سریال بنشی؛ مردانه بکش و مردانه

۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۰:۱۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

اگر بنشی را ندیده­‌اید و یک مرد جوان، میانسال، یا حتی کهن‌سال هستید در تعطیلات عید بنشی را ببینید، ضرر نخواهید کرد. با بهزاد طالبی و شبگار همراه شوید و با بنشی آشنا.

«آدمايی مثل تو و من به مشروب احتياجی نداريم، ما زندان خودمون رو می‌­سازيم. وقتی مثل ما زندگی کنی، بدشانسی بدون گفتن می‌آد. خودمون رو جاهايی پيدا می‌کنيم که هيچ‌وقت فکرش رو نمی‌کرديم، اون‌جا که هستیم، به عقب نگاه می‌کنيم و متعجبيم چطور اون‌جا رسيديم و چرا به نظر می‌رسه نمی‌تونیم بریم. يه چيز درون‌مون شکسته، چيزی که ما نداريم، ولی بقيه مردم دارن. که بهشون اجازه ميده سر و سامون بگيرن و به آرامش برسن و رويای يه زندگی بهتر رو ببينن. آدمايی مثل تو و من نمی‌تونيم اون روياها رو داشته باشيم، به خاطر کارایی که کرديم، ارواحی هستن که نمی‌ذارن.» (دیالوگ شوگر بیتس به کلانتر لوکاس هود) پس مطمئن باشید که با ورود کلانتر لوکاس هود (Lucas Hood) به بنشی (Banshee) این شهر کوچک هرگز روی آرامش را نخواهد دید.

مردی بعد از پانزده سال از زندان آزاد می­‌شود و با کمی تحقیق متوجه می‌شود، دختری که روزگاری دوست می­‌داشته و شریک سرقتش بوده، در شهر کوچکی در ایالت پنسیلوانیا به نام بنشی زندگی می‌کند. او به بنشی می‌رود و هم‌زمان با کلانتر جدید شهر، لوکاس هود، وارد شهر می­‌شود. کلانتر در بار حاشیه­‌ی شهر با خلاف‌کاران محلی درگیر و کشته می‌شود. زندانی تازه آزاد شده قاتلین کلانتر را می­‌کشد و با کمک صاحب‌بار و با توجه به این‌که هنوز کسی در شهر چهره­‌ی کلانتر لوکاس هود را نمی‌شناسد، هویت او را غصب می‌کند و کلانتر بنشی می­‌شود. آنا، دختری که او به دنبال اوست، با دادستان شهر ازدواج کرده و 2 بچه دارد. حال کلانتر لوکاس هود هم باید با کای پراکتور (Kai Proctor) تبه‌کار محلی مبارزه کند و هم منتظر مافیای روسی که 15 سال در پی‌­اش بودند، باشد و همین‌طور مامورین قانون سمج.

دیوید شیکلر (David Schickler) و جاناتان تروپر (Jonathan Tropper) واقعا از ناکجاآباد ظاهر شدند و دست به خلق این سریال زدند. آن‌ها تا قبل از سریال بنشی هیچ سابقه‌­ای که مربوط به کار تصویر باشد، در کارنامه‌شان وجود ندارد. تروپر نویسنده­‌ی 6 رمان بلند و استاد زبان انگلیسی است و شیکلر نویسنده یک رمان و چند داستان کوتاه. شاید روزی دو دوست نیویورکی در کافه‌­ای نشسته بودند و در ضمن صحبت­‌هایشان در مورد طرح اولیه سریال بنشی قهوه­‌ای هم می‌خوردند. شاید تروپر گفته باشد: «بیا طرحشو بنویسیم، شاید یکی خوشش اومد.» و به همین سادگی کمپانی Cinemax، خواهر کوچکتر HBO، طرح دو نویسنده­‌ی نیویورکی را به سریالی با علاقمندان زیاد تبدیل کرد. هرچند کمپانی به طور کامل به خالقین سریال اطمینان نکرده و آلن بال (Alan Ball) خالق سریال­‌های True Blood و Six Feet Under را به عنوان تهیه­ کننده بالای سر آن‌ها گذشته است.

بنشی شهر منحصر به فردی است، این شهر محل برخورد چندین تمدن است، سرخ‌پوستان قبیله ناواهو از یک طرف، آمیش‌­های (Amish) ساکن پنسیلوانیا و سفیدپوستان آمریکایی. آمیش­‌ها، هلندی­‌های مهاجری هستند که بر حفظ سنت­‌های گذشته خود پافشاری می‌­کنند. آن‌ها از مظاهر تکنولوژی جدید استفاده نمی­‌کنند و شغل‌شان کشاورزی است. آن‌ها هیچ‌گاه علیه انسان­‌های دیگر از خشونت استفاده نمی­‌کنند. اگر فیلم زیبای شاهد (Witness,1985) ساخته پیتر ویر را دیده باشید با نحوه­‌ی زندگی عجیب این قوم آشنا هستید. همین برخورد تمدن­‌ها باعث ایجاد تنش در روابط کلانتر هود و افراد محلی می‌شود، با توجه به این نکته که کای پراکتور رئیس تبه‌کاران محلی یک آمیش سابق است.

Banshee-29-12-921

مهم‌ترین شخصیت داستان و یا قهرمان آن کلانتر لوکاس هود است. کلانتر هود از آن شخصیت­‌های جالب و پرطرفدار سریال­‌های تلویزیونی است. مردی که دوست دارد تنها مبارزه ­کند، هرچند همیشه دوستانی در کنار خود دارد. هود تا آن‌جایی که بتواند دست به اسلحه نمی‌برد و ترجیح می‌دهد مشکلاتش را با مشت حل کند، با توجه به این‌که سال‌ها زندگی در زندان و زندگی تبه‌کاری قبل از آن، راه و رسم مبارزه خیابانی را به خوبی به او آموخته است و برای متوقف کردنش باید او را بکشی. هود وقتی روی هدفی متمرکز شود تا پای جان مبارزه می‌کند مانند کسی که چیزی برای از دست دادن ندارد. جالب­‌ترین قسمت شخصیت کلانتر مرام دون ژوانی اوست، او هم مانند جیمز باند به هیچ زنی که به او روی خوش نشان دهد نه نمی‌گوید. از این خلصت آخر که بگذریم، لوکاس هود شباهت‌های زیادی به ریلان گیونز قهرمان سریال Justified و جک باور قهرمان سریال 24 دارد.

داستان سریال چنگی به دل نمی‌زند، اما شخصیت­‌ها و موقعیت­‌ها قابل توجه و زیبا از کار درآمده‌­اند. مبارزات تن به تن کلانتر با تبه‌کاران و یا جنگ‌­های خیابانی. بعد از شخصیت کلانتر مهم‌ترین و جذاب­‌ترین شخصیت سریال کای پراکتور است، پراکتور تا قبل از ورود کلانتر فرمانروای شهر بنشی بود، او آمیش طرد شده‌ای است که خانواده‌اش حتی با او صحبت نمی‌کنند، هرچند او همیشه به آن‌ها کمک می‌کند. کای شیطان و فرشته را هم‌زمان با خود حمل می­‌کند، گاهی با کلانتر متحد می­‌شود و گاهی در برابر هم قرار می‌گیرند. از دیگر شخصیت­‌های اصلی سریال شوگر بیتس (Suger Bates) تبه‌کار سیاه‌پوست و کهنه‌کاری است که در بنشی صاحب بار است و از لحظه‌ی اول ورود لوکاس هود به دوست او تبدیل می‌شود. آنا عشق سابق کلانتر که در حال حاضر بیشتر به دو همکار شبیه­‌اند و اگر پایش بیافتد به همان گردن­ کلفتی کلانتر است و جاب (Job) یک مرد چینی زن­‌پوش خوره­ کامپیوتر که دوست قدیمی لوکاس هود است.

بنشی داستان پیچیده‌­ای ندارد، اما آدم‌­ها سیاه و سفید نیستند و شخصیت­‌ها جذاب و دلنشین از کار درآمده‌اند. اگر با خشونت مشکلی دارید این سریال را نبینید، چون خشونت به صورت واضح و خونین در آن به نمایش در می‌­آید. بنشی سریال انسان­‌هایی است که از قانون می‌گریزند، اما آن را به روش خودشان اجرا می‌کنند. آن‌ها به هرجا وارد شوند آن‌جا را به هرج و مرج می­‌کشند و نفرین مرگ را همراه خود دارند، چون ارواح کارهای گذشته هرگز رهایشان نمی­‌کند.

صفحه اصلی سریال  بنشیBanshee-29-12-922

لینک نقد سریال در نیویورک تایمز

لینک نقد سریال هالیوود ریپورتر

لینک نقد سریال در لوس‌­آنجلس تایمز

canaltelegram

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
33 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
بهار
8 سال قبل

سلام
برادر کوچیک من داره سریال بنشی رو دانلود میکنه
لطفا کسانی که دیدین بگین محتواش چیه؟من نگرانمممم
مرسی

پاسخ به  بهار
7 سال قبل

صحنه های +18داره ابجی نذار ببینه

رضا.س
پاسخ به  بهار
7 سال قبل

سلام سريال براي زير 18 سال اصلا مناسب نيست

پاسخ به  بهار
7 سال قبل

فكر كردي اون سكس نميفهمه كه چيه
نه به نظر من بزار خودش انتخاب كنه
بلاخره بخواي نخواي قايمكي ميبينه
ولي خيلي سريال خوبيه
من جات بودم خودمم بقلش ميشستم باهاش تماشا ميكردم
?

Arta
پاسخ به  بهار
5 سال قبل

بزا دانلود کنه بهترین سریاله کلی می تونه به هوشش کمک کنه با فیلم بانشی و خیلی براش جالب است

محراب
پاسخ به  بهار
3 سال قبل

فیلمش اصلا مناسب سن پایین نیست نگذارید نگاه کنه،، هم خشونت زیاد داره هم صحنه های غیر اخلاقی زیادی داره

مهدی
8 سال قبل

بهار خانم توی این سریال از صحنه های س… استفاده شده معمولا تو هر قسمتش.

7 سال قبل

این فیلم خیلی اکشن هست ولی می ارزه نگاش کنه

مسعود
7 سال قبل

بانشی، بهترین سریال تاریخ بعد از سریال بازی تاج و تخت،
عالیه، می فهمی عالیییی.

نوید
7 سال قبل

عالیه، بعد از walking dead و تاج و تخت، فقط بانشی…..عاشقه شوان بودم که مرد?

A
پاسخ به  نوید
3 سال قبل

من نفهمیدم چرا اخرش هود با کری نموند….اونا که دیگه همه مشکلا رو برطرف کرده بودن:/
خیلی غمگین بود اخرش 😖
خیلی ناجور همه از هم جدا شدن اخرسر

7 سال قبل

فیلم خوبی هست ولی بهتره 18 به بالا ببینن

مارتین
7 سال قبل

من سریال و فیلم زیاد دیدم ولی این سریال رو دیدم عاشق آن شدم بسیار عالی بود
همه صحنه های ان به اندازه بود

رزاسلطانی
7 سال قبل

این سریال خیلی خوبه خیلی .امشب قسمت اخرش رو میبینم امیدارم پراکتور نابود بشه .

رزاسلطانی
7 سال قبل

من از این دختره ربکا اصلا تو فیلمن خوش نمی اومد که در اخر نابود شد .اما ازشخصیت کری (انا )خیلی خوشم میاد .جوب رو که نگوووووووووووووووووووووو خیلی خوبه همشون خوبن .پراکتور همش داره پیروز میشه و این درست نیست باید یکجایی زمین بخوره که امیدوارم امشب اخرین قسمتش رو با همسرم میبینم نابود بشه .

عاطفه
7 سال قبل

واقعآ فیلمش عالیه .عالییی.هم این فیلم و هم بازی تاج و تخت.هر دو

Arta
پاسخ به  عاطفه
5 سال قبل

برکینگ بد هم نگاه کن باحاله .این والتر شیمیدان کارهای قشنگی میکنه

اااللللللللللللل
7 سال قبل

ghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

saeed
7 سال قبل

من ی لحظه فک کردم هوود مرد زیر دست پیشخدمت کای…
واقعا بدترین حالت حس کردم چون هودد کلا نماد مردانگی بود
وقتی دیدم هودد زنده ه س انگار دنیا رو بهم دادی

Mohammad
6 سال قبل

سلام .ب نظرم این سریال ،سریال فوق العاده ایه.از همه جهات کامل و عالی بود.ولی واقعیتش از قسمت مرگ شوان ب بعد من دیگه از دیدن سریال سردشدم .خیلی بازیگر خوب وتودل برویی بود.

Honey
6 سال قبل

چرا داداشم نمیذاره من نیگاکنم؟؟؟؟
من ۲۰ سالمه آقا????

هوود
6 سال قبل

بهار خانم برادرتون داره دان میکنه یاخودتون مردم اسکل کردی??

6 سال قبل

من یکی از کسانی هستم که تو این چند سال اخیر سریال زیاد دیدم بعد از سریال بازی تاج و تخت.سریال بنشی خیلی خیلی عالیه واقعا از دیدنش لذت میبره هر کی بیبینتش

Sepide
5 سال قبل

هود اسم واقعیشو نگفت تو فیلم چراااا؟
همش منتظر بودم اسمشو بگه

فرشاد
5 سال قبل

سریال قشنگ ساخته شده ولی با عقل جور در نمیاد.. تو کل سریال نزدیک پونصد نفر کشته شدن که مال بی صاحاب بودن! هیچکس هم نیومد بگه تکلیف این همه جنازه چیه!!
شهر بنشی آدم معمولی نداشت! همه عجیب و غریب بودن!
لوکاس هود هم که اسم واقعیش رو نفهمیدیم! همه رو هم که زد زمین!
خلاصه بگم حتی جنگل هم قانونمند تر از این شهر بود!
سریال به دیدنش می ارزه! خشن و سکسی ولی داستانش قانع کننده نیست!
صدای چیتون و جذبه برتون و کله شقی لوکاس هود و قدرت پرکتور و هوش جوب و مظلومیت شوان جذابیت های سریال بود..
دختر هود و ربکا و بی بخاری بقیه خلافکارا و تو خالی بودن ربیت و گیجی برات و پادگان مسخره هم نکات منفی سریال…

آقا محمد خان
5 سال قبل

به نظرم فصل چهار بی نظیر بود بهتر از بقیه فصلها بود نتیجه گیریا خیلی منطقی و به جابود ولی سریال کلا بی منطق بود اینا میرن توی یه پادگان نظامی و همه رو میکشن و کسی نمیاد دنبالشون یا همینطور دم به دقیقه هرکسی میخواد هر کسی که باهاش مشکل داره رو میکشه و میره به امون خدا بدون عواقب بخصوص اینکه اینا میرن دزدی و بدون ماسک هستند و هیچ کسی چهرشون رو به خاطر نمیاره
کلا روند بی منطق ولی جذاب و دیدنی من دوست داشتم
راستی بدآموزی هم زیاد داشت توش خیانت چیز بدی نبود همینطور رابطه با فامیل درجه یک هم عادی جلوه کرده بود

Melika
4 سال قبل

شاید خندتون بگیره اما من آخرش از اینکه پراکتور مرد ناراحت شدم 🙂 اما در کل شخصییت های جذابی داشت

Ebi
4 سال قبل

رو دستش نیومده سریال

نینا
4 سال قبل

سه قسمت دیدم چندشم شد. چقدر صحنه جنسی. خب میرفتن پورن میساختن چه کاریه؟! یه مردک چروک رو کردن آرتیست، با دخترای نصف خودش سکس کنه. چندش! شهر فاحشه‌ها بود؟ اصلا تو امریکا اینقدر زن هرزه تو یه شهر کوچیک که همه همو میشناسن پیدا میشه؟؟؟؟ فاحشه هم پول میگیره اینا واسه این مردای دگوری بی ریخت چرا ذوق زده شدن. قحطی بوده؟؟؟؟ یه سریال چیپ و ضد زن. این همه زنِ دم دستی و لخت تو سه قسمت. حالم به هم خورد. کدوم احمقی تو کامنتای بالا این سریال رو با واکینگ دد و گیم آو ترون مقایسه کرد. داستان داره این؟
لابد نویسندش سگ نگاش نمیکرده، در آرزوی این بوده راه بره با هر زنی بخوابه. لاشی. یعنی خاک بر سر اون سلیقه ی تینیجریِ چندش کنن. 🤦👎👎👎👎👎

جلال
3 سال قبل

به نظر من خيلي سريال جذابي نيست و حتي با فاصله بعد از بازي تاج و تخت و بركينگ بد و … قرار مي گيره

A
3 سال قبل

فقط میتونم بگم زبان قاصره از ابهت و جذابیت و زیبایی و فوق العاده بودنه این سریال و با کلمات نمیشه حس و حال درونی رو نسبت به این سریال بیان کرد و واقعا قابل توصیف نیست… فقط پیشنهاد میکنم حتما تماشا کنین و لذت ببرین و عشق کنین…درجه 1 و محشر

زهرا
2 سال قبل

سریال بسیار خشن ولی سرگرم کننده ای بود. صحنه های سک… زیاد و طولانی داشت که تاثیری در داستان نداشتن و میتونست حذف بشه. خسته کننده بود. داستان جالبی نداشت. انگار شهر بانشی یک شهر بی درو پیکر بود که یه نفر خودشو جای کلانتر شهر گذاشت کسی از مقامات بالاتر متوجه نشد. از ارتش دزدی شد ولی اتفاقی نیقتاد. به راحتی آدما کشته میشدن و هیچ کس پیگیر نمیشد. ازین نظرات غیر واقعی به نظر می رسید. مثلا وقتی آناستازیا تو ساختمونی که آتیش گرفته بود گیر افتاد نشون نداد چطوری خارج شد. یا قسمتهای آخر معلوم نشد هود چطوری دستبندشو باز کرد و رفت مامور اف بی آی رو نجات داد.
در کل سرگرم کننده بود و قیافه و شخصیت لوکاس هود بسیار جذاب بود. اصلا قابل مقایسه با سریالهای قوی مثل برکینگ بد و دکستر نیست. ضعفهای زیادی داشت.