سالن تئاتر 112 ساله لندن فرو ریخت

۳ دی ۱۳۹۲ | ۲۰:۵۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

سقف تماشاخانه‌ی آپولو، یک تئاتر قدیمی در لندن، ١١٢ سال پس از اجرای نمایش آمریکایی موزیکال در شب افتتاحیه، فرو ریخت. برای اطلاعات بیشتر در مورد این سالن قدیمی تئاتر این‌جا را کلیک کنید.

حدود ساعت ٨:١٥ پنجشنبه شب، نوزدهم دسامبر(پنج روز قبل)، سقف تماشاخانه‌ی آپولو لندن در هنگام اجرا نمایش، چند لحظه پیش از فروریختن، شروع به ترق تروق کرد. گزارش‌ها می­‌گویند، به محض شروع ریزش سقف روی جمعیت زیر آن، یکی از بازیگران رو به تماشاگرانی که این صداها را بخشی از نمایش می‌پنداشتند، فریاد زد «مواظب باشید!» باید قبول کرد اجرای هیجان‌انگیزی بوده است.

ماریا اسمیت، یکی از اولین مأموران حاضر در صحنه، گفت: وقتی من رسیدم همه چیز تاریک و به شدت غبارآلود بود، و مردم روی زمین افتاده بودند. پلیس می‌گوید در ابتدا بسیاری از مجروحان به همان حالت زخمی و مجروح راه می‌رفتند و از تلفات هیچ آگاهی نداشتند. مأموران آتش‌نشانی می‌گویند هنگام ریزش سقف این تماشاخانه‌ی ١١٢ ساله، بیش از ٧٠٠ نفر به تماشای نمایش «برخورد عجیب سگ در شب هنگام» نشسته بودند.

حدود ٢٥ آمبولانس، یک آمبولانس هوایی، ٨ ماشین آتش‌نشانی با بیش از ٥٠ آتش‌نشان بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند. در مجموع ٧٦ نفر دچار جراحت شدند که ٥٨ نفر از آن‌ها به بیمارستان رسانده شدند، جراحت ٧ نفر وخیم گزارش شده است.

مارتین بوستاک، یکی از حاضران در حادثه، گفت در ابتدا تصور کرده است این صداها عمدی بوده است، «تمام بازیگران به بالای سر ما نگاه می‌کردند و آن‌جا را نشان می‌دادند، سپس همه چیز شروع به ریختن کرد.» او می‌گوید »من فکر می‌کردم این قسمتی از نمایش است تا زمانی که جسمی محکم به سرم برخورد کرد.»

خلیل انجروالا که به همراه همسر باردار خود و خانواده‌ی او به تماشای نمایش رفته بود می‌گوید «ناگهان لایه‌ای از سقف ناپدید شد و مردم در حالی‌که جیغ می‌زدند به سمت در خروجی هجوم آوردند. همه‌جا پر از غبار بود و صحنه‌هایی از حادثه‌ی ١١ سپتامبر را به یاد من می‌آورد.» این تماشاخانه در ٢١ فوریه ١٩٠١ با اجرای نمایشی موزیکال شروع به کار کرد.

لینک یک

apollotheatre-2-10-923

لینک دو

لینک سه

apollotheatre-2-10-921

بیتا بهزاد
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها