آشنایی با گروه موسیقی E.S.Posthumus

۵ دی ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

اگر مخاطب شبگار باشید حتما با سلسله یادداشت­‌های ارشک عزیزی در مورد موسیقی آشنا هستید، این هفته نوبت این گروه خاص است که شنیدن‌شان برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

E حرف اول Expriement (تجربه)

S حرف اول Sound (صدا)

و Posthumus به اثر هنری گفته می‌شود که پس از مرگ هنرمند پخش می‌شود.

این گروه از حدود سال ۲۰۰۰ شروع به کار کرد. دو برادر به نام‌های فرانتس فونلیشتن و هلموت فونلیشتن (Franz Vonlicthe & Helmut) گروه را بنیان‌گذاری کردند و در سال ۲۰۱۰ با مرگ فرانتس گروه به کار خود خاتمه داد.

سبک اصلی و غالب این گروه نو‌کلاسیک است. ارکستر سمفونیک به معنای کلاسیک آن بدنه‌ی اصلی آثار این گروه را شامل می‌شود و سازهایی از جمله گیتار الکتریک و درام ست راک و … در بعضی از قطعات همراه با ارکستر به صدا در می‌آیند. فرم اکثر قطعات این گروه به شکل کلاسیک اما کاملا کوتاه شده می‌باشد. یعنی قطعات از فرم های دو بخشی موسیقی پاپ خارج شده و کمی پیچیده‌تر می‌شوند، بعضی قطعات در فرم تم و واریاسیون، روندو Rondo و ترنری Ternary قرار دارند که همگی این‌ها فرم‌های کلاسیک هستند، اما بر خلاف قطعات موسیقی کلاسیک، طول زمانی این قطعات از پنج دقیقه فراتر نمی‌رود و فرآیند موومانی بودن قطعه نیز حذف شده.

هارمونی آثار این گروه همان‌طور که از نام سبک‌شان هم پیداست بسیار به آثار باروک و کلاسیک شبیه است و کمتر هارمونی مدرن یا حتی اواخر دوره‌ی رمانتیک را می‌توان در این آثار یافت.

با وجود این خصوصیات، یعنی سازبندی حجیم و در عین حال امروزی و پاپ، فرم‌های جذاب و در عین حال کوتاهی قطعات، و هارمونی دل‌نشین و جذاب دوره‌ی باروک و کلاسیک، موسیقی این گروه گوش هر شنونده‌ای را به خود جذب می‌کند.

طرفدار هر سبکی که باشید از رپ گرفته تا باروک حتما با موسیقی این گروه نوآور ارتباط برقرار خواهید کرد.

پس از سال ۲۰۱۰ هلموت فونلیشتن کار خود را به دو شکل ادامه داد، یکی در گروهی به نام لس فریکشن Les Friction که گروهی راک ولی با رویکرد نو کلاسیک است (در مورد این گروه به زودی صحبت خواهیم کرد) و دوم به صورت انفرادی و با نام خودش که حدودا دنباله‌رو همان سبک پوستوموس است.

در جمع سه آلبوم کامل و چندین قطعه‌ی مستقل حاصل کار چند ساله‌ی گروه پوستوموس است.

اولین آلبوم گروه با نام Unearthed شامل ۱۲ قطعه است که هر کدام اسم شهر یا مکانی مهم هستند، در این میان نام اصفهان و نینوا هم به چشم می‌خورد.

پیشنهاد می‌کنم حتما قطعات زیر را جستجو کرده و گوش کنید.

E.S.Posthumus:

Isfahan, Unearthed Album

Ebla, Unearthed album

Mosane, Cartographer Album

Vorrina, Cartographer Album

Unstoppable, Single Track

Unstopable, Single Track

Helmut Vonlicthen:

Terzen,  mDust Album

ارشک
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها