یک میلیارد پول بی‌زبان (صبای قم – پرسپولیس تهران)

۱۳ مهر ۱۳۹۲ | ۱۱:۳۵
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

جمعه 12 مهر 1392 _ ساعت 18:15  , (ورزشگاه یادگار امام قم)

صبای قم  1   –   1  پرسپولیس تهران

زنندگان گل : برای صبا : مرتضی کاشی (40) – برای پرسپولیس : سیدمهدی سیدصالحی (89)

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         قبل از این بازی و با در نظر گرفتن دیگر باز­ی­‌های انجام شده در این هفته ، پرسپولیس تهران با 20 امتیاز در رده پنجم و صبای قم با 13 امتیاز در رده دهم جدول لیگ برتر قرار دارند.

–         مصاف دوتیم به مربیگری محمد مایلی‌­کهن و علی دایی به سبب خصومت دیرینه‌­ای که این دو مربی با هم دارند، جالب خواهد بود.

–         تیم پرسپولیس، در این بازی نمی‌­تواند از حسین ماهینی، به دلیل مصدومیت استفاده کند.

–         براساس گزارش سایت ترانسفرمارکت، ارزشمندترین بازیکن پرسپولیس محمدرضا خلعتبری یک میلیون و 700 هزار یورو و صبای قم، مرتضی کاشی با 300 هزار یورو هستند. (واقعا اختلاف زیاده.)

بازی :

چه فرقی هست میان بازیکنانی که قیمت‌شان 300 میلیون تومان است و آن‌هایی که چهار میلیارد و خرده‌­­ای؟ (خرده­­ میلیارد این‌ها از 300 میلیون آن‌ها بیشتر است.) صبای قم خوب بازی نکرد. خطر چندانی بر روی دروازه­ پرسپولیس ایجاد نکرد و بر روی ضربه­ ایستگاهی گل خود را به ثمر رساند. اما مسئله این است که ما از این بازیکنان بیشتر از این توقعی نداریم. آن‌ها خوب دویدند و اجازه­ بازی به بازیکنان میلیاردی پرسپولیس ندادند. از آن‌ها بیشتر از این انتظار نداریم؛ آفرین بر جوانان صبا و همین‌طور پیرهایی مانند عنایتی و کاشی که نود دقیقه در کنار هم‌­تیمی­‌های جوان خود دویدند. صبا برد در این بازی را در دقیقه‌­های پایانی با مساوی عوض کرد؛ نتیجه­ عادلانه هم تساوی بود. اما فرق هست میان بازیکنان راه‌راه‌­پوش صبا و قرمزپوش.

در نیمه اول بازی پایاپای دنبال می­‌شد. چند موقعیت نصفه و نیمه برای پرسپولیس و چند موقعیت ضعیف هم برای صبا. تا این‌که صبا بر روی یک ضربه­ ایستگاهی بار ضربه­ سر مرتضی کاشی­، کاپیتان خود، به گل رسید. در نیمه دوم تقریبا بازی در دست پرسپولیس بود و صبا قصد داشت بر روی ضدحمله‌­ها به گل دوم برسد که هیچ‌کدام از دو تیم تا دقیقه 89 موفقیتی در این زمینه نداشتند. در دقیقه 89 سیدصالحی با استفاده از شلوغی محوطه جریمه صبا، توپ را وارد دروازه­ این تیم کرد تا بازی با نتیجه یک بر یک به پایان برسد.

متاسفنه این بازی تحلیل فنی خاصی ندارد. هر دو تیم بدون تاکتیک خاصی بازی می­‌کردند و هر دو تیم بر روی یک اتفاق و نه کار تیمی به گل رسیدند. تنها فرق دو تیم، پول­‌ها‌ی پرداختی به بازیکنان آن‌ها بود.

 Perspolis -Saba- پرسپولیس صبای قم

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         در دقیقه 20 بازی محمد مایلی­‌کهن سرمربی صبا به سمت علی دایی که مشغول اعتراض به داور بود، رفت و به اعتراض او اعتراض کرد که باعث درگیری لفظی بین این دو مربی شد. این جدل با پادرمیانی جلال مرادی مسئول برگزاری بازی و تورج حق­‌وردی داور بازی به پایان رسید. البته حرکت مایلی‌کهن جواب داد و سرمربی پرسپولیس تا آخر بازی هیچ اعتراضی به داوری نکرد.

–         محمدرضا خلعتبری بازیکن ملی­‌پوش پرسپولیس در 20 دقیقه اول بازی با دست­‌هایی افراشته بازی می‌­کرد. او بر روی هر صحنه­‌ای دستش را بلند می­‌کرد و به داوری اعتراض می‌­کرد. مثل این‌که قصد داشت حرفه­‌ای­‌گری کند و داور را تحت تاثیر خود قرار دهد که خوشبختانه از دقیقه 20 به بعد، احتمالا با دستور از بالا، از این حرکت بچگانه دست کشید.

–         سرمربی پرسپولیس در مصاحبه­ مطبوعاتی باز هم مدعی شد که بیشتر از انگشتان دو دست موقعیت گلزنی داشته‌­اند، احتمالا ایشان بازی دیگری را تماشا می‌­کرده‌­اند یا ما در زمان موقعیت­‌های این تیم خواب بودیم. پرسپولیس نهایتا به اندازه انگشتان یک دست موقعیت گل داشت.

–         و اما مایلی ­کهن، سرمربی صبای قم تمام 33 دقیقه مصاحبه مطبوعاتی خود را به علی دایی اختصاص داد، احتمالا او قصد دارد دور جدیدی از دعواهای خود را با دایی شروع کند.

–         چند روز پیش که در مورد فرهاد مجیدی به اصطلاح اسطوره­ تیم استقلال نوشتیم؛ دوستان آبی‌دوست اظهار ناراحتی کردند که چرا گفتید مجیدی در کلاس جهانی نیست. با دیدن این بازی دوباره تکرار می­‌کنم بازیکنان هر دو تیم، هم پرسپولیس و هم صبا فاقد حداقل­‌های لازم برای یک بازیکن معمولی فوتبال هستند. بازیکنی که نمی­‌تواند توپ ارسالی را کنترل کند؛ نمی‌تواند توپ را درست ارسال کند؛ نمی‌­تواند از هر 10 شوت خود یکی را داخل چارچوب دروازه بزند‌، لیاقت بازی در لیگ برتر را ندارد.

–         با این نتیجه پرسپولیس تهران 21 امتیاز شد و در رده پنجم جدول باقی ماند و صبای قم هم با 14 امتیاز جایگاه دهمی خود را در جدول حفظ کرد .

–         لیگ برتر تا روز 25 مهر به دلیل اردوی تیم ملی، تعطیل است .

لینک گزارش بازی از سایت ورزش 3 

لینک ترانسفر مارکت  

خلاصه تصویری بازی از سایت ورزش 3 

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها