اپل و سرانگشتان شما

۱۲ شهریور ۱۳۹۲ | ۶:۰۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

از آن‌جایی که میزان ذخیره­‌ی اطلاعات شخصی بر روی گوشی‌­های هوشمند روز به روز بیشتر می­‌شود؛ اهمیت میزان امنیت گوشی‌­ها هم به همان نسبت بیشتر شده است. در نظر گرفتن رمز عبور تا حدی گوشی­‌های همراه را از خطرات احتمالی مصون می­‌دارد؛ اما بازدارنده‌­ی قطعی متجاوزین نیست. این احتمال می­‌رود که آیفون برای گوشی­‌های جدیدش برنامه‌­های امنیتی قوی­‌تری در نظر بگیرد.

بر اساس چند گزارش، نسل بعدی گوشی­‌های اپل مجهز به اسکنرهای لمسی هستند که اثر انگشت را شناسایی می­‌کنند. دارندگان این گوشی می­‌توانند اثر انگشت خود را ثبت کنند و از آن به بعد با لمس صفحه قفل گوشی را باز کنند. شناسایی اثر انگشت می‌­تواند غیر از بالابردن امنیت، نقش‌­های دیگری نیز ایفا کند؛ مثلا حفظ امنیت هنگام عملیات آنلاین بانکی.

چند ماهی است که برخورداری از حسگرهای لمسی در نسل بعدی گوشی­‌های آیفون شایعه شده است. اما این شایعات با به بازار آمدن (آی اُ اِس 7) در دوشنبه شب، تا حدودی به حقیقت پیوست. بر طبق گزارشات ناینتوفایومک و اکستریمتِک ، یک تحلیلگر پوش‌ه­ای به نام (کیت بیومتریکی) که شامل چند سطر از کدهای برداشته شده از آثار انگشت است، پیدا کرده است.

اپل 1

سباستین آنتونی، یکی از کارمندان اکستریم تِک می­‌گوید:«شما می‌­توانید با لمس صفحه­‌ی گوشی به وسیله­‌ی انگشت شست‌تان، قفل گوشی را باز کنید. دیگر اعضای خانواده یا دوستان‌تان نمی­‌توانند گوشی شما را بردارند و درون آن را جست­­جو کنند. دیگر لازم نیست هر بار که می­‌خواهید از گوشی‌تان استفاده کنید رمز عبور را وارد کنید.»

البته این­‌ها شایعاتی است که راجع به محصولات آینده‌­ی اپل توسط چند وبلاگ منتشر شده و امکان دارد به واقعیت مبدل نشود. هیچ مدرک مستندی دال بر وجود چنین خصیصه‌­ای در نسل­ بعدی گوشی­‌های آیفون که پاییز امسال عرضه می‌­شوند وجود ندارد. اما قبول کنید شایعاتی است هیجان‌انگیز.

یک شرکت تایوانی به نام (نِکست مِدیا انیمیشن) که اخبار روز را به صورت انیمیشن منتشر می­‌کند؛ ماجرای شناسایی اثر انگشت را بررسی کرده؛  و پیدایش آن را در گوشی­‌های آیفون تا سال 2014 دور از ذهن دانسته است. طرفداران این برند انتظار دارند گوشی جدید اپل که هنوز نام مشخصی ندارد، مجهز به پردازشگر سریع‌­تر، باتری با عمر طولانی‌­تر، دوربین با کیفیت­‌تر و احتمالا ویژگی حرکت آهسته در پخش فیلم باشد. اپل هم‌چنین آزمایشاتی در راستای تولید صفحه‌های لمسی بزرگتر برای گوشی‌­ها و تبلت‌های خود انجام داده است.

لینک خبر اصلی

مرضیه ابراهیمی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها