چرا ماست برای شما خوب است؟ کیک ماست

۲۸ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۲:۴۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

ماست یک خوراکی لذیذ ساده همراه با مواد مغذی بسیاری است که بدن شما را به بهترین وجه ممکن، منظم نگه می­‌دارد.

ماست حاوی مقدار زیادی از باکتری‌های سالم است که در عین خوشمزگی مراقب دل و روده­‌ی شما هستند. ماست طبیعی خوب یکی از ساده‌ترین، در عین حال خوشمزه‌­ترین خوراکی‌هاست. مایعی خامه‌­ای که با اسیدیته‌­ی ملایم و نشاط آور مخلوط می‌­شود. در خاورمیانه و فرانسه، ماست چکیده بسته طرفدار زیادی دارد. اما در انگلستان، ماست رقیق­‌تر و خامه‌­ای، محبوب اکثریت است. تفاوت­‌های ظریف در ماست­‌های درست شده از شیرهای مختلف جالب توجه هستند؛ شیر بز سفید برفی، ماست طعم‌دار شیر گوسفند و ماست شیر گاومیش، که طعمی شبیه شیر گاو استاندارد با غلظت بیشتر دارد. تفاوت طعم در میان مارک­‌های لبنیات مختلف  بازار هم احساس می­‌شود.

قفسه­‌های ما همیشه  با ماست کم‌چرب پر می­‌شود، اما ماست پر‌چرب به خاطر عطر و طعم فوق‌العاده و بافتش همیشه برنده است. ماست کم‌چرب اغلب دارای نشاسته، صمغ، و حتی ژلاتین است که جهت بهبود بافت ماست پس از برداشت چربی به آن اضافه می‌­شود.

چرا ماست برای من خوب است ؟

مزایای باکتری لاکتیک در ماست به خوبی شناخته شده است. این مزایا عبارتند از پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن، درمان یبوست، اسیدیته­‌ی معده و اسهال، کاهش چربی بدن، محافظت در برابر مسمومیت غذایی، استحکام بخشی به استخوان­‌ها و تنفس تازه و با طراوت. این ماده‌­ی غذایی بسیار مغذی، به خاطر دارا بودن پروتئین و مجموعه‌­ای از ویتامین­‌ها و مواد معدنی اشتهای زیاد را از بین می­‌برد. ماست شیرین نشده یک میان وعده بسیار سالم است. آبی که گاه بر روی سطح ماست جمع می‌­شود را دور نریزید چرا که سرشار از پروتئین است.

کیک ماست

دستور پخت کیک ماست

این کیک بسیار ساده همراهی ایده‌­آل برای تمام میوه­‌های تابستانی مانند تمشک، آلو و انجیر است. می‌توانید ماست را با مقداری یخ، شکر و  میوه مخلوط کنید و یا در کنار برخی از میوه‌­های پخته یا ​​خورشتی آن را سرو کنید.

مواد لازم برای کیک ماست:

ماست   150  گرم

1.5قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان

آب یک عدد پرتقال

شکر 125گرم

3 تخم مرغ محلی

آرد ساده 200 گرم

2قاشق چایخوری بیکینگ پودر

طرز تهیه:

1)فر را با حرارت 170 درجه‌­ی سانتیگراد یا 340 درجه‌­ی فارنهایت روشن کنید. روی سینی فر فویل بکشید و بر روی آن کره بمالید.

2)ماست، روغن آفتابگردان، آب پرتقال و شکر را با هم بزنید تا مخلوطی صاف و روشن به دست بیاید.

3) تخم‌مرغ‌ها را با هم بزنید و به تدریج به مخلوط ماست اضافه کنید. هنگامی که شما یک مخلوط صاف و یک دست داشتید می‌­توانید آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید.

4) تا زمانی که مخلوط یکدست شود هم بزنید و سپس آن را در سینی آماده شده بریزید اگر بیش از حد مواد زده شوند کیک شما سنگین و نامطبوع می­‌شود.

5) به مدت 45 دقیقه کیک را در فر بگذارید؛ تا زمانی که چاقو فرو برده شده در کیک پاک بیرون بیاید. اجازه دهید کیک در همان ظرف به مدت حدوداا 10 دقیقه سرد شود و چند سوراخ کوچک بر روی آن ایجاد کنید. هنگامی که سرد شد آب پرتقال بر روی آن بریزید و از ظرف فر در بیاورید.

لینک اصلی

مرضیه ابراهیمی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
tah
10 سال قبل

ممنون.قابل استفاده بود