شهاب حسینی و نخل طلا، اول مارکت در دورهمی : من از بالا، تو از پائین

۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۰:۳۶
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

شهاب حسینی شبگار shabgarتنها اتفاقی که می‌تونست بیفته تا جوانان غیور و بانمک این مملکت لباس ترانه علیدوستی رو بی‌خیال بشن، جایزه بردن شهاب حسینی بود. این هنرمند بااستعداد و مهم‌تر از اون فروتن که هفته‌ی گذشته تونست مهم‌ترین جایزه‌ی بازیگری تاریخ سینمای ایران رو کسب کنه، با فاصله‌ی زیاد از نفر بعدی لیست، مورد علاقه‌ی اکثر بانوان ایران است، هرچند در کمال تاسف باید عرض کنم که این دوست عزیزمون زن داره، زنش رو هم دوست داره. حالا این وسطا که دخترا تو فضای مجازی داشتن قربون صدقه‌ی آقا شهاب می‌رفتن، یه خبری کوتاهی هم اومد که اصغرمون هم جایزه فیلمنامه رو از جشنواره کن گرفت که چون از این چیزا زیاد برده و یه کمی هم کچله، خیلی مهم نبود.

این جایزه بردن حاشیه هم داشت، عباس کیارستمی گفته “اون موقعی که من نخل طلای کن رو بردم، هیچ‌کس بهم تبریک نگفتCatherineDeneuve shabgar که هیچ، وقتی به فرودگاه رسیدم گفتن از در پشت برو که یه عده جمع شدن بزننت.” آقا رفتی رو سن، خانم کاترین دونوو رو ماچ کردی انتظار داری ما ازت تقدیر کنیم!!؟ حاشا و کلا. اونم نه از این هنرپیشه‌های درجه 2 و یا زشت و پیر. . . کاترین دونوو . . . من خودم اگه فرودگاه بودم، می‌رفتم عباس آقا رو بزنم. چرا عباس باید بتونه ماچ کنه، اما ما حداکثر کسی رو که می‌تونیم ماچ کنیم خاله بزرگ پدرمونه که بعد از ماچ یه نگاه عاقل اندر سفیه‌ی به ما می‌اندازه و می‌گه “تو هنوز ازدواج نکردی!!؟” کتک تنها اندکی از بار گناهان کیارستمی رو کم می‌کنه. استاد شمقدری هم که فکر می‌کنه اگه حرف نزنه مردم در موردش فکر بد می‌کنن، فرمودند “فقط عقب‌مانده‌ها فکر می‌کنند، جوایز جشنواره‌ها هنری است” و تکلیف جایزه‌های سینمایی ایران در هشت سال فرمانروایی ایشان بر سینما روشن شد.

 مهران مدیری هم که فن آخر استاد رو یاد گرفته در برنامه دورهمی با اپراتور همراه اول ریختن رو هم و یه کمپینی رو به اسم “اول مارکت” تبلیغ می‌کنه. وقتی پیامک “اول مارکت” بهتون رسید، بهترین راه اینه که بازش نکنید اما اگه اشتباهی دست‌تون خورد و باز شد، اصلا نخونیدش، خیلی آروم موبایل رو بزارین زمین و با یه چوب بلند (مواظب باشید دست‌تون با موبایل تماس پیدا نکنه) در موبایل رو باز کنید و باطریش رو دربیارید و سیستم رو ریست کنید. چون با کوچک‌ترین حرکتی 10 هزار تومن از حساب شما کم می‌کنه و به شما وعده‌ی سرخرمن جایزه با قرعه‌کشی رو می‌ده که به قول دوستان از اون جایزه‌هاست که مثل مهریه است، “کی داده و کی گرفته.” و دورهمی بخندید !!!!

تو هفته‌ی گذشته چند تا سایت هم توسط گروه‌های ناشناس هک شد. جان من یه نگاهی به اسم‌ها بندازید: سایت مرکز آمار ایران، سایت ثبت اسناد ایران و . . . یکی می‌گه داعشه، یکی می‌گه سعودیان، یکی می‌گه چینیان. آقا خیلی مشخصه یکی داره کلاه‌برداری کَلون می‌کنه و می‌خواد اسمشو از یه جاهایی پاک کنه. بدبخت داعش و سعودی مرکز آمار به چه دردش می‌خوره!!؟ اونا اگه می‌خواستن هک کنن می‌رفتن خبرگزاری فارس و سایت صدا و سیما رو هک می‌کردن، ته تهش سایت سازمان حج و زیارت.

n00084481-r-b-001سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده “مجموع گردش مالی مشروبات الکلی در کشور 658 میلیارد تومان است.” به این کار نداریم که چرا پزشکی قانونی این آمار رو اعلام کرده و نه نیروی انتظامی یا سازمان مبارزه با قاچاق کالا، به این هم کار نداریم که با این عدد به هر نفر ایرانی چقدر چیزای بد می‌رسه، این نکته رو کلا ندید می‌گیریم که براساس این آمار، از هر هزار نفر در روز یه نفر مسته، اما خدایی یکی به من بگه این آمار رو دقیقا از کجا گرفتن!!؟ تعداد بطری‌های تو سطل آشغالا رو شمردن؟ مرامی رفتن از قاچاقچی‌های الکل آمارشون رو گرفتن؟ پشت دیوار قایم شدن وقتی کسی یواشکی چیزی می‌خریده، تو دفترشون یادداشت می‌کردن؟ تک‌تک رفتن در خونه مردم رو زدن و پرسیدن “ببخشید شما سالی چقدر چیز می‌خورین؟” یا تعداد اوردوزهای الکلی رو شمردن و در نسبت جمعیت ضرب کردن؟

جایزه‌ی “حمله هفته” هم به پان‌ترکیست‌هایی می‌رسه که به صفحه‌ی اینستاگرام رحیم شهریاری حمله کردن. حسن ختام مطلب این هفته هم به نقل قول از برگ اول قرارداد خوزه مورینیو با منچستریونایتده که خودش توئیت کرده بود، فقط اسم کامل جناب مورینیو: “خوزه ماریو دوس سانتوس مورینیو فلیکس”

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها