زنده باشی سامورایی، گزارش بازی استقلال، بویرام

۲۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۲:۴۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

footballEsteghlal-Buriram-27-6-92

بوریرام    1 –  2  استقلال تهران

چهارشنبه 27 شهریور 1392 _ ساعت 15:30  , (ورزشگاه تاندرکسل بانکوک تایلند)

زنندگان گل : برای بوریرام : اسمار باریا (37)

برای استقلال : حنیف عمران زاده (53) _ آندرانیک تیموریان (91)

حاشیه های قبل از بازی استقلال، بویرام :

–         این بازی در چارچوب بازی­های قهرمانی باشگاه­های آسیا به صورت دو بازی رفت و برگشت برگزار می­شود . بازی رفت در ورزشگاه آزادی با تک گل خسرو حیدری یک بر صفر به نفع استقلال تهران به پایان رسید . برنده در مجموع 2 بازی به مرحله­ی نیمه نهایی این بازی­ها صعود می­کند.

–         داستان عجیبی دهان به دهان می­گردد، علی فتح­الله­زاده مدیرعامل استقلال تهران به دلیل داشتن چک برگشتی ممنوع­الخروج است؛ و نمی ­تواند تیمش را در سفر به تایلند همراهی کند. می­گویند یکی از بازیکنان سابق استقلال چک حاجی را به یک شرخر فروخته است. (عجب دوره و زمونه­ای شده.)

–         دیروز که تیم استقلال قصد داشت آخرین تمرین­های قبل از بازی را انجام دهد؛ مسوولان تیم تایلندی برای پی بردن به راز تاکتیک­های ژنرال ایرانی دست به اعمال محیراالعقولی زدند. آنها با گلایدر از تمرینات استقلال فیلم گرفتند که همین امر باعث ناراحتی مربی تیم آبی­پوش شد. (احتمالا تایلندیا می­خوان از این تاکتیک­ها برای رسوندن تیم ملی­شون به قهرمانی آسیا استفاده کنن.)

–         در جهت شاد کردن و نخوابیدن تیم استقلال، شب گذشته ساعت 2 بعد از نیمه شب، مراسم جشن و پایکوبی در هتل محل اقامت تیم استقلال از طرف رقیب تایلندی برگزار شد. (بچه­های تایلند هم کم کم دارن راه پیروزی رو یاد می­گیرن، با فوتبال بازی کردن خالی که نمی­شه برنده شد.)

–         ظاهرا بهترین بازیکن بوریرام، کارملو به دلیل مصدومیت در لیست 18 نفره این تیم قرار نگرفته است.

–          براساس آخرین اعلام سایت فوتبال دیتابیس (14 سپتامبر) تیم استقلال با امتیاز 1576 در رتبه­ی 105 جهان، چهارم آسیا و اول ایران قرار دارد و بوریرام تایلند با امتیاز 1513،  رتبه­ی  217 جهان، 13 آسیا و اول تایلند را کسب کرده است.

–         براساس گزارش سایت ترانسفرمارکت، ارزشمندترین بازیکن استقلال آندرانیک تیموریان با ارزش 1.5 میلیون یورو است. در بوریرام تایلند، کارملو بازیکن اسپانیایی بروریام با 550 هزار یورو با ارزش­ترین است.

 footballEsteghlal-Buriram-27-6-921

بازی :

استقلال عملا در این بازی تیم ملی ایران بود. این تیم 7 بازیکن ملی­پوش در ترکیب خود داشت: تیموریان، صادقی، بیک­زاده، نوری، منتظری، حیدری و نکونام. استقلال بازی را ضعیف شروع کرد؛ مانند تمام بازی­های لیگ. نیمه­ی اول فقط دفاع، با به کارگیری دو پژمان در پستهای غیرتخصصی­شان، پژمان نوری برای هافبک چپ و پژمان منتظری برای هافبک دفاعی. آبی ­پوشان در نیمه اول تقریبا با سیستم 5-4-1 بازی می کردند. آنها حتی یک موقعیت هم بر روی دروازه­ی حریف ایجاد نکردند و تنها بعد از دریافت گل بود که به یاد حرکت به سمت دروازه­ی حریف افتادند.

با شروع نیمه­ی دوم و ورود فرهاد مجیدی به جای پژمان نوری، نه تنها سیستم بازی استقلال تغییر کرد؛ بلکه اساسا انگار تیم دیگری وارد میدان شد. استقلال با سیستم 4-4-2 به سمت دروازه­ی حریف یورش برد. آنها فشار را برروی تیم حریف اضافه کردند تا توانستند بر روی یک کرنر در دقیقه 57 با ضربه سر حنیف عمران­زاده گل تساوی را به ثمر برسانند و دوباره وارد فاز دفاعی شوند؛ البته نه مانند نیمه اول. بازی دفاعی استقلال در نیمه­ی دوم با وجود مهاجم تند و تیزشان  فرهاد مجیدی، شکل جدیدی به خودش گرفت و با وجود دفاعی بازی کردن چندین موقعیت خوب بر روی دروازه­ی بوریرام ایجاد کردند.

تیم بوریرام ضعیف­تر از انتظارات بازی کرد. این تیم در سطح اول فوتبال آسیا حرفی برای گفتن نداشت؛ به غیر از صحنه­ی گل که بر روی یک ضربه­ی کرنر شکل گرفت هیچ خطری را بر روی دروازه­ی مهدی رحمتی ایجاد نکردند. با وجود ضعف مفرط سمت چپ خط دفاعی استقلال در نیمه­ی اول نتوانستند هیچ موقعیت خوبی در این بازی خلق کنند. شاید کمبود یک بازیکن بازی­ساز و یک گلزن تمام عیار در تیم بوریرام به شدت حس می­شد. باخت بوریرام زمانی مسجل شد در دقیقه­ی 80 بازی، بازیکن شماره­ی 16 این تیم، روبروی دروازه­ی استقلال به دلیل خستگی توپ را به با اشتباه فاحش به بیرون فرستاد(به قول دوستان این پاش با اون پاش حرف زد).

نمی­شود از این بازی نوشت اما چیزی درباره­ی قهرمان این روزهای فوتبال ایران نگفت. زمانی که دیگر بازیکن ستاره­ای در ایران وجود ندارد و بازیکنان بزرگ ما دوران افول خود را سپری می­کنند، آندرانیک تیموریان چه در تیم ملی و چه در تیم باشگاهی­اش جور همه را می­کشد. آندارنیک یک فوق­ستاره نیست. او خوب دریبل نمی­زند. تماشاگران برای عکس گرفتن با او سر و دست نمی­شکنند. اما آندو تا پای جان می­جنگد. چه زمانی که یک نیمه با دست شکسته برای تیم­ملی بازی می­کند و با پاسش ایران را راهی جام جهانی می­کند و چه امروز که در زمین همه کار کرد. او پاس گل اول را داد و گل دوم تیم را در دقیقه­ی 92 با شوتی سهمگین از فاصله­ی 40 متری وارد دروازه­ی بوریرام کرد. او یک سامورایی است، چه در ظاهر و چه در رفتار؛ تا پای جان به اربابش خدمت می­کند؛ یا پیروز می­شود و یا می­میرد .

حاشیه های بعد از بازی:

–         استقلال با این پیروزی در مجموع 2 بازی، با نتیجه­ی 3 بر یک به پیروزی رسید و به مرحله­ی بعد صعود کرد.

–         بازی بعدی استقلال در مرحله­ی نیمه نهایی قهرمانی باشگاه­های آسیا با تیم اف­سی­سئول در روز چهارشنبه 3 مهر در سئول، و بازی برگشت چهارشنبه 10 مهر در تهران برگزار خواهد شد. آیا استقلال می­تواند بعد از 20 سال این جام را به ایران بیاورد؟ ما که امیدواریم.

–         خسرو حیدری با دریافت کارت زرد در این دیدار، بازی بعدی مقابل اف­سی سئول را به دلیل 2 کارت شدن از دست داد.

–         احتمالا به بازیکنان بوریرام اطلاعات غلط داده بودند، چون در نیمه­ی اول هر بار محمد قاضی صاحب توپ می­شد بر روی او خطا می­کردند. ولی در بین دو نیمه به آنها گفته بودند که قاضی بهترین بازیکن استقلال نیست و لزومی ندارد بر روی او خطا بکنید؛ در نیمه­ی دوم قاضی به بازیکنی آزاد و بی­کار تبدیل شد.

–         به نظر می­رسد که سرمربی استقلال بیشتر از اینکه تمرکز بر بازی داشته باشد؛ به حفظ رکوردهای شخصی خود فکر می­کند. او می­خواهد همچنان او را برنده­ی نیمه­ی مربیان بدانند. استقلال در نیمه اول به حدی بد بازی کرد که تحول این تیم در نیمه­ی دوم غیرقابل باور بود. باید کسی به او یادآوری کند که همه­ی تیمها مثل بوریرام نیستند؛ شاید اف سی سئول مثل ذوب­آهن بازی کند.

–         بازی روز یکشنبه­ی استقلال با مس کرمان که پرویز مظلومی، مربی سابق استقلال را روی نیمکت خود می­بیند، به دلیل سفر استقلال به سئول لغو شد.

–         افتاد آن اتفاقی که مدتها اهالی فوتبال منتظرش بودند. باشگاه استقلال سامانه­ی پرداخت کمکهای مالی طرفداران را فعال کرد. حال سوال این است که حتما باید مدیرعامل باشگاه ممنوع­الخروج می­شد تا باشگاه دست به دامن طرفداران شود !!؟

 footballEsteghlal-Buriram-27-6-922

 لینک سایت گل  گزارش بازی

لینک ترانسفر مارکت 

لینک فوتبال دیتابیس 

لینک سامانه­­ی کمک به استقلال

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها