تراکتورسازی در باران پرسپولیس را شخم زد

۹ آذر ۱۳۹۲ | ۰:۵۷
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

گزارش بازی تراکتورسازی – پرسپولیس

جمعه 8 آذر 1392 _ ساعت 15:00  (ورزشگاه یادگارامام تبریز)

تراکتورسازی  1  –  0  پرسپولیس

زننده گل : کریم انصاری­‌فرد (40)

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         قبل از این بازی پرسپولیس تهران با 27 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال و فولاد خوزستان در صدر جدول نیم فصل لیگ برتر قرار داشت و تراکتورسازی تبریز با 26 امتیاز در مکان چهارم.

–         رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شب گذشته و در برنامه نود دوباره اعلام کرد که قصد استعفا دارد. شاید این اخلاق ناپسند فتح‌­الله­‌زاده مدیرعامل استقلال است که به رویانیان سرایت کرده و دائم از استعفا حرف می­‌زند. به عنوان یک برادر کوچک‌تر به ایشان توصیه می­‌کنم «یا بمون و کارت رو بکن یا برو و آن‌قدر تهدید نکن»، خلاص.

–         با ارزش‌ترین بازیکن تیم پرسپولیس سیدجلال حسینی است با ارزش دو میلیون یورو و همین‌طور کریم انصاری­‌فرد در تیم تراکتورسازی با ارزش نهصد و پنجاه هزار یورو گران قیمت ترین بازیکن است. جالب است بدانید در ابتدای فصل ارزش سیدجلال حسینی یک میلیون یورو بود، حال چه اتفاقی در این 3 ماه افتاده که قیمت یک بازیکن دو برابر می‌­شود، باید از کارشناسان بین‌­المللی سایت ترانسفرمارکت پرسید.

–         از تیم تراکتورسازی محمد نصرتی و حبیب گردانی از شرکت در این بازی محروم بودند و محمد ابراهیمی به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد. از پرسپولیس تهران هم میثم حسینی به دلیل مصدومیت نمی‌توانست در این بازی حضور یابد.

بازی :

بدون در نظر گرفتن گل، به نظر بازی برابر بود، یک نیمه برای تراکتور و یک نیمه برای پرسپولیس. اما به نظر ما که این‌طور نبود، دلیلش را خدمت‌تان عرض می­‌کنیم.

در نیمه اول تراکتور با سیستم 2-4-4 بازی را شروع کرد، با دو مهاجم، سعید دقیقی و کریم انصاری‌­فرد. معلوم بود که مجید جلالی از این بازی هر 3 امتیاز را می‌­خواهد. تراکتور به غیر از دقایقی، تمام نیمه اول بازی را در اختیار داشت و اگر نبود نیلسون دروازه‌­بان خوب پرسپولیس شاید بیشتر از یک گل  وارد دروازه می‌­شد. نیلسون چندین بار با واکنش‌های خوب دروازه تیمش را نجات داد. مهدی کریمیان و میلاد فخرالدینی و فرشید احمدزاده با دوندگی زیاد به خوبی میانه میدان را از آن تیم خود کرده بودند. در نیمه اول خط دفاعی و حامد لک دروازه‌­بان تراکتور بیکارترین بازیکنان میدان بودند. گل تراکتور در دقیقه 40، ضربه کرنر، ضربه سر سعید دقیقی، دفع ناقص نیلسون و ضربه تمام­‌کننده انصاری‌­فرد در شش قدم.

نیمه دوم متعلق به پرسپولیس بود. دایی برای کمک به خط هافبک، دهنوی بازیکن پراشتباه نیمه اول را با مهرداد کفشگری تعویض کرد. کفشگری با دوندگی و کمک خلعتبری (از دقیقه 60 فرزاد حاتمی) و ماهینی و مسلمان بازی را از تراکتورسازی گرفتند. نیمه دوم بر عکس نیمه اول کاملا توپ و میدان در اختیار پرسپولیس بود، اما با یک تفاوت، پرسپولیسی­‌ها موفق نشدند گلی وارد دروازه تراکتور کنند. شاید تفاوت دو تیم در کیفیت مهاجمان‌شان است. هرچه در نیمه اول نیلسون مرد پرکار زمین بود، اما در نیمه دوم حامد لک حتی یک توپ هم نگرفت. این به این معنی است که مهاجمان پرسپولیس حتی یک ضربه را هم داخل چارچوب دروازه­ تراکتورسازی نزدند. باید قبول کرد که شرط اول گل زدن در هر بازی بودن توپ در چهارچوب دروازه است، وگرنه هرچی محکم‌­تر توپ رو از بالای دروازه شوت کنیم گلی به نام تیم ما ثبت نمی­‌کنند. پرسپولیس در 10 دقیقه پایانی بازی با سه مهاجم به سمت دروازه تراکتور حمله می­‌کرد، سیدصالحی، حاتمی و عباس­زاده، اما همیشه کیفیت بهتر از کمیت است.

هرچند برای نتیجه گرفتن از یک بازیکن جدید باید صبر کرد، اما باید به آقای دایی برای جذب چنین بازیکنان توانایی تبریک گفت، فرزاد حاتمی و محسن مسلمان تقریبا هیچ حرکت مثبتی در روند تیمی پرسپولیس ایجاد نکردند، شاید باید کمی صبر کرد. به نظر شما یک نیم فصل کافی است ؟

این‌بار به طور بسیار تصادفی نظر ما با نظر سازمان لیگ در مورد بهترین بازیکن بازی یکی است. قطعا بهترین بازیکن زمین فرشید طالبی (همین جا هر نوع نسبت خانوادگی با ایشان را تکذیب می­‌کنم) با سری شکسته بود. فرشید (آشنامون نیست ولی دوست دارم یا اسم کوچیک صداش کنم) که سرش بر اثر برخورد با سر رضا حقیقی در نیمه اول شکست با سری بانداژ شده تا آخر بازی کرد. او هر توپی را که به روی دروازه‌­ی تراکتور آمد دفع کرد و به خوبی توانست از دروازه‌­ی تیمش در مقابل مهاجمان بی‌­اثر پرسپولیس دفاع کند.

 Perspolis -Tractor- تراکتورسازی پرسپولیس

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         قوی­‌ترین بازیکن تراکتورسازی در این بازی گزارشگر سیمای تبریز بود. او به طرز عجیبی بازی را گزارش می­‌کرد، انگار تراکتورسازی نماینده­ ایران و پرسپولیس از تیم­‌های حاشیه خلیج فارس است. هر خطایی بر روی بازیکنان پرسپولیس انجام می‌­شد داور اشتباه کرده بود و زمین لغزنده بود و از آن سو هرخطایی بر روی بازیکنان تراکتور داور نمی­‌گرفت، مورد عتاب گزارشگر قرار می­‌گرفت. این‌که در شهرستان­‌ها گزارشگران بازی را به نفع تیم شهرشان گزارش می­‌کنند چیز جدیدی نیست و تا حدی هم می‌­توان آن را نادیده گرفت، اما گزارشگر امروز بازی واقعا در این زمینه کولاک کرده بود، باید گفت خدا قوت پهلوان، اما کمی هم انصاف بد نیست.

–         علی کریمی که یکی از اسطوره­‌های تیم پرسپولیس است، در دقیقه 69 مقابل این تیم به میدان رفت، اما تاثیر چندانی نتوانست بر بازی بگذارد، به غیر از آرام کردن جو بازی.

–         در انتهای بازی درگیری لفظی میان بازیکنان تراکتورسازی و پرسپولیس درگرفت که با پادرمیانی کریمی و نیلسون به پایان رسید. این‌جا جا دارد بگوئیم خدا قوت برزیلی.

–         بعد از این بازی تراکتور سازی با 29 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به نفت تهران به صدر جدول صعود کرد و باید منتظر نتیجه بازی استقلال و گسترش فولاد تبریز باشد. پرسپولیس هم با همان 27 امتیاز قبلی به رده پنجم جدول سقوط کرد.

لینک سایت گل  گزارش بازی 

لینک ترانسفر مارکت  

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها