ظهور زیردریایی در خیابان میلان

۱۱ مهر ۱۳۹۲ | ۰:۲۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

واقعا عکس عجیبی است. خودتان را جای شهروندان میلانی بگذارید. تصور کنید صبح از خانه خارج شده‌اید و وسط میدان ولیعصر یک زیردریایی از زمین بیرون زده باشد. قیافه‌تان چه شکلی می‌شود؟ این زیردریایی که در عکس می‌بینید در نزدیکی مرکز شهر میلان از زمین بیرون زده بوده است. این‌جا می‌توانید نظرات میلانی‌ها را در این مورد بخوانید. فقط همین را بگویم که بحث کشیده به جایی که یک نفر به ارتش ایتالیا اعتراض کرده است؛ به خاطر خرید زیردریایی­‌های کهنه از انگلستان که این‌طور دچار سانحه می­‌شوند! چند تا از این عکس‌­ها از صفحات توییتر و … شهروندان میلانی برداشته شده است. اما کمی دقت کنید. قضیه بیش از حد عجیب است؛ نه؟

123

کل این ماجرا حاصل تدبیر بازاریابی شرکت بیمه Europ Assistance IT است؛ در کمپینی با نام «از زندگیت حفاظت کن.» مسئولین بازاریابی این شرکت مستقر در ایتالیا صبح زود از خواب بیدار شدند و این اثر تبلیغاتی را در شهر نصب کردند. گرچه نمی‌دانم دقیقا چه باید در این مورد گفت؟ این کمپین را می‌توانید در سایت خود کمپین؛ این‌جا؛ دنبال کنید. این شرکت ایتالیایی کار را همین‌جا رها نکرده و حتی بازیگرانی را به عنوان ملوانان زیردریایی استخدام کرده و مصاحبه‌ای جعلی با آن‌ها ترتیب داده است. این مصاحبه را می‌توانید این‌جا تماشا کنید  و البته مجموعه عکس­‌ها را از این‌جا برداشته­‌ام.

در بررسی‌هایم متوجه نشدم که مامورین آتش‌نشانی و پلیس که در عکس حاضرند هم جعلی هستند یا نه؛ البته به نظر جعلی می­‌رسند. در هر حال باید بگویم که این ایده تبلیغاتی، اقلا برای من یکی از تکان دهنده‌­ترین ایده‌­های تبلیغاتی تمام عمرم بوده است.

کارشناس فیلمنامه نویسی و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر و دانشجوی دکترای پژوهش هنر در دانشگاه تربیت مدرس. فیلمنامه نویس، و نویسنده رمان های سیاسیا در شهرمارمولک ها، ماجرای خونزاد و ماجرای کفترکش و منتقد و نویسنده در مجله شبگار
امین حسینیون
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
زهرا
10 سال قبل

اگر این خلاقیته پس بقیه چیزا که تا الان بهشون میگفتیم خلاقیت چی بودن؟؟؟
محشششره!!