و باز هم هاشم بیک‌زاده

۱۴ دی ۱۳۹۲ | ۲۱:۳۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

گزارش بازی راه‌آهن تهران ـ استقلال تهران

شنبه 14 دی 1392 _ ساعت 15:00  , (ورزشگاه تختی تهران)

راه‌­آهن تهران    0   –   1     استقلال تهران

زننده گل : محمد مهدی نظری  (67)

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         قبل از این بازی استقلال تهران با یک بازی کمتر و 38 امتیاز در رده چهارم و راه‌­آهن  با 18 امتیاز در رده سیزدهم جدول لیگ برتر قرار داشتند.

–         به غیر از مشکلات مالی تیم استقلال که باعث جدایی پژمان منتظری از این تیم شد، سیل مصدومیت­‌ها نیمکت این تیم را خالی کرده است. خریدهای تازه این تیم غلام‌­نژاد، اولادی و کبه هر سه مصدوم هستند، به علاوه محرومیت قاضی و عمران­‌زاده به دلیل سه کارته بودن. فرزاد آشوبی بازیکن راه‌­آهن هم به خاطر سه کارته بودن این بازی را از دست داد.

–         براساس گزارش سایت ترانسفرمارکت , ارزشمندترین بازیکن استقلال آندرانیک تیموریان با ارزش 2 میلیون یورو و در راه‌­آهن، بهادر عبدی با 300 هزار یورو هستند. ارزش کلی بازیکنان استقلال 13 میلیون یورو و را­ه‌­آهن 3 میلیون و 750 هزار یورو است.

هاشم بیک‌زاده 3

بازی :

حتی تندترین منتقدین امیر قلعه­‌نویی هم از او در این دیدار انتظار یک بازی خوب نداشتند، چون نیمکتی برای تعویض بازیکن در اختیار نداشت. بر روی نیمکت استقلال فقط سه بازیکن حضور داشتند، حسینی (دروازه‌­بان ذخیره)، هاشم بیک‌­زاده (تازه از مصدومیت رها شده) و ایمان باصفای جوان. فقر بازیکن در خط دفاعی استقلال به حدی بود که جی.لوید ساموئل در کنار امیرحسین صادقی به عنوان مدافع آخر بازی می­‌کرد. خسرو حیدری بعد از چند بازی به جایگاه همیشگی­‌اش یعنی دفاع راست برگشته بود و نیکبخت واحدی که در اول فصل کسی فکر نمی­‌کرد بتواند به این آسانی به میدان برود، نود دقیقه در دفاع چپ بازی کرد. در خط هافبک استقلال، پژمان نوری به عنوان هافبک دفاعی و در مرکز میدان نکونام، آندو و اکبرپور حضور داشتند. استقلال بازی را با دو مهاجم شروع کرد، برهانی و نظری، و بدون مهاجم به پایان برد.

درست است که استقلال از نبود بازیکنانش رنج می‌­برد، اما به قول دوستان، یک شیر پیر، هنوز شیر است، با ورود هاشم بیک‌­زاده در دقیقه 60 به بازی به جای برهانی، تعداد ملی­‌پوشان در زمین این تیم به 6 نفر رسید. هرچند که همین بازیکنان هم بسیار بی­‌انگیزه و سرد ظاهر شدند. استقلال به غیر از صحنه­ گل که بر روی پاس زیبای هاشم بیک‌­زاده و فرصت‌­طلبی نظری شکل گرفت، فرصت صد در صد گل دیگری نداشت. چه در نیمه اول و چه در نیمه دوم، به غیر از 10 دقیقه آخر، بازی در میانه میدان در جریان بود و هر دو تیم چیزی برای عرضه نداشتند.

در بررسی خارج زمین راه‌­آهن تیم خوبی به نظر می­‌رسد، کادر فنی خوب، بازیکنان خوب، مدیریت و تدارکات خوب، اما این تیم در زمین حرفی برای گفتن ندارد. شاید یکی از دلایل مشکلات این تیم خط تهاجمی ضعیف این تیم است که با وجود خط دفاعی نصفه و نیمه استقلال در این بازی حتی نتوانست یک خطر مسلم را بر روی دروازه‌­ی این تیم به وجود آورد. بهادر عبدی و ویکرام در میانه میدان بازیکنان خوبی هستند، اما خالقی­‌فر و منوچهری قدر پاس‌های این بازیکنان را نمی‌­دانستد و فرصت پشت فرصت از دست می‌­دادند.

در 10 دقیقه پایانی که استقلال با تعویض­‌های اجباری بدون مهاجم بازی می­‌کرد و برای به دست آوردن سه امتیاز و رسیدن به صدر جدول دست به دفاع منطقی زده بود، با این‌که بازی در نیمه‌­ی زمین استقلال پیگیری می‌­شد اما باز هم مهاجمان راه‌­آهن نتوانستند خطری بر روی دروازه­‌ی این تیم ایجاد کنند.

و در انتها . . .

هاشم بیک­‌زاده . . . هاشم بیک‌­زاده . . . هاشم بیک‌­زاده . . . لیونل مسی . . .  و باز هم هاشم بیک‌­زاده.

Esteghlal-Rah Ahan-14-10-921

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         می‌گویند آرش برهانی پس از تعویضش در دقیقه 60 با شوتی دقیق کلمن کنار زمین را شوت کرده و به رختکن رفته است. در مصاحبه‌­ی مطبوعاتی بعد از بازی قلعه­‌نویی تهدید کرد که اگر این اتفاق افتاده باشد تا زمان حضور او دیگر برهانی در استقلال جایی نخواهد داشت. (آقا یه کلمن که این حرفا رو نداره)

–         محمد مهدی نظری مهاجم استقلال برای اولین بار در این فصل برای این تیم گل­زنی کرد.

–         در دقایق پایانی بازی آندو تیموریان مصدوم شد و استقلال به دلیل نداشتن بازیکن تا آخر بازی را 10 نفره ادامه داد. (هی ما می­‌گیم بازیکنای تیم­‌ملی رو نزنید، ولی کو گوش شنوا. بابا حداقل یواش بزنید)

–         استقلال تهران با این برد با 41 امتیاز برای اولین بار در این فصل به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد، استقلال از فرصت به دست آمده استفاده کرد و بعد از مدت‌ها پرسپولیس را پشت‌سر گذاشت. راه‌­آهن هم با 18 امتیاز در رده سیزدهم جدول باقی ماند.

لینک سایت گل  گزارش بازی 

خلاصه بازی در سایت ورزش3 

لینک ترانسفر مارکت  

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها