تسلا اتومبیل برقی: گامی در آینده

۱۸ مهر ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۴
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تسلا موتورز کارخانه­‌ای که احتمالا نام آن را نشنیده‌­اید؛ اولین کمپانی تولید کننده اتوموبیل­ برقی است که در سال 2003 با تولید باطری­‌های یون لیتیومی شروع به کار کرد. این شرکت هم اکنون سه مدل خودرو تولید می­‌کند. شاید تصور کنید خودروهای برقی تسلا خیلی ظاهر عجیبی دارند و قابل استفاده نیستند؛ اما اشتباه می­‌کنید.

تسلا 2

تسلا اس یک خودروی خانوادگی ایده‌آل است که با وزن 1700 کیلویی قادر است در زمان 6.5 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد برساند؛ یعنی از اکثر خودروها سریع‌تر است. البته مدل اس ماشین ارزانی نیست و قیمتی حدود 100 هزار دلار دارد؛ اما شاید جالب باشد بدانید تسلا اس یکی از پرفروش­‌ترین خودروهای نروژ است. آن‌قدر فروشش خوب بوده که مردم حاضرند دست دوم تسلا را به قیمت بالاتر بخرند و منتظر ماشین نو نشوند. باور نمی­‌کنید؟ اینجا را بخوانید.Tesla-18-7-924 - Copy

مدل رودستر، مدل اسپرت این کمپانی است که با 3.5 ثانیه شتاب صفر تا صد یک اتومبیل فوق سریع محسوب می‌­شود. نکته مهم و مشترک محصولات تسلا تولید آلودگی 0% است که بشریت را به داشتن هوایی پاک در آینده امیدوار می‌کند. اگر هنوز در مورد تسلا تردید دارید به اینجا بروید و مقایسه تصویری میان تسلا رودستر و پورشه باکستر را به چشم خودتان ببینید. در این فیلم دو نفر متخصص با لحنی شاد و سرخوش این دو خودرو را کاملا با هم مقایسه می­‌کنند؛ و بعد با راندن هر دو ماشین به شما نشان می‌­دهند که پورشه و تسلا چند چند هستند.

البته این را هم بگوییم که چند روز قبل یکی از تسلاهای مدل اس در یک بزرگراه در آمریکا آتش گرفت. گرچه در این آتش سوزی مقصر خود راننده بود که به اخطارهای مکرر ماشین بی‌­توجهی کرده بود و خودش هم در مصاحبه‌­اش به این امر اعتراف کرد؛ سهام تسلا سقوط شش درصدی را تجربه کرد. شرح این ماجرا را می‌­توانید اینجا بخوانید. با تمام این حرف‌­ها در این شک نکنید که تسلا خودروی آینده است. شاید برای شما که ایرانی هستید هنوز این قضیه جدی نباشید ولی مطمئنا اگر برای یک باک بنزین پنجاه دلار پرداخت می­‌کردید نظرتان هم تغییر می­‌کرد. به مرور زمان از این ماشین بیشتر خواهید شنید گرچه مشخص نیست کی پایش به ایران باز شود.

طاهر سلیمی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها