اگر هاشم نبود…. (بازی استقلال ـ فجر سپاسی)

۲۴ آذر ۱۳۹۲ | ۹:۳۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

امروز 23 آذر ماه، استقلال به مصاف فجر سپاسی شیراز رفت و پیروز شد، اما نه با سادگی.

شنبه 23 آذر 1392 _ ساعت 16:20  (ورزشگاه آزادی تهران)

استقلال تهران   1    –   0     فجرسپاسی شیراز

زننده گل :  هاشم بیک‌­زاده  (80)

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         این بازی تنها بازی باقی­‌مانده از هفته هیجدهم لیگ برتر فوتبال ایران بود. قبل از این بازی استقلال تهران با 29 امتیاز در رده پنجم و فجرسپاسی با 14 امتیاز در رده پانزدهم جدول شانزده تیمی جدول لیگ برتر قرار داشتند.

–         تیم استقلال، در این بازی نمی‌توانست از جواد نکونام و امیرحسین صادقی، به دلیل محرومیت استفاده کند. جمشیدیان هم مصدوم است و بدشانس‌­ترین بازیکن فصل استقلال کبه که در بازی قبل که اولین بازی او برای این تیم بود، مصدوم شد و احتمالا 6 هفته بیرون از زمین خواهد ماند.

–         به نظر می‌­رسد که داستان دستمزدهای پرداخت نشده­ بازیکنان در استقلال هر روز قربانی تازه‌ای می­‌گیرد. جی لوید ساموئل به دلایل نامعلوم چند روزی است که در تمرینات شرکت نمی­‌کند. به گفته برخی منابع، به خاطر پرداخت نشدن قسطش قهر کرده است.

–         براساس گزارش سایت ترانسفرمارکت، ارزشمندترین بازیکن استقلال آندرانیک تیموریان با ارزش 2 میلیون یورو و فجرسپاسی شیراز، محمد نزهتی با 350 هزار یورو هستند. هزینه کل بازیکنان استقلال 14 میلیون و 100 هزار یورو و فجرسپاسی 3 میلیون و 675 هزار یورو است.

بازی :

بازی بی­‌رمقی بود، نه مهاجمان استقلال توان گل زدن داشتند و نه فجر چیزی برای گفتن.

استقلال 20 دقیقه اول را تهاجمی شروع کرد، اما بعد از دقیقه 20 بازیکنان فجر از لاک دفاعی بیرون آمدند و تا پایان نیمه اول بازی برابری را در مقابل استقلال به نمایش گذاشتند. استقلال بازی را بدون نکونام و صادقی‌، دو مهره اصل، خود شروع و به جای آن‌ها از دو بازیکن جدید خود یعنی مجید غلام‌­نژاد و ایمان باصفا استفاده می­‌کرد. استقلال در این بازی با ترکیب 4-4-2 به زمین رفت، خسرو حیدری در یکی از معدود دفعات بازی حرف‌ه­ایش در پست هافبک راست استفاده می‌­شد، سیاوش اکبرپور هافبک چپ، آندو تیموریان هافبک دفاعی و ایمان باصفا هافبک وسط به جای جواد نکونام، محمدمهدی نظری و محمد قاضی هم مهاجمین بدون خطر استقلال بودند.

با شروع نیمه دوم سرمربی استقلال ایمان باصفا را که بازی ضعیفی ارائه داده بود با پژمان نوری تعویض کرد تا تیم روند هجومی‌­تری به خودش بگیرد. هرچند که تا دقیقه 80 و لحظه به ثمر رسیدن گل استقلال بازی در اختیار این تیم بود، اما خطر چندانی را بر روی دروازه فجر خلق نکردند و اگر نبود سانتر زیبای خسرو حیدری و ضربه سر دقیق هاشم بیک‌­زاده شاید بازی با نتیجه­ مساوی به پایان می­‌رسید. استقلال توپ و میدان را در اختیار داشت، اما خطری بر روی دروازه فجر ایجاد نکرد و دروازه‌­بان فجر هیچ توپی را از چارچوب دروازه بیرون نکشید.

فجر سپاسی خوب دفاع کرد، اما در ضدحملات نه دقت کافی را داشتند و نه نفرات کافی و لازم را. شاید اگر به غیر از سمیر بکریچ (که بازیکن خوبی به نظر می­‌رسید) و محمد نزهتی، فجر مهاجم سرعتی دیگری در اختیار داشت؛ می­‌توانست بسیار زهردارتر ظاهر شود. البته مدافعان فجر در مقابل مهاجمین بی­‌خطر استقلال کار سختی در پیش نداشتند، فقط باید مواظب حرکات سرعتی و سانترهای خسرو حیدری می‌­بودند که نبودند و تاوان آن را پس دادند.

هاشم بیک­‌زاده شدیدا خود را علاقمند به پوشیدن لباس تیم‌­ملی در برزیل نشان می­‌دهد، اگر به همین خوبی پیشرفت کند و بتواند نظر کادر فنی تیم‌­ملی را جلب کند، ما هم مثل زلاتان ابراهیموویچ از تلویزیون، مصاف او با لیونل مسی را تماشا خواهیم کرد و از صمیم قلب برای موفقیتش دعا می­‌کنیم.

 Esteghlal-FajrSepasi-فجر سپاسی

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         فقط 1000 تماشاگر برای دیدن بازی استقلال در یک ورزشگاه صدهزار نفری !!؟ واقعا جای تعجب دارد. دلیل هرچه می­‌خواهد باشد، سردی هوا، گران شدن بلیط­‌ها و یا بازی سرد دو تیم، استقلال و پرسپولیس باید بیشتر از این‌ها اعتبار داشته باشند.

–         سرمربی استقلال این بار در مصاحبه­ مطبوعاتی بازی ضعیف بازیکنان را به گردن بی­‌پولی و در نتیجه بی­‌انگیزگی بازیکنان انداخت. در این‌که پول نیست شکی نیست، اما وقتی جناب آقای قلعه‌­نویی به این صورت از بی­‌پولی بازیکنان می­‌گویند دل ما هواداران فوتبال به حال‌شان می‌­سوزد. آن‌ها از دستمزد 800 میلیونی‌­شان فقط 10درصد دریافت کرده‌­اند، یعنی 80 میلیون تومان. در این هوای سرد و روزگار سخت چگونه می‌شود با ماهی 6 میلیون زندگی کرد، واقعا آدم انگیزه‌­اش را برای بازی از دست می­‌دهد. (در مورد کارگران با ماهی 600 هزار تومان حقوق صحبت نمی­‌کنیم.)

–         نه تنها استقلال بلکه کل لیگ برتر از نبود مهاجمین گل­زن رنج می‌­برد، شاید واقعا خوش­‌شانس بودیم که کیروش، قوچان­‌نژاد را پیدا کرد (از تو لپ­‌لپ). بهترین گلزنان لیگ برتر کریم انصاری‌­فرد و رضا عنایتی با 8 گل در 18 بازی، یعنی کمتر از 1 گل در هر دو بازی. کجا هستند گلزنانی مانند فرشاد پیوس، علی دایی، صمد مرفاوی و حتی خود رضا عنایتی در دوران جوانی که در هر بازی گل می‌­زدند. به حال این فوتبال باید فکری کرد.

–         استقلال تهران با این برد با 32 امتیاز تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد اهواز در رده چهارم جدول قرار گرفت، استقلال با صدر جدول تنها یک امتیاز فاصله دارد. فجرسپاسی شیراز هم با 14 امتیاز به رده پانزدهم جدول باقی ماند.

لینک سایت گل  گزارش بازی 

خلاصه بازی در سایت ورزش3 

لینک ترانسفر مارکت 

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها