نوشتیم مساوی؛ بخوانید باخت( بازی استقلال-اف سی سئول)

۱۱ مهر ۱۳۹۲ | ۰:۴۵
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه

اف سی سئول    2 (4) –   2 (2)   استقلال تهران

چهارشنبه 10  مهر 1392 _ ساعت 19:00  , (ورزشگاه آزادی – تهران)

زنندگان گل :    برای اف­سی سئول : دائه سونگ (38) – کیم جین کیو (78 پنالتی)

                        برای استقلال : جی­لوید ساموئل (49) – محمد قاضی (74)

حاشیه­‌های قبل از بازی :

–         این بازی در چارچوب بازی‌های قهرمانی باشگاه­‌های آسیا به صورت دو بازی رفت و برگشت برگزار می­‌شود و این بازی، بازی دوم و برگشت از مرحله‌­ی نیمه نهایی این بازی­‌هاست. در بازی رفت که در سئول برگزار شد، تیم اف-سی سئول موفق شد با نتیجه 2 بر صفر بر استقلال پیروز شود. گزارش بازی رفت را این‌جا بخوانید.

–         سرمربی استقلال در اقدامی عجیب 2 روز مانده به بازی‌، استفاده از شبکه­‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر را برای بازیکنان تیمش ممنوع و روز بعد آزاد اعلام کرد. آیا مشکل استقلال فیسبوک و توئیتر است یا بی­‌برنامه­‌ بودن در بازی؟

–         روز گذشته شهردار تهران در محل تمرین به دیدار تیم استقلال رفت و برای روحیه دادن به بازیکنان؛ در صورت پیروزی به آن‌ها وعده­ آپارتمان داد. با این‌که این خبر در روز بعد تکذیب نشد؛ اما به دلایلی هیچ‌کدام از خبرگزاری‌­ها اشاره‌­ای به آپارتمان نکردند و فقط نوشتند که آقای شهردار به بازیکنان وعده­ پاداش داده است. خوب است که برای تهییج بازیکنان به آنان وعده­ پاداش داده شود؛ اما سوال این‌جاست که بودجه­ ورزشی شهرداری تهران چقدر است که شهردار تهران می‌­تواند از این بذل و بخشش‌­های میلیاردی کند و آیا قهرمانی استقلال در آسیا (اگر این بازی و دو بازی بعدی را برنده شود) از ایجاد امکانات ورزشی برای قشر پائین‌­دست شهر تهران واجب­‌تر است؟ (قضاوت با شماست) شاید هم آقای شهردار از باخت استقلال مطمئن بوده که چنین وعده­‌ای داده است(در این صورت هم آفرین به حس وطن پرستی شما آقای شهردار.)

–         علی فتح‌­الله‌­زاده مدیرعامل باشگاه استقلال قبل از بازی به امامزاده صالح رفت و برای پیروزی این تیم دعا کرد.

–         جواد نکونام و آندرانیک تیموریان بازیکنان ملی­‌پوش و ارزشمند استقلال به دلیل دو کارته بودن این بازی را از دست داده‌­اند.

–         براساس آخرین اعلام سایت فوتبال دیتابیس (اFootballdatabase) (28 سپتامبر) تیم استقلال با امتیاز 1560 در رتبه 130 جهان، پنجم آسیا و اول ایران قرار دارد و اف سی سئول کره­‌جنوبی با امتیاز 1608 ،  رتبه 81 جهان، 3  آسیا و اول کره‌­جنوبی را کسب کرده است.

–         براساس گزارش سایت ترانسفرمارکت (Transfermarketا)؛ ارزشمندترین بازیکن استقلال که می‌تواند در این بازی به زمین برود، خسرو حیدری با ارزش 1.5 میلیون یورو و اف­سی سئول، مائورسیو مولینا  با 1 میلیون و 900 هزار یورو هستند. ارزش کلی بازیکنان استقلال 12 میلیون و 775 هزار دلار و اف سی سئول 18 میلیون و 250 هزار دلار است.

بازی :

استقلال طبق قولی که سرمربی‌­اش داده بود بازی را هجومی شروع کرد و تا انتها هجومی ادامه داد. شاید استقلال بتواند با این نحوه­ بازی بر بوریرام تایلندی پیروز شود؛ اما در مقابل تیمی از کره بعید به نظر می‌­رسید. یکی از مشکلات اساسی استقلال عدم حضور دو بازیکن اصلی این تیم یعنی جواد نکونام و آندرانیک تیموریان بود که به جای این دو، در بازی امروز احمد جمشیدیان و سیاوش اکبرپور به ترکیب استقلال اضافه شده بودند (اما این کجا و آن کجا). استقلال در 30 دقیقه اول بازی خوب حمله می­‌کرد تا زمانی که سرمربی تیم کره‌­ای به خوبی تاکتیک هجومی آبی­‌پوشان را فهمید و جلوی نفوذ خسرو حیدری را بست. در دقیقه پایانی نیمه اول بازی پایاپای دنبال می­‌شد تا این‌که دروازه­‌بان مدعی پیراهن تیم ملی شاهکار دیگری زد. کاپیتان تیم کره‌­ای از فاصله‌­ای زیاد با ضربه‌­ای نه چندان محکم توپ را از بالای سر رحمتی وارد دروازه کرد.Esteghlal-FCSeoul-استقلال اف سی سئول

در نیمه دوم با تعویض خسرو حیدری با محمد قاضی، به دلیلی که ما نمی‌­دانیم (که قطعا فنی نبوده) هم تیم آهنگ هجومی­‌تری به خود گرفت؛ هم تاکتیک تیم از ارسال از راست به ارسال از چپ توسط هاشم بیک­‌زاده تغییر کرد. گل اول استقلال توسط ساموئل بر روی ضربه‌ی کرنر به دست آمد تا امیدهای هواداران زنده شود. حملات استقلال هم‌چنان ادامه داشت تا در دقیقه 74 این تیم روی سماجت محمد قاضی به گل دوم رسید. در این زمان تشویق­‌ها در ورزشگاه به اوج خود رسیده بود. اما گلی که کره‌­ای­‌ها 4 دقیقه بعد از روی نقطه­ پنالتی به ثمر رساندند آب سردی بود بر هیجان تماشاگران.

سال‌هاست که تیم‌های ایرانی با مربیان ایرانی با همین تاکتیک­‌ها بازی می­‌کنند؛ سانتر از جناحین و حمله­ بی‌هدف. فرهاد مجیدی در این بازی نشان داد با این‌که به تیم­‌های لیگ ایران خوب گل می‌­زند اما یک مهاجم در کلاس جهانی نیست. او نیز مثل اکثر بازیکنان با کنترل توپ مشکل دارد و چارچوب دروازه حریف را به سختی پیدا می­‌کند. او بارها و بارها در تله آفساید بازیکنان حریف افتاد و حتی یک‌بار هم نتوانست از آن بگریزد. اما برگ برنده­ تیم کره‌­ای در این بازی حنیف عمران‌­زاده بود؛ او بارها توپ را در خط دفاعی لو داد و باعث پنالتی تیم کره‌­ای شد.

می‌خواستم از بازی خوب تیم کره‌­ای بنویسم‌، اما چیز خاصی به نظرم نرسید به غیر از این‌که معمولا پاس‌­های بلند و کوتاهشان به مقصد می­‌رسید؛ خوب توپ را کنترل می­‌کردند و در زمان حمله خوب پخش می­‌شدند و در دفاع خوب جمع می‌­شدند. هر زمان هم به گل احتیاج داشتند گل می‌­زدند، نه کم و نه زیاد.

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         قبل از شروع بازی زمانی که بازیکنان تیم اف­سی سئول وارد زمین شدند تا خود را گرم کنند؛ تماشاگران برای نشان دادن ادب آریایی خود بی­‌دلیل آن‌ها را هو کردند. بازیکنان کره هم همراه با مربی خود برای تماشاگران باادب ایرانی دست زدند.

–         تیم گوانگ­ژو چین با مربی­گری مارچلو لیپی تیم کاشیماریسول ژاپن را در خانه خود با نتیجه­ 4 بر صفر شکست داد و تحقیر کرد. با توجه به برد 4 بر 1 تیم گوانگ­ژو در خانه کاشیماریسول؛ تیم چینی توانست در مجموع با نتیجه عجیب 8 بر 1 به فینال این بازی­‌‌ها صعود کند و رقیب تیم کره‌­ای اف­ سی سئول شد.

–         زیباترین استدلال بازی توسط فتح­‌الله‌­زاده بعد از بازی انجام شد. او گفت:«ما در دو بازی رفت و برگشت چهار گل خورديم و نماينده ژاپن هشت گل خورد، به اين ترتيب ما در آسيا سوم شديم.» (جل­‌الخالق)

–         اما ضربه­ آخر را دروازه‌­بان قهرمان تیم استقلال در مصاحبه­ بعد از بازی وارد کرد؛ ایشان در اظهار نظری عجیب فرمودند:«باخت به سئول کره‌جنوبی به دلیل تفاوت سطح فوتبال ایران و کره است و تیم ملی هم “اتفاقی” تیم ملی کره را شکست داده است.» باید خدمت این بزرگوار عرض کنیم که ایران سال­‌هاست به طور شانسی مشغول بردن کره است 6 بر 2 و 4 بر 3 جام ملت­‌های آسیا، همین بازی­‌های مقدماتی رفت و برگشت. حالا شما در سئول و تهران، تقریبا با همان بازیکنان به علاوه شما، با یک مربی ایرانی نتوانستید یک تیم کره‌­ای را ببرید؛ تقصیر از مردم ایران و تیم ملی نیست. آقای رحمتی اگر در بازی با کره شما در ترکیب تیم ملی حضور داشتید، آیا باز هم می­‌گفتید شانسی کره را بردیم !!؟ گرچه بعید نبود با حضور شما در بازی ایران و کره‌­جنوبی، کره‌ای‌ها با یک گل چیپ از فاصله سی متری، نتیجه بازی را عوض کنند.

لینک سایت گل  گزارش بازی

خلاصه بازی در سایت ورزش 3 

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
طاهر نقی زاده
10 سال قبل

سایت مطالب جالب و خوب و قابل استفاده کم ندارد، اما … حیف از گزارش سخیف فوتبالی! در شان سایت نبود در حد روزنامه های دوزاری روی دکه بود بیشتر! اینکه گزارش نویس چه حقی دارد که عقده های شخصی اش و کمبودهای رنگی اش را در قالب گزارش! بچپاند؟ برای من نامشخص است.