بستنی یخی با تکه‌های میوه

۳۱ تیر ۱۳۹۳ | ۱۳:۲۵
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

شما هم وقتی بچه بودید عاشق خوردن آلاسکا بودید؟
یکی از خوراکی‌های مورد علاقه کودکی من آلاسکاهایی بود که مادرم از هر نوشیدنی موجود در خانه درست می‌کرد، از کوکاکولا و شیرکاکائو  گرفته تا چایی شیرین و ماء الشعیر… یادش به خیر واقعا.
این‌جا می‌خواهم دو نوع آلاسکا را که خودم درست کردم و بسیار خوشمزه و مطبوع شده را به شما آموزش دهم. این بستنی‌های یخی میوه‌ای برای زمانی که از هوای گرم بیرون به خانه برمی‌گردید و نیاز به یک نجات دهنده دارید خیلی مناسب هستند. درست کردن‌شان اصلا سخت نیست و در واقع می‌شود گفت خیلی ساده است.

بستنی یخی آلبالو

بستنی یخی انگور و آلبالو:

مواد لازم: ظرف بستنی یخی، انگور سیاه بی‌دانه، آب آلبالو

انگورهای سیاه بی‌دانه را در لیوان آلاسکا بریزیر تا ظرف تقریبا پر شود، آب آلبالو را به آرامی از یک گوشه ظرف بین انگورها تا نزدیک لبه لیوان بریزید. چوب بستنی را در ظرف قرار داده و آن را برای مدت 12 ساعت در فریزر بگذارید. سپس خارج کرده و با ریختن کمی آب روی بدنه ظرف سعی کنید چوب بستنی را بدون جدا شدن از آلاسکا از آن خارج کنید.

بستنی یخی طالبی

بستنی یخی طالبی و نعنا:

مواد لازم: ظرف بستنی یخی، تکه‌های ریز طالبی، شربت نعنا

تکه‌های طالبی را به اندازه نصف بند انگشت خرد کنید و در لیوان آلاسکا بریزیر تا ظرف تقریبا پر شود اما آن‌ها را روی هم فشار ندهید تا فضایی برای ریختن شربت داشته باشید، شربت نعنا را به آرامی از یک گوشه ظرف بین طالبی‌ها تا نزدیک لبه لیوان بریزید. چوب بستنی را در ظرف قرار داده و مانند آموزش قبلی در فریزر قرار دهید.

پ.ن. به عنوان جایگزین ظرف بستنی یخی می‌توانید از یک لیوان پلاستیکی که یک چوب بستنی یا قاشق در آن قرار گرفته هم استفاده کنید.

منتظر آموزش‌های انواع دیگر آلاسکا باشید.

آیدا میربابایی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها