ذوب شدن استقلال و خیانت فردوسی­‌پور(ذوب‌آهن-استقلال)

۲۲ شهریور ۱۳۹۲ | ۳:۰۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

پنجشنبه 21 شهریور 1392 _ ساعت 20:00 ، (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)

ذوب‌آهن اصفهان  2   –   0  استقلال تهران

زنندگان گل : مهدی رجب­‌زاده (15) – قاسم حدادی‌­فر (51)

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         قبل از این بازی استقلال تهران با 15 امتیاز در رده چهارم جدول (با توجه به نتیجه بازی تراکتورسازی و ملوان) و ذوب‌آهن اصفهان با 9 امتیاز در رده یازدهم جدول لیگ برتر قرار دارند.

–         استقلال تهران در روز چهارشنبه 27 شهریور باید بازی برگشت خود را با بوریرام تایلند در بانکوک انجام دهد و در صورت پیروزی در آن بازی به مرحله­‌ی نیمه نهایی جام باشگاه­‌های آسیا راه می­‌یابد .

–         علی فتح­‌‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال در هفته­‌ی گذشته مشغول انداختن نتایج بد این تیم به گردن سازمان لیگ بود. البته که بهروان رئیس سازمان لیگ هم در جواب دادن به فتح‌­الله‌­زاده به خود تردید راه نمی­‌دهد.

–          تیم استقلال، در این بازی نمی‌تواند از خسرو حیدری و سیاوش اکبرپور، به دلیل مصدومیت و پژمان منتظری به دلیل سه اخطاره بودن، استفاده کند. ذوب‌آهن نیز دروازه­‌بان اصلی خود، کاسپاروف را به دلیل بازی در تیم ملی ارمنستان و هم‌چنین محسن مسلمان را به دلیل مصدومیت، در اختیار ندارد .

–         براساس گزارش سایت ترانسفرمارکت، ارزشمندترین بازیکن استقلال آندرانیک تیموریان با ارزش 1.5 میلیون یورو و ذوب­‌آهن اصفهان، قاسم حدادی­‌فر با 500 هزار یورو هستند.

ذوب آهن اصفهان- استقلال تهران

بازی :

استقلال این بازی را نه به بازی بد خود، بلکه به بازی خوب ذوب‌آهن واگذار کرد. تعجب برانگیزترین نکته‌ی این بازی این است که این ذوب­‌آهن در این‌جای جدول چه می‌کند!!؟ ذوب­‌آهن اگر با همین انگیزه و به همین روانی، در بازی­‌های گذشته بازی می‌کرد؛ قطعا یکی از تیم‌­های بالای جدول بود. هافبک­‌های دونده­‌ی ذوب‌­آهن کاملا بازی را از بازیکنان میلیاردی استقلال گرفته بودند و هر زمان که اراده می‌کردند به دروازه­‌ی استقلال می‌رسیدند. تنها دلیل آن‌ها برای نزدن گل­‌های بیشتر سیر شدن و خودخواهی آن‌ها بود‌. قاسم حدادی‌­فر به عنوان مغز متفکر میانه­‌ی زمین تیم ذوب‌­آهن، ثابت کرد لیاقت بازی در تیم ملی و رفتن به برزیل را دارد. رجب­‌زاده کهنه‌­سرباز ذوبی­‌ها نشان داد که دود از کنده بلند می­‌شود، مخصوصا زمانی که در دقیقه­‌ی 90 بازی هم‌پای مدافعان جوان استقلال می­‌دوید و کشف جدید بوناچیچ در این فصل مرتضی تبریزی بود. تبریزی با دوندگی زیاد، تکنیک خوب و سری بالا پایه­‌گذار گل دوم تیم خود بود و در کنار حدادی­‌فر و رجب­‌زاده از بهترین بازیکنان زمین بودند.

ذوب­‌آهن تا دقیقه 70 مسابقه، کاملا بازی را در اختیار داشت. اما استقلال با تعویض‌­هایی که انجام داد، توانست 20 دقیقه پایانی را برای ذوب­‌آهن بسیار سخت کند. اما بوناچیچ برگ برنده‌­ی دیگری از جیب خود درآورد. دروازه‌­بان اهل مونته‌­نگرو ذوب­‌آهن که در این بازی به علت نبود کاسپاروف در درون دروازه قرار گرفته بود. میاتوویچ با قد بلند و بدنی آماده، مانند سد محکمی درون دروازه‌­ی ذوب­‌آهن تمامی توپ­‌ها را به راحتی و با خونسردی مهار کرد؛ البته نباید از کار خوب خط دفاعی ذوب­‌آهن به فرماندهی سپهر حیدری، گذشت.

استقلال با مصدومین و محرومین زیاد، پا به این بازی گذاشت. ستون اصلی خط دفاعی استقلال پژمان منتظری در این بازی حضور نداشت، به همین دلیل خط دفاعی این تیم بسیار متزلزل نشان داد. بازیکنان خط هافبک استقلال، به جز آندرانیک تیموریان همیشه متعصب، در حد و اندازه‌­های یک تیم مدعی قهرمانی آسیا نشان ندادند (حیف از آن میلیاردها). خط حمله­‌ی این تیم بازی را با برهانی و قاضی شروع کرد. در نیمه دوم محمدمهدی نظری جای آرش برهانی مغضوب را گرفت و به کمک فرهاد مجیدی که به جای نیکبخت واحدی به میدان آمده بود، کمک زیادی به حرکت رو به جلوی استقلال کردند، اما نه آن‌قدر که موفق به زدن گل شوند .

شاید یکی از تلخ‌­ترین صحنه­‌های بازی، چهره‌­ی مغموم مهدی رحمتی دروازه‌­بان استقلال، بعد از گل دوم بود. رحمتی که مدعی پیراهن شماره یک تیم ملی است، به دلیل خداحافظی بی­‌دلیل از تیم ملی کنار رفت، اما تماشای گل اول ذوب‌­آهن به ما و هواداران رحمتی ثابت کرد که با غرور نمی‌­توان در زمین فوتبال بازی کرد.

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         پیراهن تیم استقلال مانند ضمیمه آگهی روزنامه همشهری است. با این حال هنوز بازیکنان استقلال در مصاحبه‌های مختلف، اعلام کرده‌­اند که تا به حال پولی دریافت نکرده‌­اند.

–         ما کارشناس داوری نیستیم و هرگز در این مورد نظری نخواهیم داد . 2 صحنه مشکوک به پنالتی در دو سوی میدان رخ داد که داور هیچ‌کدام را پنالتی تشخیص نداد. در اولی فردین عابدینی در گوشه­‌ی محوطه جریمه سرنگون شد که داور خطا را بیرون محوطه تشخیص داد و در صحنه دوم آندرانیک تیموریان در محوطه جریمه با زیرکی خود را از عقب، بر روی پای مرتضی تبریزی خراب کرد. تشخیص پنالتی بودن یا نبودن این صحنه­‌ها برعهده‌­ی کارشناسان داوری .

–         امیر قلعه‌­نویی مربی تیم استقلال از دقیقه­‌ی 70 به بعد بر روی هر صحنه‌­ی مشکوکی در کنار زمین شروع به فریاد زدن می‌کرد و در صحنه مشکوک به پنالتی تیم خود به داخل زمین دوید و به عنوان یار دوازدهم تیمش به یدا… جهانبازی و تیم داوری اعتراض مسالمت­‌آمیز خود را نشان داد. (با این اوصاف صحبت­‌های قلعه‌­نویی را در مصاحبه­‌ی مطبوعاتی می‌­توان حدس زد)

–         بعد از اتمام بازی مسئولان لیگ برتر در حال انجام شو امسال خود بودند و می­‌خواستند جایزه‌­ی بازیکن اخلاق را به جی لوید ساموئل بازیکن استقلال بدهند که امیر قلعه‌نویی به سمت آن‌ها رفت و با ممانعت از این کار گفت که باید جایزه اخلاق را به داور بدهند. دیدنی‌­ترین صحنه‌­ی این حادثه (که ما از دیدنش محروم شدیم)؛ احتمالا چهره‌­ی ساموئل پس از این اظهار نظر کارشناسانه­‌ی مربی تیمش بوده است.

–         مربی زیرک استقلال تمام پیش‌­بینی­‌های ما را باطل کرد. او در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره‌ای گذرا به باخت تیمش به داوری، گفت ما در این بازی 10 موقعیت مسلم گلزنی داشتیم (احتمالا ایشان بازی دیگری را دیده بودند). بعد در یک حرکت عجیب به پربیننده‌­ترین برنامه حال حاضرتلویزیون و مجری­اش حمله کرد و بیشتر زمان مصاحبه را به آن اختصاص داد. او گفت:‌«بعدها معلوم می‌­شود که برنامه نود چه خیانت­‌هایی به فوتبال ایران کرده است.» (شاید که نظرها از باخت استقلال به دعوای قلعه‌­نویی و فردوسی­‌پور برگردد).

–         استقلال تهران با این باخت با 15 امتیاز در رده چهارم جدول ماند، ولی ذوب­‌آهن اصفهان با این برد 12 امتیازی شد و به رده هشتم صعود کرد. البته این رده‌­بندی قطعا بعد از بازی­‌های فردا تغییر خواهد کرد. باید دید امیر قلعه­‌نویی مانند دوره­‌های گذشته می‌تواند در ادامه‌­ی فصل تیم شکست­‌خورده‌­ی خود را سر و سامان دهد و یکی از مدعیان قهرمانی باشد یا نه؟!

–         درحالی‌که استقلال تهران بازی را به تیم یازدهم جدول لیگ برتر واگذار کرد، روز چهارشنبه باید به دیدار تیم بوریرام تایلند برود‌. امیدواریم استقلال بازی بهتری نسبت به این بازی از خود به نمایش بگذارد و آرزوی چندین ساله‌­ی ما مردم ایران را برای قهرمانی در جام باشگاه­‌های آسیا به واقعیت تبدیل کند؛ به امید آن روز.

لینک سایت گل گزارش بازی 

لینک ترانسفر مارکت  

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
عدنان
10 سال قبل

وقتی استقلال می بازه و مربیش اینجوری جز میزنه خیلی خوشم میاد