9 نفر از مهلک‌ترین تک تیراندازان تاریخ

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

تیرانداز به‌طور هم‌زمان یکی از محترم‌ترین و منفورترین سربازان در یک نبرد است. یک تیرانداز از جان گذشته می‌تواند با پاشیدن بذر وحشت در قلب نیروی دشمن، امنیت هم‌رزمان خود را تضمین کند. این‌جا با برخی از قابل توجه‌ترین تیراندازان طول تاریخ آشنا می‌شویم، که هم به خاطر شمار فراوان کشته‌ها و هم به دلیل تاثیر دراماتیک‌شان در جنگ‌های خونین، شهره‌اند.

 

کارلوس هاتکاک

کارلوس هاتکاک (Carlos Hathcock)

“کارلوس هاتکاک” یک تیرانداز نیروی دریایی ایالات متحده بود و در طول رهبری خود در نیروی دریایی در طول جنگ ویتنام، 93 کشته تایید شده به نام خود زد. تخصص او در شلیک‌هایی با برد وسیع و طولانی، او را در نیروی دریایی تبدیل به یک قهرمان افسانه‌ای کرد. و یک جایزه 30000 دلاری از طرف ارتش ویتنامی شمال (North Vietnamese Army) برای او در پی داشت.

 

آدلبرت والدرون

آدلبرت والدرون (Adelbert Waldron)

“آدلبرت والدرون” یک تیرانداز ارتش ایالات متحده بود که در طول جنگ ویتنام به‌عنوان یکی از دقیق‌ترین تیراندازان جهان شهرت بدست آورد. زمانی او رکورد بیشترین کشته تایید شده (109 کشته) را بین همه تیراندازان داشت.

 

کریس کایل

کریس کایل (Chris Kyle)

“کریس کایل” یک تیرانداز نیروی دریایی SEAL با 160 کشته تایید شده در طول ماموریت و انجام وظیفه اش در عراق، بالاترین آمار را در تاریخ آمریکا به خود اختصاص داد. بعدتر او سوژه فیلمی شد که بر اساس زندگی نامه‌اش بود : “American sniper”

 

واسیلی زایتسف

واسیلی زایتسف (Vasily Zaytsev)

“واسیلی زایتسف”، با وجود 242 کشته تایید شده، بالاترین آمار کشته را به‌عنوان یک تیرانداز شوروی در طول جنگ جهانی دوم نداشت. اما او بعد از این‌که 225 سرباز و فرمانده آلمانی را در طول جنگ استالینگراد کشت، مشهورترین تیرانداز شد. زایتسف بعدها با گسترش چهره خود هم در میان ارتش سرخ و هم در میان سربازان ارتش آلمان نازی، سوژه پروپاگاندای روسی بود.

 

لیودمیلا پاولیچنکو

لیودمیلا پاولیچنکو (Lyudmila Pavlichenko)

“لیودمیلا پاولیچنکو” تیرانداز روس دیگری در طول جنگ جهانی دوم، یکی از 2000 تیرانداز زن در ارتش سرخ بود. و با 309 کشته تایید شده، به‌عنوان موفق‌ترین تیرانداز زن در تاریخ، مورد احترام و ستایش است.

 

متهاوس هتزناور

متهاوس هتزناور (Matthaus Hetzenauer)

“متهاوس هتزناور” یک تیرانداز اتریشی عضو ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم بود. و 325 کشته در جبهه شرقی جنگ به نام اوست. او مشهورترین تیرانداز آلمانی جنگ شد و جایزه “صلیب شوالیه” که ارزشمندترین نشان افتخار ارتش آلمان است، به او داده شد.

 

سیمون نوموکونف

سمیون نوموکونف (Semion Nomokonov)

“سمیون نوموکونف” تیرانداز روسی در طول جنگ جهانی دوم بود که 367 کشته به نام اوست. او به خاطر شلیک بدون استفاده از دوربین تفنگ و به‌عنوان یکی از مردم بومی روسیه حاضر در جنگ، مشهور است. او بین دشمن به نام “Taiga Shaman” ملقب و معروف بود.

 

فرانسیس پگاماگابو

فرانسیس پگاهماگابو (Francis Pegahmagabow)

“فرانسیس پگاهماگابو” تیرانداز عضو نیروی اعزامی کانادا، با کشتن 378 آلمانی، تاثیرگذارترین تیرانداز جنگ جهانی اول بود. او هم‌چنین پرافتخارترین سرباز ارتش کانادا و متولد ملیت اصلی و اول کشور بود.

 

سیمو هایها

سیمو هایها (Simo Hayha)

تیرانداز فنلاندی “سیمو هایها” ملقب به “مرگ سفید” ، با 505 کشته با اسلحه “رایفل” در طول جنگ زمستانی فنلاند با اتحادیه شوروی، موفق‌ترین تیرانداز همه دوران‌هاست. هایها از این جهت نیز مشهور است که روی اسلحه‌اش دوربین استفاده نمی‌کرد. او هدف یک تیراندازی توسط روس‌ها واقع شد که آن‌ها توانستند او را مجروح کنند اما موفق نشدند او را بکشند.

 

 

لینک اصلی مطلب 

رکسانا صنم یار
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
16 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
تنها
7 سال قبل

سلام ممنون از مطلب جالبتون باید این نکته رو بگم که شما یه تک تیر انداز رو جا انداختید
عبدالرسول زرین که 700 شلیک موفق داشته است
و به او لقب گردان یک نفره رو دادن
بازم ممنون

محمد
6 سال قبل

لطفا مطلبتون رو اصلاح کنید به شدت دارای عیب است

6 سال قبل

سلام بله متاسفانه بهترین تک تیرانداز دنیا که بیش از 700 شلیک موفق داشته و آن هم با سلاح ساده SVD در لیست های دنیا که جای ندارد هیچ، در کشور خودمان هم فراموش شده است. به او لقب تیپ یا گردان یک نفره زرین داده بودن که در یک عکلیات به تنهایی و با شلیک ها دقیق یک تپه را حفظ کرده بوده است. افرادی مثل کریس کایل، تک تیرانداز نیستند بلکه جنایت کارانی هستند که فقط برای رکورد زنی عمل میکردند به گفته خودش حتی کودکان را هم هدف قرار میداده است.

علی
پاسخ به  Ahmadsheida
6 سال قبل

کاملا صحیح و درسته

محمداویس
6 سال قبل

فقط صیاد خمینی شهید زرین با بیش از 700 شلیک موفق
همرزماش میگفتن همیشه الویتش با رده بالاهی نظامی دشمن بود نه مث کریس کایل زن و بچه … یجا هم گلوله تک تیرانداز دشمن لاله گوشش رو پاره میکنه ولی قهرمان ملی مادر حالیکه خون گردنش رو قرمز کرده بود با خنده هاش مجددا شروع میکنه به آماده کردن اسلحه ش واس شلیک بعدی .. میره پیش امام خمینی و ایشون وقتی دیدشون شناختش و روزنامه ای که عکس شهید زرین توش بوده رو نشونش میده و میخنده که شهید زرین اون لبخند رضایت امام رو بهترین و دلچسب ترین خاطره طول عمرش اعلام میکنه

حیف ک نمیشه عکس آپلود کنیم اینجا و گرنع عکسای اسنایپرمون رو میذاشتم واستون
کما اینکه اگ سرچ کنید هست

جمشیدنادری
6 سال قبل

باسلام.عباس دوران که معروف به خلبان تک تیراندازهستند رافراموش کردید.این مرددلیردرمنطقه نیزمشهوربه این لقب بوده اند.

علی
6 سال قبل

سلام داداش ..تورو خدا اصلاح کن متنتو …بهترین تک تیرانداز دنیا شهید عبدالرسول زرین هستند یا همون صیاد خمینی یا گردان تک نفره … این بجه فوفولا ک ب گرد شهید ما هم نمیرسن فقط ملت خودشون بزرگشون کردن … کریس کایل یا شیطان رمادی با اینکه ی آدم رذل بوده ک بخاطر رکوردزنی بچه میکشته آمریکا ازش یه سمبل افتخار ساخته و حتی فیلمشم بازی کرده اما ما چی؟؟!! جای افسوس داره که بزرگ مردانی مثه شهید زرین رو حتی خودمون و نسل های آینده نشناسن بقیه کشور ها ک هیچی

Mirana
6 سال قبل

شهید زرین کجاست پس ؟
آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم یار در خانه و ما گرد جهان میگردیم
تاسف غرب پرستا

6 سال قبل

سلام واقعا اگرعبدالرسول زرینی وجودداشته چرا ما نمیشناسیم واقعا متاسفم که مااین مردان بی بدیل راداریم و هیچکس ،مثلا خودمن نشناختم ونشنیدم درموردش؟توروخدا حیف حیف نام ایران دردنیا معروف نباشه

سعید
6 سال قبل

سلام از اینکه نام شهید عبدالرسول زرین را در این لیست قرار ندادید بسیار سپاسگزارم به خاطر اینکه ایشان هیچ سنخیتی با هر یک از این افراد ندارند و قطعا نیت الهی این بزرگمرد در پیشگاه خداوند تبارک وتعالی بیشتر سبب ارتقای روحی ایشان خواهد گشت

حسین
5 سال قبل

من متأسفم واقعا
شهید زرین جا انداخته شد.
از سایتتون ممنون نیستم

کامی
5 سال قبل

“شهید عبدالرسول زرین”، این مرد بزرگ و با وقار با آمار ۷۰۰ شلیک و هدف مثبت، نفر اول جنگ ها در جهان قلمداد می شود.
عبدالرسول زرین متولد ۱۹۴۱ تا ۱۹۸۳ جز بهترین نظامیان ایرانی در جنگ ایران و عراق بوده که با ۷۰۰ شلیک موفق منجر به نتیجه موفقترین اسنایپر (تک تیرانداز ایرانی است)

حسین
5 سال قبل

باعرض سلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم
بابت مطلب ممنون گرچه جای کار داره البته حق میدم چون گردآوری این مطلب بصورت دقیق خیلی سخته.
شهید عبدالرسول زرین هم تک تیرانداز بسیار قابلی بودن ولی دوستان آمار دقیق کشته ها رو چطور دقیق میگن 700 نمیدونم ولی امار کشته های تک تیراندازان بالا هم مطمئنن متفاوت بااونچه هس ک اینجا نوشته شده.درکل محیط ومناطقی ک افراد دراون شرکت داشتن وبسته ب شرایط عملیات به هیچ عنوان نمیشه هیچ یک از افراد رو برتر از دیگری دونست.هم اکنون زبده ترین تک تیراندازان درکشور حضور دارند ک مطمئنن نام اونها برده نخواهد شد.برای سلامتیشون صلوات.یاعلی

Ali
5 سال قبل

عبدالرسول زرین چیشد پس؟
همه مطلبتو خوندم گفتم شاید اون آخری باشه نگو تو هم غرب زده ای

4 سال قبل

به گفته خود کریس کایل برای اینکه رکورد جهان رو بشکنه حتی کودکان رو مورد هدف قرار میداد در حالی که الویت برای رسول زرین درجه داران بود
از طرفی طبق اسناد فاش سده نیروی دریای آمریکاه تمام افتخارات کریس کایل دروغ است و فیلم ساخته شده از او واقعیت ندارد

سردار دلها
پاسخ به  MR__SNPER
3 سال قبل

با سلام وقتی ما خودمان نامی از قهرمانان ملی خودمون نمی کنیم از بقیه چه توقعی است شهید رسول زرین سرآمد همه تک تیراندازهای است واجرشم را حتما خدا بهش میدهد