بازی خوبی که فقط یک برنده داشت(پرسپولیس- گسترش فولاد)

۲۳ شهریور ۱۳۹۲ | ۱:۲۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

جمعه 22 شهریور 1392 _ ساعت 20:00، (ورزشگاه آزادی تهران)

پرسپولیس 1  –  0   گسترش فولاد تبریز

زننده گل :   محمدرضا خلعتبری (44)

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         مهم‌ترین خبر این روزهای باشگاه پرسپولیس، مرخصی مدیرعامل این باشگاه محمد رویانیان است. درحالی‌که خبری از بهروز منتقمی قائم‌­مقام باشگاه و اعضای هیئت مدیره نیز، نیست. آیا تغییرات جدیدی در انتظار پرسپولیس است؟

–         با توجه به بازی‌­های انجام شده؛ قبل از این بازی، پرسپولیس تهران با 14 امتیاز در مکان ششم جدول و گسترش فولاد تبریز با 10 امتیاز در مکان دهم جدول لیگ خلیج فارس قرار داشتند .

–         محمد نوری کاپیتان اول تیم پرسپولیس به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده است.

–         کریم باقری بعد از سفر خود به بلاد کفر (ایالات متحده) به ایران و اردوی پرسپولیس بازگشت، او نه قطع همکاری کرد و نه سرپرست شد.

–         بازی تیم­‌های مس کرمان و فولاد خوزستان ثابت کرد که در فوتبال ایران به هیچ چیز نمی‌­توان اعتماد کرد. بازی تیم‌­های اول و آخر جدول لیگ برتر با نتیجه 2 بر 2 مساوی به پایان رسید. فولاد با زدن گل در دقیقه‌­ی 88 از شکست در کرمان گریخت. این در‌حالی است که محمود یاوری آخرین بازی خود را بر روی نیمکت مس کرمان، تجربه می­‌کند. (به لیگ برتر ایران خوش ­آمدید.)

–         براساس گزارش سایت ترانسفرمارکت در پرسپولیس محمدرضا خلعتبری با 1 میلیون و 700 هزار دلار و در گسترش فولاد محسن فروزانی با 275 هزار دلار، گران‌ترین بازیکنان هستند. (یه کمی به نظر می­‌رسه، اختلاف قیمت دارن)

football-Perspolis -gostaresh-23-پرسپولیس گسترش فولاد

بازی :

حداقل فایده‌­ای که بازی پرسپولیس و گسترش فولاد داشت، این بود که از دیدن لیگ برتر ایران خجالت­‌زده نشدیم. بازی کم گل بود، اما به مقدار قابل قبولی سرعتی؛ و بر روی دروازه‌­های دو تیم، انجام ­شد.

 طبق روال اکثر تیم‌­های دیگر، که در مقابل پرسپولیس و استقلال بازی می‌کنند؛ گسترش فولاد هم برنامه­‌ی اصلی خود را بر ضدحمله­‌ها پی­‌ریزی کرده بود و با همین تاکتیک در نیمه‌­ی اول بیشتر از پرسپولیس که صاحب توپ و زمین بود، صاحب موقعیت گل شد. در نیمه­‌ی دوم بازیکنان جوان گسترش فولاد که در پایان نیمه‌­ی اول دروازه خود را باز شده دیده بودند، بازی را طوفانی آغاز کردند و 15 دقیقه فشار مضاعفی را بر پرسپولیس وارد کردند. گسترش فولاد با داشتن بازیکنان جوان و مستعدی هم‌چون مهرداد بایرامی، امین موسوی و  سامان نریمان­‌جهان بازی را در میانه­‌ی میدان از پرسپولیس گرفته بود. اما با رسیدن به دقیقه­‌ی 60 از فشار حملات یاران گسترش کم شد و بازی دوباره به دست قرمزپوشان بازگشت. گسترش فولاد با این بازی نشان داد که قصد بازگشت به دسته‌­ی پائین‌­تر را ندارد و مصمم است که با بازیکنان جوان خود فصل را به خوبی و با آبرومندی به پایان برد. با تقدیر از محسن فروزان دروازه‌­بان گسترش فولاد، ما جایزه‌­­ی بهترین بازیکن این تیم را به مهرداد بایرامی هافبک جوان و جنگنده‌ی آن می‌دهیم. در روزهای آتی خبرهای بیشتری از او خواهیم شنید.

امروز پرسپولیس بهتر از روزهای دیگر بازی کرد، اما هنوز نشانی از یک تیم قهرمان در خود ندارد. محمدرضا خلعتبری که برای اولین بار به عنوان بازیکن اصلی پا به میدان گذاشت در مرکز میدان به عنوان بازیکن مرکزی خط هافبک پرسپولیس ایفای نقش کرد. وظیفه‌­ای که تخصص او نیست. پرسپولیس هنوز از نداشتن یک هافبک بازی‌ساز رنج می‌­برد. بر روی کاغذ، پرسپولیس با سیستم 4-2-3-1 بازی می‌کرد اما در عمل این سیستم به صورت 4-2-4 انجام می‌­شد. زیرا هافبکی برای بازی‌سازی حضور نداشت و مدافعین و هافبک‌های دفاعی پرسپولیس از توپ­‌های بلند برای تغذیه­‌ی مهاجمین این تیم استفاده می‌کردند. خلعتبری، عالیشاه، صادقیان و سیدصالحی در نقش چهار مهاجم پرسپولیس ظاهر می­‌شدند. این چهار بازیکن به جای همراهی و پاسکاری با هم، هر کدام سعی داشتند به تنهایی دروازه­‌ی حریف را باز کنند. هرچند پرسپولیس این بازی را با گلی که خلعتبری از روی نقطه­‌ی پنالتی در دقایق پایانی نیمه اول زد، برنده شد؛ اما بی‌­شک بهترین بازیکن این تیم دروازه‌­بان آن، نیسلون برزیلی بود که بارها با واکنش‌­های خود، مهاجمین گسترش را ناکام به تبریز بازگرداند. نیلسون با خوردن 3 گل در 9 بازی آمار خیره‌­کننده‌­ای از خود به جا گذاشته است.

football-Perspolis -gostaresh-پرسپولیس گسترش فولاد

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         پرسپولیس با برد در این بازی 17 امتیازی شد و با 2 امتیاز اختلاف پس از فولاد خوزستان در رده دوم جدول ایستاد. گسترش فولاد تبریز هم با یک پله سقوط، در رده یازدهم قرار گرفت.

–         از نکات عجیب این بازی تعویض‌­های سرمربی تیم پرسپولیس بود. او در دقایق 91 و 93، مهرداد کفشگری و یونس شاکری را به جای صادقیان و خلعتبری به بازی فرستاد. حال سوال این‌جاست که این دو بازیکن در 3 و یک دقیقه مانده به پایان بازی باید چه می­‌کردند!!؟ تا زمانی که مربیان ایرانی از تعویض به عنوان حربه‌­ای برای وقت تلف کردن در پایان بازی استفاده می­‌کنند؛ نباید امیدی به رشد فوتبال این مملکت داشت.

–         تیم داوری در نیمه‌­ی دوم، در حالی‌که دو تیم در زمین حاضر بودند؛ پنج دقیقه دیر وارد زمین شدند. از فدراسیون فوتبال، کمیته­‌ی انضباطی و سازمان لیگ درخواست داریم آن‌ها را با کسر امتیاز و جریمه نقدی، تنبیه کنند.

–          در دقیقه­‌ی 50 بازی رسول خطیبی سرمربی گسترش فولاد، دیگو چاواری بازیکن خارجی خود را به جای احمد کامدار به زمین فرستاد. دیگو چاواری بازیکنی با اصلیت آمریکایی/پرویی است که براساس اطلاعات سایت ترانسفرمارکت قیمت او 50 هزار دلار است . آیا بازیکنان ایرانی بهتر از چاواری در کشور وجود نداشت که بتوان با این قیمت به خدمت گرفت !!؟ آیا واقعا مسئولان باشگاه گسترش قراردادی 50 هزار دلاری با او بسته‌­اند که خرج 3 بار بلیط هواپیما و اقامت او نخواهد شد !!؟

–         بازی بعدی پرسپولیس تهران، جمعه‌­ی هفته آینده با فولاد سپاهان در اصفهان خواهد بود. بازی­‌ای که مثل سال­‌های گذشته با حواشی و افت و خیزهای زیادی همراه خواهد بود.

لینک سایت گل 

لینک سایت ترانسفرمارکت 

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها