پرسپولیس – سایپای البرز؛ پراید سایپا هم نتوانست پرسپولیس را متوقف کند

۲۹ آذر ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

پنجشنبه 28 آذر 1392 _ ساعت 16:20  (ورزشگاه آزادی تهران)

پرسپولیس    1  –  0     سایپای البرز

زننده گل :   محسن مسلمان (73)

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         قبل از این بازی پرسپولیس تهران با 33 امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار داشت و سایپا با 25  امتیاز در رده هفتم. در دیدار رفت، در کرج سایپا موفق شده بود با یک گل پرسپولیس را شکست دهد.

–         در ادامه بحث رای کمیته استیناف در مورد دو جلسه محرومیت علی دایی از همراهی تیم، در روزهای گذشته جلسه­‌هایی با حضور رویانیان و علی دائی تشکیل شد و همه چیز به خوبی و خوشی به پایان رسید و محرومیت علی دایی لغو شد. (دوستان و مسئولین اگر می‌­دونستن که دیدار رودررو چقدر خوبه و قراره بعد از اون با هم رفیق شن، دوشنبه شب در برنامه نود از خجالت هم‌دیگه در نمی‌اومدن.)

–         شایعاتی در مطبوعات و رسانه‌­ها می­‌چرخد، مبنی براین‌که رویانیان مدیرعامل پرسپولیس با هیئت مدیره این تیم مشکل دارد و به زودی جای خود را به کس دیگری خواهد سپرد. (البته ما که تو این 2 سال زمامداری رویانیان، گوش‌مون از این حرفا پره.)

–         با ارزش‌­ترین بازیکن تیم پرسپولیس سیدجلال حسینی است با ارزش دو میلیون یورو و همین‌طور سجاد شهباززاده در تیم سایپا با ارزش پانصد و پنجاه هزار یورو گران قیمت ترین بازیکن است. ارزش کلی بازیکنان پرسپولیس 11 میلیون و 882 هزار یورو و ارزش کلی بازیکنان سایپا 5 میلیون و 75 هزار یورو است. (لازم به توضیح است که این ارقام ارزش قرارداد این بازیکنان نیست، بلکه ارزشی است که سایت ترانسفرمارکت براساس معیارهای بین‌­المللی برای هر بازیکن در نظر می­‌گیرد.)

–         قاسم دهنوی هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل تاخیر در پرداخت بدهی 50 میلیونی­‌اش به باشگاه سپاهان از بازی در این مسابقه محروم و از داخل رختکن به روی سکوها هدایت شد. (ای بابا قاسم پولشون رو بده دیگه، 50 میلیون هم پوله !!؟ نصیحت یکی از همبازی­‌های قاسم دهنوی به او در رختکن.)

پرسپولیس سایپا

بازی :

سرمربی پرسپولیس دست به ترکیب برنده­ بازی قبل نزد، با این ترکیب پرسپولیس هم‌چنان گل نمی­‌خورد و هم‌چنان در گلزنی ضعیف عمل می­‌کند. خسته شدیم از این‌که هر بار می­‌نویسیم خط دفاعی پرسپولیس خوب عمل کرد، از راست ماهینی، بنگر، جلال حسینی و میثم حسینی و نیلسون که دوازدهمین کلین­شیت فصل را به پایان برد. رضا حقیقی بعد از یک سال کم‌­کم دارد در ترکیب این تیم جا می­‌افتد و مهرداد کفشگری که از بازی او در مسابقه­‌ی قبل تعریف کردیم در این بازی (فقط به خاطر ضایع کردن ما) بازی خوبی را به نمایش نگذاشت.

در خط حمله مربع سیدصالحی در نوک پیکان و پشت سرش صادقیان، مسلمان و خلعتبری که دائما در حال جا عوض کردن هستند. سیدصالحی با این‌که بیشترین گل را برای پرسپولیس در این فصل زده (پنج گل)، اما ار فرم ایده‌­آل به دور است (5 گل در 19 بازی برای یک مهاجم آمار بسیار ضعیفی است).

نیمه­ اول بازی متعادل بود، طبق روال همیشه تیم مهمان مشغول دفاع بود و الحق که خوب دفاع می‌کرد و دلخوش به ضدحمله­‌ها. سایپا تمام راه­‌های گلزنی پرسپولیس را بسته و به خوبی آن‌ها را زمین‌گیر کرده بود. پرسپولیس در نیمه اول با این‌که توپ و میدان را در اختیار داشت، حتی یک موقعیت گلزنی ایجاد نکرد. برعکس سایپا در نیمه اول اگر شهباززاده بیشتر دقت می­‌کرد، می‌توانست بر روی موقعیت تک به تک صاحب گل شود. در نیمه دوم پرسپولیس فشار بیشتری بر روی دروازه سایپا وارد کرد و مسلمان و صادقیان با حرکات پا به توپ خود چندین بار دفاع این تیم را به هم ریختند تا این‌که در دقیقه 73 بر روی سانتر صادقیان، مسلمان توانست با ضربه سر گلی به ثمر برساند (مانند گل هاشم بیک‌­زاده در بازی هفته قبل استقلال). پانزده دقیقه پایانی بازی در اختیار سایپا بود، اما آن‌ها نتوانستند از سد دفاع مستحکم پرسپولیس بگذرند و جایگاه پرسپولیس با کسب این 3 امتیاز در صدر تثبیت شد.

تیم سایپا تیم بسیار جوانی است که خوب و هماهنگ بازی می­‌کنند. انگین فیرات سرمربی ترک­تبار این تیم نظم خوبی را بر این تیم حاکم کرده که می تواند در سال­‌های آینده از آن نتیجه­‌ی خوبی به دست آورد (البته اگر مدیران ورزش ­ناآشنا بگذارند) و قطعا از بازیکنانی مانند شهباززاده و کاوه رضایی در آینده بیشتر خواهیم شنید.

مسلما بهترین بازیکن میدان با یک پاس گل و دو شوت به تیر دروازه، پیام صادقیان بود؛ صادقیان اگر بیشتر قدر خودش را بداند و بافکرتر بازی کند، حتما می‌­تواند به جایگاه خوبی در فوتبال ایران برسد. اما متاسفانه تعداد تک‌روی­‌های او در طول بازی و در نتیجه لو دادن­‌های توپ زیاد است، شاید اگر او یاد بگیرد که با سری بالا و با نیم نگاهی به هم‌­بازی­‌هایش بازی کند و بیشتر پاس بدهد، با توجه به سرعت خوب و تکنیکش، می‌تواند به زودی به بازیکن بزرگی تبدیل شود.

 Perspolis-saipa-پرسپولیس سایپا

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         سکوهای خالی ورزشگاه آزادی هنوز توی ذوق می­‌زند، باید فکری برای این سکوها کرد. پیشنهاد کم‌­هزینه برای پرتماشاگر شدن بازی­‌ها : 1. راه دادن تماشاگران زن (با توجه به پوشیدن لباس‌های بیشتر، کمتر سردشان خواهد شد) 2. آوردن بازیکن از کشور دوست، همسایه و در حال پیشرفت افغانستان (ارزان­‌تر، پرکارتر و با تماشاگر) 3. دعا برای گرم شدن هوا

–         دو تعویض پرسپولیس در دقایق 91 و 93 انجام شد که به غیر از تلف کردن وقت بازی هیچ فایده‌ی دیگری نداشت. بعد از گذشت بیش از صد سال از اختراع فوتبال، برای چنین تاکتیک­‌هایی فقط باید اظهار تاسف کرد.

–         محمدرضا خلعتبری بازیکن میلیون دلاری و ملی­‌پوش پرسپولیس پس از یک درگیری لفظی با سیلی به صورت ناصحی بازیکن سایپا زد و کارت زرد گرفت. باید به آقای خلعتبری تذکر بدهیم که در جام جهانی علی دایی حضور ندارد تا بر سر داوران فریاد بکشد، پس باید مواظب رفتار خودش در زمین باشد (البته اگر بازی کند).

–         بعد از این بازی پرسپولیس با 36 امتیاز و قبل از بازی­‌های فردا در صدر قرار گرفت، اگر تراکتورسازی و نفت تهران صدر جدول را می­‌خواهند باید با تعداد گل بالا حریفان خود را شکست دهند. سایپا نیز با همان 25 امتیاز قبلی به رده هشتم جدول سقوط کرد.

لینک سایت گل  گزارش بازی 

لینک ترانسفر مارکت 

خلاصه بازی پرسپولیس – مس کرمان از سایت ورزش 3

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها