پرسپولیس از مسی‌ها معذرت نخواست

۲۲ آذر ۱۳۹۲ | ۲۲:۵۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

گزارش مس کرمان ـ پرسپولیس

پرسپولیس در کرمان مس را در هم کوبید و با تفاضل گل بهتر نسبت به تراکتورسازی به صدر جدول برگشت. به نظر می‌رسد این رقابت تنگاتنگ برای صدرنشینی ادامه خواهد داشت.

جمعه 21 آذر 1392 _ ساعت 15:00  (ورزشگاه شهید باهنرکرمان)

 

مس کرمان  0  –  6  پرسپولیس

زنندگان گل : محسن مسلمان (4) – مهرداد کفشگری (16) – محمدرضا خلعتبری (پنالتی 46) – سیدمهدی سیدصالحی (68) – پیام صادقیان (73) – فرزاد حاتمی (5+90)

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         قبل از این بازی پرسپولیس تهران با 30 امتیاز در مکان سوم جدول لیگ برتر قرار داشت و مس کرمان با 13 امتیاز در انتهای این جدول.

–         مهم‌­ترین حاشیه قبل از این بازی رای کمیته استیناف در مورد حرف­‌های علی دائی بعد از بازی با سپاهان در نیم‌­فصل اول است. بعد از رای کمیته انضباطی مبنی بر این‌که علی دائی به خاطر گفتن جمله­‌ی معروف “داور به سمت تیم حریف غش کرد” او را به پرداخت 7 میلیون تومان جریمه محکوم کرد، باشگاه پرسپولیس و علی دائی بر روی این حکم فرجام­‌خواهی کردند و در اقدامی عجیب کمیته استیناف نه تنها حکم قبلی را تائید کرد، بلکه دو جلسه محرومیت را هم به آن افزود. در ابتدا اعلام کردند که چون حکم 72 ساعت قبل از بازی ابلاغ شده است، دائی در بازی با مس کرمان می‌­تواند بر روی نمیکت بنشیند، اما پس از بیانیه تند رویانیان از دبی و صحبت­‌های وکیل دائی‌، کمیته استیناف در یک عقب‌­نشینی آشکار اعلام کرد که رای را دوباره مورد بررسی قرار می­‌دهد و تا اطلاع ثانوی دائی می‌­تواند رو نیمکت تیمش بنشیند.

–         با ارزش‌­ترین بازیکن تیم پرسپولیس سیدجلال حسینی است با ارزش دو میلیون یورو و همین‌طور هادی تامینی در تیم مس کرمان با ارزش سیصد و پنجاه هزار یورو گران‌قیمت‌ترین بازیکن است.

–         از تیم مس کرمان احمد حسن‌­زاده به خاطر مصدومیت و محمد آبشک با دریافت سه کارت زرد از شرکت در این بازی محروم بودند‌. از پرسپولیس تهران حمید علی عسگر به دلیل دریافت سه کارت زرد و قاسم دهنوی به خاطر مصدومیت نتوانستد در این بازی حضور یابند.

Perspolis--پرسپولیس

بازی :

پرسپولیس امروز هم با همان سیستم محبوب 4-2-3-1 علی دایی بازی می­‌کرد. به نظر می‌­رسد که بعد از گذشت 18 هفته از شروع لیگ دایی کم­‌کم ترکیب مورد نظرش را پیدا می­‌کند. ترکیب دفاعی را اگر هم بخواهد نمی­‌تواند دستکاری کند؛ چون ترکیب دفاعی پرسپولیس برگ برنده­ این تیم است. نیلسون با 11کلین شیت، حسینی و بنگر در وسط، ماهینی در راست و جا‌به‌جایی میثم حسینی و علی­‌عسگر در چپ. در سیستم تهاجمی هم دایی از ترکیب برنده و امتحان شده‌­ای استفاده می­‌کند. او سه بازیکن سابق ذوب‌­آهن، تیمی که نایب قهرمان آسیا شد، را در ترکیب خود استفاده می‌­کند، خلعتبری، مسلمان و صادقیان. ولی این تیم هنوز در نوک پیکان تهاجمی خود دچار مشکل است و سیدصالحی نتوانسته توقعات را برآورده کند، شاید ورود فرزاد حاتمی به ترکیب بتواند این مشکل را حل کند.

اما بهترین بازیکنان امروز پرسپولیس رضا حقیقی و مهرداد کفشگری در مرکز میدان بودند، به نظر می­‌رسد که این دو کم­‌کم با هم هماهنگ می­‌شوند و به وضوح مشخص است که کفشگری گزینه‌­ی بهتری نسبت به محمد نوری در مرکز خط میانی پرسپولیس است. امروز این دو بازیکن میانه میدان را کاملا در اختیار گرفته بودند و به بازیکنان ­بی‌رمق مس اجازه‌ی هیچ‌گونه بازی‌سازی را نمی‌­دادند.

بازیکنان مس کرمان به طرز عجیبی بد بازی می­‌کردند. تقریبا همه­‌ی گل­‌های تیم پرسپولیس بر روی خطای خط دفاعی تیم مس به ثمر رسید. در مس به نظر می­‌رسید که فقط 2 بازیکن برزیلی یعنی ادینهو و جونیور واقعا بازی می­‌کردند و اندکی هم کاپیتان حسین‌­خانی، باقی بازیکنان تقریبا در زمین فقط حضور فیزیکی داشتند، از شیث رضایی بازیکن حاشیه‌­ای سال­‌های گذشته پرسپولیس تا کیانوش رحمتی پا به سن گذاشته و حتی شجاعی جوان و تازه‌­وارد. شاید در نیمه اول و بعد از دریافت 2 گل اندک تلاشی برای جبران نتیجه‌ی بازی انجام دادند و حتی تک موقعیت­‌هایی هم ایجاد کردند که با درخشش نیلسون بی­‌ثمر ماند، اما در ابتدای نیمه دوم و با دریافت گل سوم کاملا قافیه را باختند و به تیمی بازنده تبدیل شدند. البته جنجال سرمربی تیم بر روی گل سوم هم در این قضیه بی­‌تاثیر نبود.

شرح گل‌­ها :

گل اول: اشتباه شیث رضایی، پاس خلعتبری، بغل پای محسن مسلمان، گل

گل دوم: پرتاب اوت ماهینی، دفع اشتباه دفاع مس، شوت سرضرب کفشگری از سی متری، گل

گل سوم: فرار سیدصالحی، خطای رودباریان بر روی او، ضربه­‌ی پنالتی، خلعتبری، گل

گل چهارم: پاس پشت دفاع حقیقی، سماجت سیدصالحی، گل

گل پنجم: اشتباه دفاع مس، گرفتن توپ توسط صادقیان، گل

گل ششم: تقدیم توپ توسط دفاع مس به فرزاد حاتمی، شوت سرضرب حاتمی، گل

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         در دقیقه 46 بازی بر روی فرار سیدصالحی، رودباریان دروازه‌­بان بر روی او مرتکب خطا شد (یا نشد) که براساس آن داور بازی اعلام ضربه پنالتی کرد. بعد از گل شدن ضربه پنالتی (دقت بفرمائید، نه بعد از اعلام پنالتی) پرویز مظلومی سرمربی تیم مس کرمان به شدت به داوری اعتراض کرد و بازیکنان تیمش را به بیرون زمین فراخواند که با پادرمیانی مسئولین تیم مس و ناظر بازی از این کار منصرف شد، اما داور بازی به دلیل اعتراض او از زمین اخراج کرد. (خب برادر من، تو که نمی‌تونی کاری بکنی، اشتباه می‌کنی که کاری می‌کنی دیگه.)

–         علی دایی سرمربی پرسپولیس در مصاحبه­ مطبوعاتی بعد از بازی اعلام کرد که این یکی از بهترین داوری­‌های لیگ بود. (ایشون از اون‌ور بوم دارن می­فتن.)

–         بعد از این بازی پرسپولیس با 33 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تراکتورسازی و نفت تهران به صدر جدول صعود کرد. مس کرمان نیز با همان 13 امتیاز قبلی در رده آخر جدول باقی ماند.

لینک سایت گل  گزارش بازی

لینک ترانسفر مارکت 

خلاصه بازی پرسپولیس – مس کرمان از سایت ورزش 3

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
امیر
10 سال قبل

یکی نیست به این مظلومی بگه :بابا اون دفعه هم که توی استقلال بودی اومدی و انگشتت رو به علامت 4 تا برد نشون دادی و بعدش توی 10 دقیقه 3تا خوردی اونم از تیم ده نفره , بازم دیروز اومدی و این کارو کردی,دید چی شد؟ دیدی یا ندیدی؟ دیدی یا ندیدی ؟!دیدی یا ندیدی؟؟!!!!!