خط و نشان علی پرسپولیس برای امیر فولاد

۹ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

 گزارش بازی پرسپوسی و فولاد خوزستان

جمعه 8 شهریور 1392 _ ساعت 19:00، (ورزشگاه آزادی تهران)

پرسپولیس  3  –  1  فولاد خوزستان

زنندگان گل : برای پرسپولیس : فرزاد حاتمی (گل به خودی)(دقیقه 5) – سیدجلال حسینی (دقیقه 11)- سیدمهدی سیدصالحی (دقیقه 69)

 برای فولاد خوزستان : اسماعیل شریفات (دقیقه 3 + 90)

 این لیگ خلیج فارس ایران است و هر حادثه­‌ای در آن امکان‌پذیر؛ تیم فوتبال پرسپولیس که در هفته­‌های گذشته نمایش ناامیدکننده‌­ای را از خود نشان داده بود. در یک بازی برتر تیم صدر جدول، فولاد خوزستان را با نتیجه­‌ای عجیب شکست داد. می‌گویند این از خصایص لیگ برتر انگلستان است که هر نتیجه­‌ای در بازی­‌های تیم­‌های بالا و پائین جدول محتمل است؛ خدا فوتبال ما را شبیه آن‌ها نکند؛ آمین.

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         انتقال محمدرضا خلعتبری از تیم عجمان در لیگ امارات به پرسپولیس مهم‌ترین خبر این روزهای فوتبال ماست. ظاهرا آقای هدایتی(معروف به عابربانک پرسپولیس) مبلغ این انتقال را پرداخت کرده‌­اند. گمانه‌­زنی­‌های زیادی در مورد مبلغ پرداختی شده است. اما هنوز عدد مشخصی در این زمینه اعلام نشده است ( و احتمالا هیچ‌وقت معلوم نشود). می­‌گویند خلعتبری با تقلب در تاریخ فسخ قرارداد می‌تواند در دربی جمعه بازی کند (باید نشست و دید).

–        اردوی تیم ملی ایران در پرتغال به علت نبود پول در فدراسیون فوتبال لغو شد. ما برای رفع چنین مشکلاتی در فدراسیون فوتبال و دیگر فدراسیون‌ها برنامه­‌ی گلریزان هفتگی را پیشنهاد می­‌دهیم تا هر هفته یکی از تیم­‌های ملی ایران بتواند به سفرهای برون مرزی اعزام شود و مقداری برای جام جهانی ذخیره شود.

–        تیم فولاد خوزستان  با 5 برد پی در پی از 6 بازی، با 15 امتیاز صدر جدول و پرسپولیس با باخت در هفته‌­ی گذشته مقابل نفت تهران و با 10 امتیاز در مکان پنجم جدول قرار دارد.

–        از 2 روز پیش خبری در سایت‌های اینترنتی منتشر شد که در آن ارزش بازیکنان ایرانی را در سایت معتبر ترانسفرمارکت مشخص کرده بود. به نظر می­‌آید که این خبر از سایت گل و یا ایسنا سرچشمه می‌گرفت. اما امروز سایت گل این صفحه خود را خالی کرده است و با مراجعه ما به سایت ترانسفر مارکت اختلافاتی میان گزارش سایت­‌های ایرانی و این سایت مشخص شد. شما می‌توانید در این‌جا ارزش بازیکنان ایرانی را مشاهده کنید و  اطلاعات مربوط به بازی امروز در این مورد: با ارزش‌­ترین بازیکن تیم پرسپولیس (صرف نظر از خلعتبری) سیدجلال حسینی است با ارزش یک میلیون یورو و همین‌طور بختیار رحمانی در تیم فولاد با ارزش نهصد هزار یورو گران­قیمت‌­ترین بازیکن است.

–        کریم باقری مربی فعلی تیم پرسپولیس در حال حاضر در کشور آمریکا به سر می‌برد. عده‌ای شایعه­‌ی جدایی او را از پرسپولیس منتشر می‌کنند و عده‌ای دیگر خبر سرپرست شدن او را. (حالا ما موندیم کدوم طرفی هلش بدیم.)

–        حسین ماهینی دفاع راست پرسپولیس، به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد و این در حالی است که رضا حقیقی و پیام صادقیان که در رسیدن‌شان به این بازی تردید وجود داشت؛ در ترکیب اولیه حضور دارند.

بازی :football-PerspolisFoolad-پرسپولیس فولاد خوزستان

پرسپولیس با تغییراتی که در خط هافبک خود ایجاد کرده بود؛ توانست بهتر از هفته‌های پیش ظاهر شود. هرچند که نتیجه­‌ی خوبی به دست آورد؛ اما هم‌چنان از آن تیم رویایی هوادارانش فاصله دارد. امروز محمد نوری کاپیتان منفعل روزهای پیش پرسپولیس جای خود را به مهرداد کفشگری از بازیکنان جوان و تازه­‌ی این تیم داد تا خط هافبک پرسپولیس جان تازه‌­ای بگیرد و همین‌طور حضور رضا حقیقی و پیام صادقیان که در بازی گذشته مصدوم بودند؛ کمک زیادی به حرکت رو به جلوی این تیم می­‌کرد. گذشته از این مسئله، که به غیر از گل سوم پرسپولیس 2 گل اول براساس کار تاکتیکی به دست نیامد. این تیم در پیش نمایش خود قبل از دربی 15 شهریور، بازی قابل قبول­‌تری را به نمایش گذاشت. نقطه قوت و برگ برنده‌­ی پرسپولیس در این بازی بازیکن ملی پوش این تیم سیدجلال حسینی بود. او در این بازی همه کار کرد و به مانند یک فرمانده، کشتی دفاعی این تیم را رهبری می­‌کرد. حتی در بعضی لحظات پا به توپ به سمت دروازه­‌ی حریف حرکت می­‌کرد تا به هافبک­‌ها طریقه­‌ی حمل توپ را آموزش دهد.

فولاد خوزستان در این بازی تیم دست و پا بسته‌ای نبود. آن‌ها بد بازی نکردند. اما به نظر می­‌رسید که بعد از گل اول در دقیقه 5، بازیکنان این تیم تمرکز خود را بر روی بازی از دست دادند که منجر به دریافت گل دوم و سوم شد. به نظر می‌­رسید که مربی پرسپولیس با دستور پرس نفر به نفر بازیکنان خلاق و خوب فولاد از جمله بختیار رحمانی و پریرا؛ آن‌ها و متعاقب آن موتور محرک تیم فولاد را از کار انداخته بود. حسین فرکی با بازی و مربی­گری در جام جهانی و سال­‌ها دستیاری برانکو ایوانکوویچ، ذخیره­‌ی خوبی از دانش و تجربه را با خود حمل می‌کند و نشان داده که می‌تواند به خوبی از آن استفاده کند. مطمئنا ما در روزهای آتی لیگ بازی­‌های بهتری را از تیم فولاد خوزستان خواهیم دید.

حاشیه‌های بعد از بازی :football-PerspolisFoolad-پرسپولیس فولاد خوزستان

–        سیدجلال حسینی، کاپیتان امروز قرمزها، بعد از بازی در کنار تونل ایستاد و با همه­‌ی بازیکنان تیمش روبوسی کرد و به آن‌ها خسته نباشید گفت. (بعضی­‌ها جنبه‌­ی کاپیتان شدن رو ندارن؛ کاپیتان باید فحش بده.)

–        شعار هواداران دمدمی مزاج پرسپولیس دوباره تغییر کرد و در انتهای بازی اسم مربی تیم خود را صدا می‌زدند.

–        مهم‌ترین اتفاق نیم فصل اول لیگ فوتبال ما، جمعه 15 شهریور، در ورزشگاه آزادی رخ خواهد داد؛ بازی پرسپولیس و استقلال. حال باید ببینیم که پرسپولیس که با روحیه‌ای خوب؛ پا به دربی می­‌گذارد با چه نتیجه‌­ای از آن خارج می­‌شود. هرچند که ما یاد گرفته‌­ایم نتیجه‌­ی دربی ربطی به بازی­‌های قبل و بعد یا جایگاه دو تیم در جدول ندارد.

–        قرار است تعدادی از بلیط­‌های دربی به صورت اینترنتی به فروش برسد. از ما می‌شنوید نخرید. مثل مرد بروید از گیشه قبل از بازی بخرید. چون این‌جا ایران است و هزار مشکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و اگر به ما اعتماد ندارید؛ وعده دیدار ما و شما پشت در ورزشگاه آزادی در برنامه‌­ی نود.

–        اتفاق عجیب این بازی اخراج امید عالیشاه به دلیل گرفتن 2 کارت زرد، هر دو به سبب تمارض بود که باعث شد عالیشاه دربی هفته آینده را از دست بدهد. ما آدم‌­های خوشبینی هستیم و امیدواریم که این حرکت عالیشاه هیچ ربطی به حرکات بعضی بازیکنان دیگر در سال­‌های گذشته در آستانه­‌ی دربی نداشته باشد(اما یادمان نرود که عالیشاه از بهترین بازیکنان پرسپولیس در بازی‌های گذشته بود).

لینک سایت گل گزارش بازی 

لینک ترانسفر مارکت 

لینک ایسنا 

لینک صفحه خالی گل

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها