قهرمان 14 ساله پاکستانی؛ پسری که مانع حمله انتحاری شد

۲۰ دی ۱۳۹۲ | ۱۲:۴۴
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

پاکستان عزادار پسر 14 ساله ای است که مانع ورود یک بمب‌گذار انتحاری به مدرسه‌اش شده بود. اعتزاز حسن و پسرخاله‌­اش، مصدق علی، در راه مدرسه خودشان بودند. مدرسه‌ای در منطقه‌ای شیعه‌نشین در استان خیبر پاکستان. اما مردی که لباس مدرسه پوشیده بود ولی ظاهرش به شاگردها نمی‌خورد با پرسیدن آدرس مدرسه شک آن‌ها را برانگیخت.

مصدق در این مورد می­‌گوید:«همه بچه‌ها فرار کردند و عقب کشیدند، ولی اعتزاز با بمب‌گذار درگیر شد و سعی کرد او را بگیرد. بمب‌گذار که هول شده بود بمب را منفجر کرد.» اعتزاز و بمب‌گذار هر دو جان‌شان را از دست دادند و چند نفر دیگر مجروح شدند. بیش از 2000 دانش آموز در مراسم خاکسپاری او شرکت کردند.

یک دانش‌آموز پاکستانی در توییتر نوشته است:«LEJ شاید ما رو بکشی، ولی روح‌مان را نمی‌­توانی بکشی.» رییس پلیس شهرستان هم خبر را تایید کرده است و مقامات کشوری و لشکری پاکستانی اعتزاز حسن را تحسین کرده‌اند. برخی حتی خواهان اعطای بالاترین مدال‌های شجاعت و دلاوری به این نوجوان شده‌­اند. اعتزاز در فاصله حدود 150 متری در ورودی مدرسه با بمب‌گذار درگیر شده است، و خودتان می‌­توانید تصور کنید که انفجار بمب وسط حیاط شلوغ یک دبیرستان پسرانه چه نتیجه­‌ای به دنبال خواهد داشت.

پدر اعتزاز از امارات متحده عربی به پاکستان برگشته است تا در مراسم خاکسپاری پسرش شرکت کند، او به خبرنگاران گفت:«پسرم اشک مادرش را جاری کرد؛ اما سدِ اشک ریختن چند صد مادر دیگر شد. پسرم باعث افتخار من است که شجاعانه با بمب‌گذار درگیر شد و جان چند صد دانش‌آموز را نجات داد. خوشحالم که پسرم با فدا کردن جانش در راه هدفی والا، به شهادت رسید. مردم زیادی برای تسلیت به من می‌آیند ولی من به همه‌شان می‌گویم به من تبریک بگویند، زیرا پدر یک شهید هستم و افتخار می‌کنم اگر پسر دیگرم نیز جانش را برای کشورش بگذارد.»

مصدق پسرخاله اعتزاز می­‌گوید:« اعتزاز کمی درشت بود و ما او را پهلوان صدا می‌­کردیم، دانش‌آموز درس‌خوانی بود و دلش می­‌خواست دکتر شود، اما خواست خدا این نبود.»

LEJ مخفف انگلیسی لشکر جنگوی است، تجسس من در مورد معنی کلمه جنگوی و معنای دقیقش به نتیجه نرسید، اما در مورد این گروه تروریستی می‌توانید به این‌جا و این‌جا مراجعه کنید. این حرکت قهرمانی از سوی یک دانش‌آموز پاکستانی، شاید آغازی برای مخالفت واقعی و گسترده با این گونه حملات انتحاری باشد.

در مورد سن اعتزاز، برخی نوشته‌­اند 14 و برخی نوشته­‌اند 15؛ گمان نمی­‌کنم در این حرکت این یک سال تاثیر چندانی داشته باشد.

etezaz1

it is for test
مدیر
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها