10 دلیل برای قهرمانی فولاد

۲۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۴
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

دلایلی که باعث می‌شود فکر کنیم فولاد در لیگ خلیج فارس 92-93 قهرمان می‌­شود :

1 – نفت تهران به احتمال زیاد نمی تواند از سد فولاد سپاهان بگذرد. چون سپاهان برای این‌که بتواند سال آینده در لیگ آسیایی بازی کند، حتما باید نفت را شکست دهد. برای طرفداران و مسئولین و بازیکنان سپاهان بسیار سخت خواهد بود که بعد از 12 سال حضور مستمر در آسیا سال آینده فقط به لیگ برتر و جام حذفی فکر کنند. (می­‌گن ترک عادت موجب مرض است)

2 – بازی نفت و سپاهان در اصفهان برگزار می‌­شود و می‌دانیم که به غیر از این‌که بازی در مقابل تماشاگران اصفهانی بسیار سخت است، عوامل خارجی  زیادی هم این بازی را برای تیم­‌های رقیب سپاهان سخت می­‌کند. (داستان حال عجیب پرسپولیسی‌­ها رو در اصفهان به خاطر بیارید)

3 – استقلال تهران به چند دلیل نمی‌تواند مقابل تراکتوسازی پیروز شود و مهم‌ترین آن عدم حضور آندرانیک تیموریان بهترین بازیکن فصل استقلال در این بازی است ،آندو در بازی با فولاد از زمین اخراج شد. (فکر کنم کم‌کم خود فتح‌­الله‌­زاده باید لخت شه بره داخل زمین)

4 – درست است که بازی در تهران برگزار می‌­شود، اما طرفداران تراکتور نشان داده‌­اند که تیم خود را در تهران تنها نمی­‌گذارند و این‌که در بازی­‌های اخیر استقلال، طرفداران این تیم استقبال چندانی از این بازی‌ها نکردند. (حالا دلیلش هرچیزی می‌­تونه باشه، قیمت گرون بلیط، کیفیت پائین بازیای لیگ، وضع بد هوا، خسته بودن تماشاگران، ناهموار بودن زمین یا حتی دستمزد بالای بازکنان)

فولاد سپاهان 1

5 – کریم انصاری‌­فرد مهاجم ملی­‌پوش تراکتور با 13 گل در کنار رضا عنایتی در صدر جدول برترین گلزنان لیگ برتر قرار دارد، با توجه به این‌که مکان گلزنی عنایتی در بازی با سایپا وجود دارد. انصاری‌­فرد تلاش زیادی خواهد کرد که این مسابقه را به یک پیرمرد نبازد. (واقعا زحمت کشیدن کمتر از هر دو بازی یک گل، اون وقت می­‌گن چرا خارجیا رو به تیم ملی دعوت می­‌کنید)

6- با توجه به بازی­‌های بی­‌انگیزه‌­ی تراکتور بعد از قهرمانی در جام حذفی، تنها کافی است به یاد داشته باشیم که یک پرسپولیسی سابق متعصب به نام علی کریمی در ترکیب تراکتور حضور دارد. (درسته پیر و خسته است اما با یه پاسش هم می­‌تونه نتیجه یه بازی رو عوض کنه)

7 –  اگر ذوب­‌آهن و فجرسپاسی با گل­‌های زیاد حریفان خود را شکست دهند و استقلال خوزستان از پرسپولیس شکست بخورد. آن تیم برای بازی پلی­‌آف برای بقا در لیگ برتر شرکت کند که قطعا بازی سختی خواهد بود. پس به نظر می‌­رسد استقلال خوزستان حریف ساده­ و بی­‌انگیزه­ای برای پرسپولیس نخواهد بود. (البته این پرسپولیس اگه تیم بود، هفته قبل دقیقه 88 از راه آهن گل نمی­‌خورد، پرسپولیس می‌­ترسد پس باید بیازد)

8-فولاد با توجه به نتاج کسب کرده در طول فصل به احتمال خیلی قوی گسترش فولاد تبریز را شکست خواهد داد. با توجه به این نکته که گسترش در 5 بازی اخیر خود تنها 3 امتیاز گرفته و بازی قبلی خود را نیز با نتیجه 4 بر یک به نفت باخته، در وضعیت خوبی قرار ندارد.

9- با این‌که بازی فولاد و گسترش در تبریز برگزار می­‌شود  اما تماشاچیان تبریزی نشان داده‌­اند که علاقه چندانی به این تیم شهر خود ندارند و ترجیح می­‌دهند تماشاچی بازی‌­های تراکتور در شهر دیگر باشند تا گسترش در تبریز. در صورت مساوی یا باخت نفت، نتایج باقی بازی­‌ها در قهرمانی فولاد هیچ تاثیری ندارد و این تیم با برد مقابل گسترش فولاد قهرمان خواهد شد.

فولاد سپاهان 2

10 –  آقا ما دوست داریم فولاد قهرمان بشه، به کی باید بگیم که این پرسپولیس و استقلال با این بازیا و با این وضع و این پولا، همون بهتره که قهرمان نشن. وقتی یه تیمی تو لیگ هست که سه تا از بازیکناش می­‌تونن توپ رو استپ کنن، خب باید قهرمان بشه دیگه. دلیل نمی­خواد.

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها