علی دایی با قطار به صدر رسید (پرسپولیس – راه‌آهن)

۶ آبان ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۵
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

 

 یکشنبه 5  آبان  1392 ـ ساعت 15:30، (ورزشگاه تختی تهران)

راه آهن شهرری    0   –   1    پرسپولیس تهران

زننده گل: محمدرضا خلعتبری (46)

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         قبل از این بازی و با در نظر گرفتن دیگر باز­ی­‌های انجام شده در این هفته ، پرسپولیس تهران با 23 امتیاز در رده پنجم و راه­‌آهن شهرری با 10 امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ برتر قرار دارند.

–         علی دایی سرمربی تیم پرسپولیس تهران که به دلیل اعتراض به داوری و درگیری لفظی با داور چهارم توسط کمیته انظباطی به دو جلسه محرومیت از همراهی تیم محکوم شده، امروز جلسه دوم محکومیت خود را باید بر روی سکوهای ورزشگاه تختی طی کند.

–         براساس گزارش سایت ترانسفر مارکت، ارزشمندترین بازیکن پرسپولیس محمدرضا خلعتبری  یک میلیون و 700 هزار یورو و داماش گیلان، امین منوچهری با 500 هزار یورو هستند.

بازی :

پرسپولس در این بازی از تمامی قدرت خود استفاده کرده بود و تمام ملی­‌پوشان خود (به غیر از پولادی) را در اختیار داشت، مشخص بود که سرمربی این تیم برای رسیدن به صدر جدول دورخیز کرده است. اما پرسپولیس علی­رغم برد در این بازی دوباره به روزهای متوسط بودن بازگشته بود. سرخ‌­پوشان در مقابل راه‌­آهن انتهای جدولی آن تیم مقتدری که قرار است صدر جدول را در اختیار بگیرد، نشان ندادند. اما آن‌قدر بد هم بازی نکردند که ما بتوانیم با شدت از آنان انتقاد کنیم.

به نظر می‌­رسد که دایی ترکیب خود را پیدا کرده است، پرسپولیس در چند بازی اخیر (به غیر از 2 بازی گذشته، یکی بعد از بازی تیم‌­ملی و یکی جام حذفی) با ترکیب 4 -2-3-1 به میدان رفته است . دفاع کم‌اشتباه این تیم که به رهبری سیدجلال حسینی امکانی برای تعویض به دایی نمی‌­دهند، شامل بنگر، میثم حسینی و ماهینی است. رضا حقیقی به عنوان هافبک دفاعی و گه‌گاه بازی‌ساز و محمد نوری کاپیتان که باید نقش هافبک طراح را در میانه میدان بازی کند اما به نقطه ضعف این تیم تبدیل شده است و دلیل بازی کردنش فقط این است که جایگزینی ندارد و سه هافبک نفوذی که پشت سیدصالحی تک مهاجم این روزهای پرسپولیس بازی می­‌کنند؛ خلعتبری، عالیشاه و صادقیان. وجود خلعتبری برای هر تیمی نعمتی است چون نشان داده از آن دسته از بازیکنان است که در لحظاتی که بازی گره خورده می‌توان به او تکیه کرد مانند ضربه‌­ی ایستگاهی زیبایی که در دقیقه 46 وارد دروازه راه­‌آهن کرد. عالیشاه و صادقیان که هر دو جوان و تکنیکی هستند با این‌که در لحظاتی بسیار بی­‌تجربه نشان می‌­دهند، اما باید منتظر بازی­‌های بهتر از آنان در ادامه لیگ باشیم.

راه­‌آهن ابراهیم‌­زاده امروز خوب بازی نکرد، اما یک تیم دست و پا بسته­ ته جدولی هم نبود. ابراهیم‌­زاده مربی خوبی است، اما در راه­‌آهن ابزار خوبی در اختیار ندارد. بازیکنانی که سابقا بازیکنان خوبی بودند، اما در حال حاضر چیزی برای عرضه در زمین ندارند، بازیکنانی مانند فرزاد آشوبی، رضا خالقی‌­فر و پیروز قربانی. نیمه اول را راه‌­آهن هم‌پای قرمزپوشان سنگین و بی‌خطر ظاهر شد، اما با دریافت گل در دقایق اول نیمه دوم کمی به خود آمد. ابراهیم‌­زاده با تعویض‌­های خوب اما دیرهنگام (در دقایق 75 و 80) و به زمین آوردن امین منوچهری و بهنام برزای نیروی خوبی به تیم تزریق کرد و باعث شد در ده دقیقه پایانی بازی نیلسون دروازه­‌بان خوب و کهنه­‌کار پرسپولیس پرکارترین بازیکن این تیم باشد. یک ضربه به دیرک و دو سه موقعیت گل که اگر حرکت رو به جلوی راه­‌آهن زودتر شروع شده بود، شاید به گل هم ختم می‌شد.

Perspolis Rahahan- پرسپولیس راه‌آهن

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         در نبود علی دایی، کریم باقری در کنار زمین هدایت بازیکنان پرسپولیس را بر عهده داشت.

–         بابک زنجانی میلیارد معروف و پرحاشیه و مالک شرکت سورینت و باشگاه راه‌­آهن، امروز از روی سکوها بازی تیم خود را تماشا می‌­کرد.

–         علی دایی سرمربی پرسپولیس در مصاحبه­ مطبوعاتی­‌اش حرف‌های عجیبی بر زبان آورد. او که پس از مدت­‌ها تیم را به صدر جدول بازگردانده است از هواداران خواست که از حاشیه دوری و فقط تیم خود را تشویق کنند. چنین سخنان از استاد حاشیه‌­سازی هم بعید بود و هم خوب به نظر می­‌رسد. امیدواریم که خود او اولین کسی باشد که به سخنانش عمل کند.

–         منصور ابراهیم‌­زاده مربی کم‌­حاشیه راه‌­آهن در مصاحبه مطبوعاتی از تغییر ناگهانی داور بازی و گرفته نشدن یک پنالتی به نفع تیمش ابراز نارضایتی کرد، اما گفت که این‌ها را دلیل باخت تیمش نمی‌داند.

–         با این نتیجه پرسپولیس تهران 26 امتیازی شد (با کسر یک امتیاز) و بعد از سال­‌ها و حدود 1100 روز به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد و راه­‌آهن هم با 10 امتیاز جایگاه پانزدهمی خود را در جدول حفظ کرد.

 لینک گزارش بازی از سایت گل 

لینک ترانسفر مارکت 

 خلاصه تصویری بازی از سایت ورزش 3 

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها