استقلال برد تا پرسپولیس شاید صدرنشین شود

۴ آبان ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

جمعه 3 آبان 1392 _ ساعت 17:45  , (ورزشگاه آزادی تهران)

استقلال تهران   2   –   0   فولاد خوزستان

زنندگان گل : جواد نکونام  (18) – آندرانیک تیموریان (2+45)

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         قبل از این بازی استقلال تهران با سه بازی کمتر و 16 امتیاز در رده نهم و فولاد خوزستان با 26 امتیاز در رده اول جدول لیگ برتر قرار داشتند.

–         تیم استقلال، در این بازی نمی‌تواند از خسرو حیدری و محمد قاضی، به دلیل مصدومیت  استفاده کند. از بازیکنان فولاد خوزستان  پی­ریرا بازیکن برزیلی و آقای گل فعلی لیگ برتر نیز در حرکتی عجیب به دلیل شادی بعد از گل در بازی با تراکتورسازی توسط کمیته انضباطی از یک بازی محروم شده است و هم‌چنین مهرداد جماعتی هم به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده است.

–         براساس گزارش سایت ترانسفرمارکت، ارزشمندترین بازیکن استقلال آندرانیک تیموریان با ارزش 1.5 میلیون یورو و فولاد خوزستان، بختیار رحمانی با یک میلیون و 100 هزار یورو هستند.

بازی :

استقلال به عنوان یک مدعی قهرمانی خوب بازی نکرد، اما نشان داد که از روزهای بد خود فاصله گرفته و در حال پیشرفت است. همگان از استقلال با داشتن 6 بازیکن ملی­‌پوش در ترکیب خود  توقع بازی‌­های بهتری دارند. آبی‌­پوشان بازی را خوب شروع کردند و خیلی زود در دقیقه 18 بازی از روی نقطه پنالتی توسط جواد نکونام به گل رسیدند، اما پس از آن توپ و زمین را به بازیکنان فولاد واگذار کردند هرچند که فولاد هم نتوانست از برتری خود استفاده کند. در دقایق پایانی نیمه اول بر روی یک ضربه­ ایستگاهی آندارنیک تیموریان با یک شوت مهارنشدنی برای بار دوم دروازه‌­ی فولاد را باز کرد تا بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود استقلال در نیمه اول به پایان برسد.

در نیمه دوم استقلال توانست توسط هافبک‌­های خود، جواد نکونام، آندو تیموریان و جی لوید ساموئل، بازی را کنترل کند و درحالی‌که هیچ  میلی به حمله از خود نشان نمی­‌دادند، اجازه بازی‌سازی را به بازیکنان سرخ­‌پوش فولاد ندادند.

تیم فولاد خوزستان با این‌که با پاس­‌های متعدد در میانه زمین، بازی را در اختیار گرفته بود، اما نتوانست خودش را از دام هافبک‌­های قدرتمند استقلال رها کند. با این‌که فولادی‌­ها از روی شوت از راه دور سه بار توپ را به دیرک دروازه­‌ی استقلال کوبیدند، اما به دلیل عدم حضور یک مهاجم تمام­‌کننده نتوانستند به گل برسند. هرچند که اسماعیل شریفات بارها در جناح راست پژمان نوری مدافع ملی‌­پوش استقلال را جا گذاشت، اما به دلیل کم تعدادی فولادی‌­ها در محوطه جریمه کار خاصی از پیش نبرد. با توجه به این نکته که بختیار رحمانی کاپیتان و بازیکن محوری خط هافبک فولاد روز خوبی را سپری نکرد. در مجموع فولاد فرکی خوب بازی کرد، فقط به گل نرسید.

چند خط آخر را به تعریف دوباره از بهترین بازیکن این روزهای فوتبال ایران اختصاص می‌­دهیم، بازیکنی که وجودش هم برای استقلال و هم برای تیم ­ملی نعمتی محسوب می­‌شود، آندرانیک تیموریان و امیدواریم که تا زمان بازی­‌های جام جهانی دچار افت و یا مصدومیت نشود که او به تنهایی می‌­تواند تیمی را نجات دهد.

Esteghlal -Foolad- استقلال فولاد

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         امروز هاشم بیک‌­زاده در جناح راست دفاعی استقلال بازی می­‌کرد و الحق که بازی خوبی را از خودش به نمایش گذاشت. با این نوع بازی بیک­‌زاده قصد دارد پاسخ اعتماد کیروش مربی تیم‌­ملی را بدهد و خود را مسافر برزیل کند. یکی از دوستان، شوخی ظریفی در این مورد می­‌کرد و می­‌گفت اگر تیم­‌ملی پرتغال نتواند بازی پلی‌­آف با سوئد را برنده شود و به جام جهانی نرسد، رونالدو پرتغالی باید از تلویزیون بازی هاشم بیک‌­زاده را در جام­ جهانی تماشا کند. باید بگوییم که او اگر با این سرعت پیشرفت کند، قطعا لیاقت حضور در جام­ جهانی را خواهد داشت.

–         در اقدامی جالب بعد از یک دوره رخوت (و جنجال بر سر ارائه آمار اشتباه) دوباره مسئولین برنامه فوتبال برتر کانال 3 آمار عجیبی را برای این بازی ارائه دادند. در حالی‌که تیم فولاد خوزستان (به اعتراف سرمربی استقلال تهران در مصاحبه مطبوعاتی) به طور کاملا محسوسی توپ را در جریان بازی در اختیار داشت، آمار مالکیت توپ را 52 به 48 به نفع استقلال اعلام کردند.

–         استقلال تهران با این برد با 19 امتیاز و سه بازی کمتر به رده ششم جدول صعود کرد، فولاد خوزستان هم علی‌­رغم این باخت هم‌چنان با 26 امتیاز در رده اول جدول قرار دارد، اما استقلال با این نتیجه به پرسپولیس رقیب دیرینه‌­ی خود اجازه داد که با برد در روز یکشنبه به صدر جدول صعود کند.

 لینک سایت گل  گزارش بازی 

خلاصه بازی در سایت ورزش3 

لینک ترانسفر مارکت  

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها