ساخت کاخ روی دانه‌های شن

۱۳ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۹:۴۶
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

با شن و ماسه کاخ ساختن کار بسیار ساده‌ای است. از هر کسی ساخته است، اما چه کسی می‌تواند روی دانه‌های شن کاخ بسازد؟! ویک مونیز، هنرمند و عکاس با همکاری یک محقق دانشگاه ام آی تی به نام مارچلو کوئیلو، توانسته‌اند روی یک دانه‌ی شن یک کاخ را کنده‌کاری کنند.
این فرآیند غریب و جدید ترکیبی است از فن‌آوری بسیار پیش‌رفته و فن‌آوری کهنه در کار ساخت تصویر. مونیز اول کاخ‌ها را می‌سازد و سپس با استفاده از اتاق تاریک طرح دو بعدی کاخ‌ها را می‌کشد. اتاق تاریک ابزاری است که پیش از ساخت دوربین عکاسی استفاده می‌شده است.

7 6
سپس کوئیلو با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی، که مجهز به اشعه‌ی یونی متمرکز باشد، همین تصویر را روی یک دانه‌ی شن کنده‌کاری می‌کند.
شاید در وهله اول به نظر کار ساده‌ای برسد، اما واقعیت این است که هر دانه شن ترکیبات و ویژگی‌های خاص خودش را دارد، یکی بیش از حد نرم است و یکی بیش از حد سخت و این کنده‌کاری نیاز به یک دانه شن خاص با کیفیت‌های مشخص دارد. اما نهایتا اقلا سه دانه‌ی شن مناسب پیدا و تبدیل به این مجسمه‌های میکروسکوپی شدند.
بعد از این دانه‌های شن عکاسی می‌شود و عکس‌ها در ابعاد بزرگ چاپ می‌شوند که برای هرکسی قابل دیدن باشند. بله، نمایشگاه عکاسی لذت بخشی خواهد بود.

5 3

it is for test
مدیر
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها