فن کمر سه امتیازی ( سپاهان ـ پرسپولیس )

۳۰ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۱:۱۶
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

فولاد سپاهان اصفهان  2  –  0   پرسپولیس تهران

جمعه 29 شهریور 1392 ـ ساعت 20:00، (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)

زننده گل :  هادی عقیلی  (5) – امین جهان­‌عالیان (3 + 90)

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         مهم‌ترین خبر این بازی، استعفای رحیمی از سمت مدیرعاملی تیم سپاهان است. او که در طی سال‌های مدیریت خود بر این تیم نتایج خوبی کسب کرده بود به دلایل نامعلوم مجبور به استعفا شد.

–         از پرسپولیس محمد نوری به دلیل مصدومیت و رضا حقیقی به دلیل سه کارت بودن این بازی را از دست دادند. محرم نوید­کیا کاپیتان و بازیکن خوب سپاهان هم‌چنان مصدوم است و نمی­‌تواند برای این تیم به میدان برود.

–         قبل از این بازی و با توجه به نتایج به دست آمده در بازی­‌های قبلی این هفته لیگ، پرسپولیس با 17 امتیاز در رده­‌ی سوم لیگ قرار دارد و سپاهان با 15 امتیاز در رده‌­ی ششم.

–         4 بازیکن پرسپولیس قبلا در تیم سپاهان بازی می­‌کردند، بنگر، حسینی، سیدصالحی و خلعتبری. قاسم دهنوی هم فقط در تمرینات پیش‌­فصل این تیم حضور داشت که به طرز عجیبی سر از پرسپولیس درآورد.

–         براساس گزارش سایت ترانسفرمارکت در پرسپولیس محمدرضا خلعتبری با 1 میلیون و 700 هزار دلار و در فولاد سپاهان، امید ابراهیمی با 1 میلیون و 200 هزار دلار، گران‌ترین بازیکنان این تیم­‌ها هستند.

football-Perspolis-Sepahan-پرسپولیس سپاهان30-6-922

بازی :

بعد از اعلام پنالتی و اخراج بازیکن پرسپولیس و به ثمر رسیدن گل سپاهان از روی نقطه­‌ی پنالتی، عملا پرسپولیس در زمین حرفی برای گفتن نداشت. با این‌که محمدرضا خلعتبری با دوندگی زیاد سعی در پر کردن جای خالی یار اخراجی را داشت، اما همه می‌­دانیم که با یک گل بهار نمی­‌شود. پرسپولیس در طی 90 دقیقه بازی نتوانست موقعیتی بر روی دروازه‌­ی سپاهان ایجاد کند و بازی را کاملا از دست داد. حتی با تعویض­‌هایی که سرمربی این تیم در ابتدای نیمه‌­ی دوم انجام داد هم، این تیم کاری از پیش نبرد. دایی، نورمحمدی را به جای صادقیان و شاکری را به جای سیدصالحی وارد بازی کرد. پرسپولیس هم‌چنان مشکلات عدم وجود یک بازیکن بازی‌ساز را در قلب خط هافبک خود حس می­‌کند. گل دوم را هم به خاطر ریسک در حمله به دروازه حریف بر روی ضد حمله پرسپولیس دریافت کرد.

سپاهان بازی را خوب شروع کرد و زود به پنالتی و گل رسید و با توجه به ده نفره شدن تیم حریف می‌توانست فشار بیشتری را بر دروازه­‌ی پرسپولیس وارد کند؛ اما انگار بازیکنان سپاهان از زدن گل سیر شده و به همین نتیجه راضی بودند. با این‌که در طول 90 دقیقه بازی سپاهان توپ و میدان را در اختیار داشت، اما نتوانست (و یا نخواست) از موقعیت­‌های خود به خوبی استفاده کند، تا زمانی که در انتهای بازی مربی فهیم و هوشمند سپاهان امین جهان­‌عالیان را به جای احسان حاج‌­صفی خسته که امروز در پست غیرتخصصی خود بازی می­‌کرد، به زمین آورد. جهان­‌عالیان توانست با نیروی جوانی و سرعت زیاد خود بر روی یک ضدحمله در دقیقه 93 گل دیگری برای سپاهان به ثمر برساند. سپاهان با اخراج جباری و مصدومیت نویدکیا هنوز بازیکن مطمئنی را در مرکز میدان جایگزین آن‌ها نکرده است و این بزرگ‌ترین نقطه ضعف سپاهان در بازی­‌های پیش رو خواهد بود.

 football-Perspolis-Sepahan-پرسپولیس سپاهان

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         بحث­‌برانگیزترین صحنه­‌ی بازی صحنه‌­ی اعلام پنالتی برای سپاهان و اخراج میثم حسینی از زمین بازی بود. ما هم‌چنان نظری در این مورد نمی‌­دهیم و قضاوت را به کارشناسان داوری واگذار می‌­کنیم. (اما خداوکیلی اگر شجاع خلیل­‌زاده همین فن کمر زیبا را در چند مسابقه کشتی قهرمانی جهان اجرا می­‌کرد، حتما مدال طلا را به خانه می‌­برد.)

–         باید از گزارشگر و کارگردان بازی به خاطر حمایت کامل از تیم محبوب‌شان تشکر کرد. این دوستان هرچه در توان داشتند انجام دادند تا بتوانند ذره‌­ای از زحمات بازیکنان تیم‌شان قدردانی کنند. گزارشگر بازی به شدت از تیم شهرش حمایت می­‌کرد و دائم درباره­‌ی گل زدن با دست پرسپولیس در 10 سال پیش، داد سخن می­‌داد. زمانی که بازیکنان سرخ‌پوش خطایی بر روی زردپوشان انجام می‌­دادند از ندادن کارت زرد داور ابراز شگفتی می‌­کرد و کارگردان فهیم سیمای اصفهان تا آن‌جا که در توان داشت صحنه‌های مشکوک مربوط به تیم سرخ‌پوش را نشان نمی­‌داد، شاید که تماشاگران آن صحنه‌­ها را فراموش کنند.

–         علی دایی سرمربی پرسپولیس تهران در مصاحبه‌­ی مطبوعاتی بعد از بازی فقط در مورد داوری صحبت کرد و فقط داوری. در این‌جا لازم است خاطر نشان کنیم که آقای دایی؛ تیم یازده نفره‌­ی شما را هم دیده‌­ایم، لطفا لاف نزنید.

–         اما ترسناک‌­ترین صحنه­‌ی بازی زمانی بود که حسین ماهینی توپ را بر روی دروازه سپاهان می‌فرستاد. تمام تن نحیف من از وحشت می­‌لرزید که ما باید با این بازیکنان به جام جهانی برزیل برویم. بدانیم که حسین ماهینی مشتی نمونه­‌ی خروار است. کیروش حق دارد که برای آموزش اصول اولیه‌­ی فوتبال به بازیکنان ملی­‌پوش ما هر مقدار که بخواهد پول طلب کند.

–         رحمان احمدی دروازه­‌بان اول تیم ملی، برای چهارمین بازی متوالی دروازه‌­ی خود را بسته نگاه داشت و گلی دریافت نکرد. (و این کمی از ترس ما کم می­‌کند، البته فقط کمی.)

–         یکی دیگر از نکات عجیب این بازی دریافت عنوان بازیکن اخلاق توسط سیدجلال حسینی، در شوی اجرایی از طرف سازمان لیگ بود. لازم به ذکر است که سیدجلال حسینی در صحنه‌­ای که جهان‌عالیان به اشتباه از بازی جوانمردانه خودداری کرد، نزدیک بود او را از پشت جر دهد؛ البته پیراهنش را.

–         پس از این بازی فولاد سپاهان با 18 امتیاز بر پله‌­ی دوم جدول ایستاد و پرسپولیس با 17 امتیاز به رده چهارم سقوط کرد.

لینک سایت گل 

لینک سایت ترانسفورمارکت

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها