مدعیان قهرمانی سری آ ایتالیا در فصل جدید

۱۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه

فصل جدید مسابقات فوتبال لیگ‌های مختلف اروپایی شروع شده است، در سلسله نوشتارهایی به طور خلاصه به لیگ‌های مطرح اروپایی نگاهی می‌اندازیم و تیم‌های مدعی قهرمانی را معرفی می‌کنیم.

فصل 2014-2013 سری آ

با وجود بحران مالی جهان، باشگاه‌­های ایتالیایی توانستند با مدیریت مالی خوب، خریدهای خوبی در بازار نقل و انتقلات داشته باشند و تیم­‌های خوبی را روانه‌­ی مسابقات فصل جدید کنند. به نظر می­‌رسد این فصل سری آ، 6 مدعی داشته باشد که به طور خلاصه در ادامه معرفی می­‌شوند. نکته­‌ی جالب توجه این فصل سری آ حضور یک بازیکن ایرانی ایتالیایی، جامی رفعتی هافبک مرکزی 19 ساله باشگاه جنواست که فصل گذشته به طور قرضی در تیم زیر 21 سال وستهام توپ می‌­زد. اضافه شدن او از تیم جوانان جنوا به تیم اصلی، با توجه به این‌که جنوا باشگاه بازیکن‌­سازی است؛ نشان می­‌دهد که رفعتی کار سختی را انجام داده است و امیدواری به او را زیاد می­‌کند.

juventus- سری آ ایتالیا یونتوس

یوونتوس

بیانکونری بهترین ساختار دفاعی را در فصل گذشته سری آ داشت و فقط 24 گل دریافت کرد. خط حمله یووه در این فصل دچار تغییرات اساسی شده است. آن‌ها توز را از منچسترسیتی با 8 میلیون یورو و یورنته را از آتلتیکو مادرید با قرارداد آزاد به خدمت گرفتند و متری، سنتر فوروارد خود را هم به میلان فروختند. خط دفاع پا به سن گذاشته‌­ی خود را با اوبونا که یکی از بهترین مدافعان جوان ایتالیاست تقویت کردند. در خط هافبک یوونتوس، پاول پوگبا یکی از بهترین بازیکنان جوان دنیاست، دیدن بازی او را از دست ندهید. کلا سن تیم بالاست و به نظر می­‌رسد که یک نسل قهرمان در یوونتوس به پایان خودش نزدیک می‌­شود. تلاش خانواده آنیلی و آنتونیو کنته، سرمربی باشگاه، بر این است که این نسل قهرمان؛ قهرمانی دو فصل گذشته‌­ی سری آ را تکرار کند و مهم‌تر از آن، فاتح لیگ قهرمانان شوند که کار آسانی نخواهد بود.

Squad of Juventus FC in the season 20132014سری آ ایتالیا یوونتوس

مقام فصل گذشته: قهرمانی

پیش‌بینی مقام این فصل: اول تا سوم

napoli سری آ ایتالیا- ناپولی

ناپولی

دیلائو رنتیس، مالک باشگاه با فروش کاوانی با قیمت 57 میلیون یورو به پاریس سن ژرمن؛ با دستانی باز به خرید بازیکنان جدید دست زد. او که تهیه‌کننده­‌ای مهم در صنعت فیلم ایتالیاست، هیگواین و آلبیول را با قیمت‌های 32 و 10 میلیون یورو از رئال مادرید به خدمت گرفت. رینا را  قرضی از لیورپول به عنوان دروازه‌بان به تیمش آورد. علاوه بر این سه نفر، بازیکنان خوبی چون زاپاتا، کالخون و مرتنس هم به ناپولی اضافه شده‌­اند. مهم­‌تر از همه دی لائورنتیس، بنیتز را سرمربی باشگاه کرده است تا آرزوی همیشگی­‌اش که قهرمانی سری آ است، محقق شود. آتزوری فصل گذشته بهترین خط حمله‌­ی سری آ را با 73 گل زده در اختیار داشت؛ علاوه بر کاوانی، دو نفر دیگر هم نقش زیادی در به ثمر رسیدن آن گل‌ها داشتند: مارِک همشیک، یکی از بهترین هافبک­‌های تهاجمی دنیا و لورنزو اینسینیه، جوان آینده‌دار ایتالیایی که در پست مهاجم دوم بازی می­‌کند؛ دیدن بازی آن‌ها را از دست ندهید.

Squad of SSC Napoli in the season 20132014 سری آ ایتالیا - ناپولی

مقام فصل گذشته: دوم

پیش‌بینی مقام این فصل: اول تا سوم

milan سری آ ایتالیا - میلان

میلان

در انتهای فصل گذشته برلوسکونی، مالک باشگاه تصمیم گرفت سرمربی را عوض کند. اما ظاهرا گالیانی، مدیر اجرایی و نایب رییس باشگاه، او را متقاعد کرده است که آلگری این فصل هم سرمربی­گری پرافتخارترین باشگاه جهان را به عهده داشته باشد. میلان در حال تغییر نسل قهرمانی است که سه بار به فینال جام باشگاه‌های اروپا رسیدند و انتهای فصل 2011 خداحافظی کردند. روسونری قرارداد آمبروزینی و فلامینی را تمدید نکرد و دو بازیکن سابق خود؛ کاکا، با قراردادی آزاد از رئال مادرید و ماتری با قیمت 11 میلیون یورو از یوونتوس را به باشگاه برگرداند. هرچند گالیانی در خرید توز و لیاجیچ موفق نبود. هوندا هافبک تهاجمی ژاپنی نیز در نیم فصل به تیم اضافه خواهد شد. بر روی کاغذ، میلان بهترین خط حمله­‌ی ایتالیا را دارد؛ اما دفاع آن‌ها چنگی به دل نمی‌­زند. هرچند نیم فصل دوم فصل قبل کم­ترین گل خورده‌­ی سری آ را داشتند. پروژه­‌ی جوانگرایی میلان با آمدن ساپونارا هافبک تهاجمی 21 ساله، که او را با کاکا مقایسه می‌کنند، و رگارا دفاع وسط 19 ساله‌­ی کلمبیایی و پولی هافبک وسط 23 ساله ادامه دارد. از این آخری مطمئنا بیشتر خواهیم شنید. به نظر می‌­رسد نسل جدیدی در میلان ظهور می‌­کند، با بازیکنان خوبی چون دی شیلیو 20 ساله، بالوتلی 22 ساله، ال شعراوی 22 ساله، نیانگ 18 ساله.  میلان احتمالا در این فصل از دو سیستم 3-3-4 و 2-1-3-4 استفاده خواهد کرد.

Squad of AC Milan in the season 20132014سری آ ایتالیا - میلان

مقام فصل گذشته: سوم

پیش‌بینی مقام این فصل: اول تا سوم

roma سری آ ایتالیا - رم

رم

رم بعد از این‌که وینچنزو مونتلا سرمربی موفقش در سال 2011 تیم را ترک کرد؛ سه مربی دیگر به خود دیده است. لوییز انریکه جوان و زدنیک زمان باتجربه نتوانستند با جیلاروسی موفق باشند. نهایتا تصمیم سران رم بر این قرار گرفت که هدایت تیم را به رودی گارسیا، مربی جوان و موفق فرانسوی بسپارند. رم در ترانسفرمارکت امسال به شدت فعال بود و چندین خرید خوب داشت. آن‌ها مهدی بناتیا از مراکش را که یکی از بهترین مدافعان چند فصل اخیر سری آ بوده است؛ با 5/13 میلیون یورو از اودینزه خریدند. لیاجیچ از فیورنتینا، استروتمن، هافبک بااستعداد و جوان هلندی رابا 5/16 میلیون یورو از پی اس وی خریدند. مایکون با تجربه را با قراردادی آزاد از منچسرسیتی، ژروینهو را با 8 میلیون یورو از آرسنال و دواج دفاع وسط 17 ساله‌­ی کروات را با 5 میلیون یورو خریداری کردند. همه این‌ها در کنار بازیکنان باتجربه‌­ای چون توتی و د روسی، و جوانان با استعدادی چون پیانیچ و دسترو، تیم خوبی را تشکیل داده‌اند. مطمئنا بازی تهاجمی رم ارزش دیدن دارد.

Squad of AS Roma in the season 20132014 سری آ ایتالیا - رم

مقام فصل گذشته: ششم

پیش‌بینی مقام این فصل: سوم تا ششم

fiorentina سری آ ایتالیا - فیورنتینا

فیورنتینا

بدون اغراق، قشنگ­‌ترین فوتبال فصل گذشته سری آ را بازی می­‌کردند. مونتلا تیم را به خوبی سازمانده‌ی کرده است. دو بازی اول این فصل نشان داد که جدایی دو نفر از بهترین بازیکنان‌شان، لیاجیچ و جویجیچ، که جزو بهترین پاسورهای فصل گذشته‌­ی سری آ بودند، تاثیری در بازیشان نداشته است. یووتیچ با 26 میلیون یورو به منچستر سیتی فروخته شد. فروش لیاجیچ پرماجرا بود، قرارداد لیاجیچ با فیورنتینا تا سال 2015 ادامه داشت و خود او تمایل داشت به میلان برود. گالیانی هم برای به خدمت گرفتن او دندان تیز کرده و در این راه حتی پدر لیاجیچ را همراه خود کرده بود. اما فیورنتینا نخواست ماجرای مونتولیو، که دو فصل پیش با قرارداد آزاد به میلان آمد، تکرار شود. سران ویولا رسما اعلام کردند که لیاجیچ را به میلان نمی­‌فروشند. نهایتا با 11 میلیون یورو لیاجیچ به رم منتقل شد. فیورنتینا، آنته­ربیچ سنترفوروارد 19 ساله را از RNK اشپلیت کرواسی با 5/4 میلیون یورو به خدمت گرفته است که کارشناسان او را با آلن بوکسیچ مقایسه می­‌کنند. جوزپه روسی هم بعد از دو فصل مصدومیت به تدریج به فرم ایده ال باز می­‌گردد. ماریو گومز هم از بایرن با 5/15 میلیون یورو به تیم اضافه شده است.آمبروزینی هم با قرارداد آزاد از میلان آمده است تا خط هافبک فیورنتینا باتجربه­‌تر شود.

Squad of AC Fiorentina in the season 20132014 سری آ ایتالیا - فیورنتینا

مقام فصل گذشته: چهارم

پیش‌بینی مقام این فصل: سوم تا ششم

inter سری آ ایتالیا - اینتر

اینتر

موراتی رییس باشگاه تغییر و تحول زیادی را در تیمش به وجود آورده است. مهم‌تر از همه تغییر سرمربی: ماتزاری که در ناپولی موفق بود، سکان هدایت نراتزوری را به عهده گرفته تا شاید اینتر بتواند از بحران عدم موفقیت بعد از مورینیو بیرون بیاید. خط حمله‌­ی مسن اینتر هم با آمدن دو جوان بااستعداد، بلفولدی و ایکاردی جوان‌تر شده است. تایدر و والاس دو جوان آینده‌­دار دیگری هستند که به اینتر آمدند. موراتی خیلی مایل بود که اتوئو را دوباره به اینتر بیاورد، اما در رقابت با چلسی شکست خورد. نقطه‌­ی قوت اینتر، دروازه‌بان خیلی خوبش هندانویچ است که یکی از بهترین دروازه‌بان­‌های حال حاضر دنیاست.

Squad of Inter Milan in the season 20132014 سری آ ایتالیا - اینتر

مقام فصل گذشته: نهم

پیش‌بینی مقام این فصل: سوم تا ششم

پیام آذرپناه
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها