آیا مالدینی زن‌ها را به آزادی می‌رساند؟

۴ آذر ۱۳۹۲ | ۱۱:۴۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

آیا مجوز حضور خانم ها در استادیوم آزادی برای بازی ستارگان میلان و ستارگان پرسپولیس صادر شده است؟ این سوالی است که ذهن‌ها را درگیر خود کرده است و شبگار به پیگیری آن پرداخته است.

دانیل ماسارو یکی از اعضای تیم ستارگان میلان در مورد این بازی می‌گوید:«این یک رویداد مهم خواهد بود، 100 هزار نفر در استادیوم حاضر خواهند بود و برای نخستین بار خانم‌ها این بازی را تماشا خواهند کرد که رویدادی تاریخی خواهد بود.» صحبت‌های کامل ماسارو را می‌توانید این‌جا بخوانید. اما آیا این ستاره سابق باشگاه میلان از چیزی خبر دارد که ما نداریم؟ آیا سردار رویانیان موفق شده است سد بزرگ بر سر راه حضور زنان در ورزشگاه را بشکند؟

پیشتر حمید استیلی در مصاحبه‌ای گفته بود:«اگرمیزبانی جام ملت‌های آسیا را می‌خواهیم از الزاماتش حضور امن بانوان در ورزشگاه‌هاست. در دیدار ستارگان میلان و پرسپولیس که بازتاب بین‌المللی دارد اما هیجان‌های کاذب و غیرقابل مهار را ندارد فرصت خوبی است که حضور خانواده‌ها در ورزشگاه را تمرین کنیم، هم به پرشدن ورزشگاه کمک کرده‌ایم، هم معایب کار خودمان را پیدا می‌کنیم.» این مصاحبه را می‌توانید این‌جا بخوانید.

بحث حضور زنان در ورزشگاه، و دلایل مخالفت با حضورشان از بحث‌های دامنه دار در فوتبال ایران است. هیچ استدلال عام یا خاص مستحکمی برای مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه وجود ندارد. اگر والیبال و بسکتبال می‌توانند تماشاچی زن داشته باشند، چرا فوتبال نداشته باشند؟ بسکتبال قبلا این را بدون بحران تجربه کرده است. مشکل کجاست؟ به نظر می‌رسد مشکل همان طرز فکری است که اجازه نمی‌دهد تیم‌هایی مثل سایپا و راه آهن میزبان پرسپولیس و استقلال باشند: روحیه احتیاط بی‌دلیل. روحیه‌ای که نمی‌تواند از موضعش دفاع عقلانی محکمی بکند اما هم‌چنان بر آن پافشاری می‌کند و از ترسی موهوم از فاجعه‌­ای موهوم حرف می­‌زند. حمید استیلی می‌داند حضور زنان در ورزشگاه مثبت است، ما هم می‌دانیم، سردار رویانیان هم می‌­داند. وقتش نیست این محدودیت بی‌دلیل را کنار بگذاریم؟

البته بحث به نظر تمام شده می‌رسد. آخرین اخبار حاکی از آن است که مسئولین باشگاه پرسپولیس قید حضور زنان در ورزشگاه را زده‌اند و تماشای خانوادگی فوتبال هم‌چنان یک آرزوی دست نیافتنی برای خانواده‌های ایرانی است، خبری در این خصوص را این‌جا بخوانید.

این بازی پنج شنبه هفتم آذرماه 1392 در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد. تماشای این بازی از نزدیک یا از تلویزیون قطعا خاطره‌انگیز خواهد بود.

پرسپولیس میلان 2 آزادی

تیم ستارگان میلان برای این بازی را بازیکنان زیر تشکیل می‌دهند:

سباستیانو روسی و سیمونه براگلیا (دروازه بان)، فرانکو بارسی، پائولو مالدینی، ماسیمو اودو، پیتر وویرچود، جوزپه پانکارو و جوزپه فاوالی(مدافع)، آلبری گواوانی، استفانو ارانیو، آنجلو کاربونه،‌ فدریکو گیونتی،‌ ابراهیم با، زوونیمیر بوبان(هافبک)، دانیل ماسارو، پائولو دیکانیو و ماسیموآگوستینی(مهاجم).

اسامی بازیکینان مبلان را در این لینک می‌توانید بینید

پرسپولیس میلان 1 آزادی

تیم ستارگان پرسپولیس را نیز از این بازیکنان تشکیل می‌شود:

حميد درخشان ، ضياء عربشاهی، حسين کاشی‌نژاد ، وحيد قليچ ، بهروز سلطانی، ناصر محمدخانی، جواد حسنزاده، روح الله عبادزاده، مرتضی فنونی‌زاده، نادر محمدخانی، رحيم يوسفی، محسن عاشوری ، مرتضی کرمانی‌مقدم، سعيد نعيم‌آبادی، حسن شيرمحمدی، سعيد عزيزيان، فرشاد پيوس، حسين عبدی، حميداستيلی، مجتبی محرمی، محمد خاکپور، نادر باقری، محمود خوراکچی، بهزاد داداش‌زاده، رضا شاهرودی، علي دايی، افشين پيروانی، احمدرضا عابدزاده، مهدی مهدوی‌کيا، نعيم سعداوی، نيما نکسيا، بهروز رهبری‌فرد، يحيی گل محمدی، کريم باقری، ادموند بزيک، مهرداد ميناوند، حامد کاويانپور، مهدی هاشمی‌نسب، اسماعيل هلالی، داود فنايی، علی انصاريان، پايان رافت، مهدی تارتار، رحمان رضايی، رضا جباری، حسن خان محمدی، عليرضا امامی‌فر، علی کريمی، پژمان جمشيدی، هادی مهدوی‌کيا، بهنام ابوالقاسم‌پور.

لینک خبر بازیکنان پرسپولیس

ببینید و لذت ببرید؛ اگر نشد با خانواده در ورزشگاه، با خانواده در خانه.

پیام آذرپناه
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
tahmineh
10 سال قبل

اصولن بخش مهمي از زندگي ما در اين قسمت جهان براساس موهومات مي گذرد.آنهانقش پررنگي در زندگي مخصوصن خانم هادارند.

8 سال قبل

این مطلب چه تیتری داره!آفرین