تکلیف قهرمانی به تیر آخر افتاد

۱۷ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۳:۵۴
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

مرور این هفته و پیش‌بینی هفته­‌ی بعدی لیگ برتر در شبگار توسط بهزاد طالبی

با نتایج به دست آمده در هفته بیست و نهم لیگ برتر، شرایط جدول به شدت پیچیده شد. در حال حاضر بر روی کاغذ هر پنج تیم نفت تهران، فولاد خوزستان، استقلال تهران، پرسپولیس تهران و فولاد سپاهان امکان قهرمان شدن را دارند و در انتهای جدول به غیر از مس کرمان که سقوطش قطعی بود، داماش گیلان، فجرسپاسی، ذوب­‌آهن و حتی استقلال خوزستان امکان سقوط به دسته­ پائین‌­تر را دارند.

–          مهم‌ترین بازی این هفته میان فولاد خوزستان و استقلال تهران در ورزشگاه غدیر اهواز در حضور 45 هزار تماشاگر برگزار شد. استقلال موفق شد با گل دقیقه 23 آرش برهانی (که آن را باید به پای حرکت خوب حیدری گذاشت) بازی را به نفع خود پایان دهد. فولاد با این‌که بعد از گل استقلال تقریبا بازی را در دست داشت، اما نتوانست در برابر دفاع منطقی استقلال و روز خوب رحمتی کاری از پیش ببرد، حتی اخراج موثرترین بازیکنان فصل دو تیم هم نتوانست تغییری در نتیجه ایجاد کند، بختیار رحمانی در دقیقه 55 و آندو تیموریان در دقیقه 70.

–          پرسپولیس و علی دایی هدیه‌­­ای را که امیر قلعه‌­نویی و استقلال با برد مقابل فولاد، برای آن‌ها فرستاده بودند به راحتی به نفت تهران رد کردند. پرسپولیس که تا دقیقه 88 با نتیجه 2 بر 1 از راه‌­آهن جلو بود، گل تساوی را دریافت کرد و به جای صدر جدول در رده چهارم قرار گرفت و تقریبا قهرمانی را از دست داد. شاید اگر بازیکنان این تیم به جای مصاحبه و گله و شکایت از وزارت ورزش در عدم پرداخت دستمزدهای میلیاردی­شان، کمی بر روی بازی تمرکز می­‌کردند، با یک برد در بازی آخر به راحتی قهرمان می­‌شدند.

–          نفت تهران بدون شک برنده اصلی هفته بیست و نهم و لیگ برتر امسال بود. نفت با سرمربی بی‌­سروصدا و سربه‌­زیرش یحیی گل­‌محمدی و هزینه‌­ای به مراتب کمتر از دیگر تیم­‌های بالانشین، با حرکتی خزنده به آرامی به صدر نزدیک شد و با یک جهش عالی امروز خودش را به بالاترین نقطه رساند. آن‌ها برای قهرمانی فقط یک پیروزی در اصفهان مقابل فولاد سپاهان می­‌خواهند که آسان به نظر نمی‌رسد. نفت امروز به راحتی گسترش فولاد تبریز را در تهران با نتیجه­‌ی خوب 4 بر 1 شکست داد. گسترش فولاد هم با این باخت از میانه جدول تکان نخورد، باید دید هفته آینده چگونه از فولاد خوزستان در تبریز پذیرایی خواهد کرد.

–          سپاهان نشان داد که به این راحتی­‌ها تسلیم نمی‌­شود. امروز در انزلی سپاهان با چنگ و دندان در مقابل تیم خوب ملوان جنگید، ملوان دو بار بازی باخته را مساوی کرد، اما در مقابل گل دقیقه 90 عقیلی کاری از دست آن‌ها برنمی‌­آمد. با این‌که امکان قهرمانی سپاهان بسیار کم است، اما با این نتیجه هنوز می­‌توانند به کسب سهمیه آسیایی امیدوار باشند. ملوان بعد از نفت دومین برنده لیگ امسال بود، تیمی بی‌­ادعا که توانست بارها پشت تیم‌­های متمول و مدعی را به خاک برساند.

29-17-1-93 قهرمانی

–          تراکتورسازی توانست با نتیجه 1 بر صفر در تبریز استقلال خوزستان را شکست دهد. هرچند که تراکتور با فتح جام حذفی انگیزه زیادی برای بازی­‌های لیگ نداشت، اما برنده اصلی این بازی کریم انصاری‌فرد بود که با زدن گل پیروزی­‌بخش تراکتور با 13 گل زده در کنار رضا عنایتی کهنه­‌کار در صدر جدول گل­زنان قرار گیرد. (واقعا باید برای لیگی که آقای گلش در 29 بازی فقط 13 گل زده، تاسف خورد و این جوابی به آنان که می­‌گویند چرا قوچان­‌نژاد) استقلال خوزستان با این باخت به کاندیداهای سقوط اضافه شد و در هفته آخر بازی سختی با پرسپولیس در اهواز خواهد داشت.

–          شورای اسلامی شهر شيراز در راستای حمايت از تيم فوتبال فجر شهيدسپاسی شيراز نماينده فارس در رقابت­‌های فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور مبلغ 300 ميليون ريال را به عنوان پاداش به ازای پيروزی در ديدارهای اين تيم پرداخت می‌کند و چه دیر. فجرسپاسی بازی‌­اش را با سایپای بی‌­انگیزه در کرج مساوی کرد تا منتظر بازی سخت آخر در مقابل ملوان آماده باشد. فجرسپاسی بعد از مس کرمان و داماش گیلان سومین کاندیدا برای سقوط به دسته پائین­‌تر است.

–          ذوب­‌آهن در اصفهان در نبردی سخت توانست 2 بر 1 داماش گیلان را شکست دهد تا اندکی امیدهای خود را برای باقی ماندن در لیگ برتر زنده کند، هرچند که همه چیز به هفته آخر و بازی با راه‌آهن کشیده شد. هر دو گل ذوب‌­آهن را کهنه سرباز این تیم مهدی رجب‌­زاده به ثمر رساند. داماش با این باخت بعد از مس بخت اول سقوط است و هفته آینده برای نجات خود باید با مس در کرمان دیدار کند، بازی که در تئوری آسان به نظر می‌­رسد.

–          کم­‌اثرترین بازی هفته مسابقه میان صبای قم و مس کرمان بود. مس که از پیش سقوطش مشخص شده بود و صبا هم در میانه جدول جایگاهش مشخص شده است. بازی با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

 لینک جدول کامل لیگ برتر از سایت ورزش3

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها