عادات و آیین‌های آدم‌های خلاق

۱۴ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۳:۱۷
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

افسوس که هر شبانه روز تنها بیست و چهار ساعت دارد، افسوس. به نظرتان عادات و آیین‌های روزانه‌تان عجیب است؟ بد نیست خودتان را در شبگار با چند نفر از خلاق­‌ترین آدم‌‌های تاریخ مقایسه کنید.

و وقتی شما کوهی از کارهای نکرده دارید (کدام ما این کوه مقابل‌مان نیست؟) واقعا حتی این‌که از کجا باید شروع کرد، تبدیل به یک چالش عظیم می‌شود. و واقعیت تلخی (شاید هم شیرین) که مدام به آدم یادآوری می‌­شود که آدم‌­های خیلی موفق و خیلی خلاق تاریخ، از بتهوون تا استیون اسپیلبرگ و استیو جابز، همگی همین بیست و چهار ساعت در روز را وقت داشتند، نه بیشتر و نه کمتر.

آقایی به نام Mason Currey  کتابی نوشته است به نام عادات روزانه: هنرمندان چطور کار می­‌کنند. در این کتاب به عادات و آیین­‌های روزانه مردان موثر تاریخ پرداخته است. این آیین‌ها توسط Rj Andrews به شکل تصاویر گرافیکی در آمده‌اند که این‌جا مشاهده­ می‌­کنید. از چند نظر این اطلاعات بسیار جالب است. اول این‌که روشن می­‌کند هیچ قاعده و جدول ثابتی برای خلاق بودن یا زندگی مفید وجود ندارد. هرکسی عادات و آداب خودش را داشته است. دوم این‌که برخی چیزها که برای ما خیلی عجیب هستند دیگر عجیب به نظر نخواهند رسید. مثلا بالزاک روزی تا 50 فنجان قهوه می‌­نوشیده است و سیزده و نیم ساعت می‌­نوشته است. ویکتور هوگو عادت داشته صبح‌­ها با صدای شلیک گلوله از خواب بیدار شود و روی پشت بام خانه‌­اش یک حمام کاملا سرد می­‌کرده است.  بتهوون هر روز با دقت تمام دقیقا شصت دانه قهوه را برای قهوه‌­ی صبح‌اش می‌شمرده است  و … . مطمئنم که همین حالا هم حس خوبی نسبت به برخی عادت‌های عجیب خودتان پیدا کرده‌اید.

creativepeople-14-1-93

1

برای دیدن نسخه بزرگتری از عکس آخر این‌جا را کلیک کنید:

عادات آدم­‌های خلاق

creativepeople-14-1-934

it is for test
مدیر
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها