر عقده ای بود که اون به خاطر مرگ دین از لیلیث گرفته بود حتی با وجودیکه دین اصلا از این که بهونه ی برادرش برای همچین دیوانگی باشه بیزار بود ولی سم حرف گوش داد؟نه!حتی تا جایی پیش رفت که می خواست دین رو بکشه!بهشت اون جایی دور از خانواده اش بود و این دلیل دیگه ای بود که دین کلا امیدش رو به نسبت به اون از دست داد و گردنبندش رو دور انداخت!چطوره به این اشاره کنیم که یک سالی که دین توی برزخ بود به خودش زحمت نداد دنبالش بگرده و رفت با یک زن متاهل رابطه برقرار کرد!با پررویی تمام دو بار برای دین شرط گذاشت که دومیش از روی حسادت بچگانه اش بود!بابت این کارش دو فصل بعد عذرخواهی کرد!(من بودم که میزدم تو دهنش!)نصف فصل نه رو هم زندگی دین رو زهرمار کرد نه به خاطر از خودگذشتگی ش به خاطر خودخواهیش!حتی یه بار هم داستان رو از زاویه دید دین ندید!وقتی برای اولین بار مارک قابیل رو دید طوری رفتار کرد انگار برادرش خراش کوچیک برداشته!اون مارک قابیل بود!حتی از اسمش به نظر میاد چیز خوبی باشه؟حتما اون مارک باید علائمی از خودش نشون می داد تا سم بفهمه دین توی چه دردسری افتاده؟حتی اونم کمک نکرد!اون حتی تا آخر فصل متوجه نشد که مارک داره از درون برادرش رو میخوره!(در این مورد کستیل هم مقصره چون اون مثلا قبل از به دنیا آمدن دین باید بادیگاردش باشه متوجه همچین چیزی نشد)!فقط از فصل۱۰ بیشتر شبیه قهرمان ها شد چون دین شیرین و دوست داشتنی تبدیل به یک شیطان شده بود و نه نوع معمولیش یک شوالیه جهنم!خب این قهرمان بازی هاش دقیقا چی رو عوض میکنه؟نجات دادن برادرش از مخمسه ای که در واقع خودش توی افتادنش نقش داشته؟دین که تا قبل از این شش فصل اخلاق گند سم را تحمل کرد!سم فقط شش هفته باید ادای برادر بزرگتر رو درمیاورد و انگار ده سال پیرتر شده بود و سه قسمت بیشتر نتونست با اونروی سگ دین که بالاخره بالا اومده بود کنار بیاد؟دین برای این که فوق العاده باشه نیازی به این نداره که یک موجود ماورایی یا یک بچه خاص مثل سم باشه!اون فوق العاده است!قدرت اینو داره که تمامی عزیزانش را از تسخیر موجودات شیطانی دربیاره و نه با استفاده از جادو جمبل!فقط با معصومیتش و وجودش و حرفهاش!فکر می کنید اگه به خاطر دین نبود در آخر فصل پنج سم می تونست به لوسیفر غلبه کنه؟اون پیامبر نیست نه!دیگه پیامبری وجود نداره!پیامبرهای این سریالم قبول ندارم(پیامبرا کارشون محافظت از مردمه نه این که مردم از اون محافظت کنن و براش فدا بشن!) می تونم بگم که دین به معنای کامل یک شاهزاده است!کسی که هر دختری آرزوشو داره و اگه یادم باشه او در طول سریال باعث آشفتگی ذهنی خیلی از مردان اطرافش هم بوده بخصوص کستیل و سم! ولی یک مورد هم هست!به نظر من الینا گیلبرت در خاطرات خون آشام در واقع ورژن مونث دین وینچستره!شباهت های زیادی بین شون وجود داره

eli
پاسخ به  لیانا
4 سال قبل

وقتی داشتم نظر شما رو میخوندم انگار داشتم افکار خودم رو مرور میکردم.تا حالا هیچکس انقدر نظرش شبیه به من نبوده

3 سال قبل

Medical news about 778836562 products https://www.facebook.com/Obzoroffinfo Best reviews in 18515158 articles.
d99e866
We publish articles about medecineon 21 lamguages for 73 countries!

مرتضی
3 سال قبل

اولا نظر خانم لیانا رو به غیر از یه بخش کوچکی،کاملا قبول دارم.دوما قبول دارم که در این سریال خدا ستیزی و دین ستیزی(نه فقط اسلام ) داریم و رد پای برخی تفکرات و فرقه ها دیده میشه و همچنین اهداف تلقینی و پنهان داره که به مخاطب منتقل میکنه (به صورت غیر مستقیم )جوری که بین هزاران چیز خوب یک یا دو چیز اشتباه و بد رو ارائه میده و مخاطب هم میپذیره. ولی این باعث نمیشه این سریال فوق‌العاده نباشه.این مخاطبه که باید با آگاهی کامل و درک و دقت به اطلاعات و مطالبی که ارائه داده میشه،مواردی رو که بر خلاف عقاید،ارزش ها و هنجار هاش هستن رو صرفا نکته ای برای جذاب تر شدن فیلم در نظر بگیره و نادیده بگیره. به نظر من اگر با این دیدگاه و با سواد رسانه ای و فرهنگی-هنری پیش رفت میشه در کنار لذت بردن از یک اثر از عوامل مخربش هم در امان موند. برای من این سریال ، بهترین سریالی هست که تا حالا دیدم.با اینکه خط اصلی داستان تخیلیه ولی فکت های زیادی توش به کار رفته.۴شخصیت محبوب من (دین-کستیل-گابریل یا همان جبرائیل و چارلی)هستن و ۳ تایی که ازشون متنفرم:الیستر تو بدن دومش(فصل ۵ )-متاترون و سم (از وقتی که چارلی رو به کشتن داد و داستانو به گند کشید )هستن.البته باید اقرار کنم بازیگر کراولی هم خیلی قوی کار کرده. و در نهایت باید بگم اونایی که به ترویج عقاید شیطانی و بد این سریال اعتراض میکنن درست میگن ولی میشه اون عقاید رو پلمب کرد تا با جلو گیری از تاثیرات اونا سریال به این خوبی رو از دست نداد…..با تشکر.