ده حیوانی که در سال 2015 برای همیشه منقرض می‌شوند

۳۰ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

خود ما هم در کشورمان بسیاری از گونه­‌های تاثیرگذارمان را از دست داده‌­ایم، ببر مازندران، شیر ایرانی منقرض شده‌اند. گاندو، تمساح خاص ایرانی در معرض انقراض است، پلنگ و … بیشمار حیوانات در حال انقراض در کشور ما هستند. به قول یکی از دوستان که یادم نیست که بود، هر روز کاری برای حیوانات در حال انقراض بکنید، حتی شده یک پیامک بفرستید، به یک نفر اشاره‌­ای بکنید، هرکاری مفید است. این مطلب هم تراژیک است و هم نسبتا مفرح، امیدوارم لذت ببرید، و همراه شبگار با این ده گونه‌­ی در حال انقراض آشنا شوید.

کرگدن سفید شمالی1animals انقراض

فقط پنج کرگدن سفید شمالی دیگر زنده مانده‌اند، ششمین آن‌ها همین امسال در باغ وحش سان دیگو مرد. هیچ کرگدن سفید شمالی در حیات وحش وجود ندارد.

 

دارکوب منقار عاجی2animals

از سال 1944 فقط گزارش‌­های جسته و گریخته‌­ای از مشاهده‌­ی این پرنده به دست می‌رسیده است، اما دیگر اثری از این گزارش‌ها هم نیست. به نظر می‌رسد در سال 2015، انقراض این پرنده هم به طور قطعی اعلام خواهد شد.

 

پلنگ آمور3animals

از این گونه پلنگ تنها سی قلاده در سطح جهان باقی‌مانده است، به دلایل متعدد جمعیت این پلنگ‌ها رو به کاهش است و زاد و ولد مناسبی ندارند.

 

ببر جنوب چین4animals

وضعیت این ببر هم مشابه کرگردن سفید است، تقریبا سی سال است که در حیات وحش این ببر مشاهده نشده است، و در سال 1996 دانشمندان تعدادشان را کمتر از 100 قلاده تخمین زده بودند، به همین زودی احتمال دارد در سال 2015 این تعداد به صفر برسد.

 

دودوی کوچک5animals

این پرنده خویشاوند پرنده‌­ی دودوی بزرگ است که حدود 400 سال پیش کاملا منقرض شد. جمعیت این پرنده‌ها در کل کمتر از 500 قطعه است، و  شکار و کوچک شدن محیط زندگی آن‌ها را به شدت تهدید می‌کند.

 

گوریل­‌های کوهی6animals

این گوریل­‌ها در معرض خطرات متعددی هستند، ویروس ابولا آن‌ها را قتل‌عام می‌کند، شکارچیان به دلایل متعدد آن‌ها را شکار می‌کنند. قبلا در مورد این گوریل­‌ها در شبگار مطلبی منتشر شده است.

 

سائولاanimals7

این موجودات انقدر کمیابند که به آن‌ها لقب تک شاخ آسیا را داده‌اند، با این‌که واقعا دو تا شاخ روی سر دارند.

 

واکیتا8animals

واکیتاها، نادرترین نوع پستانداران دریایی هستند که تازه در سال 1958 کشف شدند، و الان در سال 2015 در معرض انقراض هستند. از جمعیت این پستاندار دریایی که بی‌شباهت به دلفین هم نیست، کمتر از 100 قطعه باقی‌مانده است.

 

کلاغ هاوایی9animals

گفته می‌شود کل جمعیت این کلاغ در محیط زیست بومی‌اش در هاوایی به دلیل بیماری از بین رفته است. فقط 115 نمونه از این گونه در باغ وحش سن دیه­‌گو زندگی می‌کنند. برگرداندن این پرنده به حیات وحش به دلیل وجود شاهین هاوایی که یک شکارچی بسیار قهار است، سخت‌تر از پیش‌بینی‌ها انجام می‌­شود.

 

کرگدن جاوا10animals

از بین 5 گونه کرگدنی که در جهان باقی‌مانده‌اند، کرگردن جاوا در معرض خطرترین گونه است. فقط 35 تا از این گونه کرگدن در پارک ملی جاوا در اندونزی وجود دارد. آخرین کرگدن جاوا که بیرون منطقه‌­ی حفاظت شده زندگی می‌کرد در سال 2010 شکار شد.

it is for test
مدیر
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها