بی‌خیال فساد؛ توپ باید بچرخد ( پرسپولیس ـ داماش گیلان)

۲۷ مهر ۱۳۹۲ | ۱:۰۵
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

جمعه 26  مهر 1392 _ ساعت 18:00   , (ورزشگاه آزادی تهران)

پرسپولیس تهران    2   –   0    داماش گیلان

زنندگان گل : سیدجلال حسینی (46) – سعید علی عسگری (82)

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         قبل از این بازی و با در نظر گرفتن دیگر باز­ی‌­های انجام شده در این هفته، پرسپولیس تهران با 21 امتیاز در رده پنجم و داماش گیلان با 14 امتیاز در رده یازدهم جدول لیگ برتر قرار دارند.

–         فوتبال ایران هم‌چنان متاثر از موجی است که مسئولان تیم پرسپولیس بعد از بازی با سپاهان ایجاد کرده‌­اند. هنوز معلوم نیست که آیا متولیان فوتبال قصد دارند با فساد در فوتبال مبارزه کنند یا نه. شاید دلیل این تعلل مسئولین را در این جمله­ محسن قهرمانی داور محروم این روزهای فوتبال کشور باید جستجو کرد که گفت:«اگر من محروم شوم، خیلی‌­ها را با خودم پائین می­‌کشم.» از این جمله دو معنی مستفاد می­‌شود؛ اول این‌که قهرمانی اگر خود فاسد نباشد، حتما مفسدان را می­‌شناسد و دوم این‌که فساد در فوتبال ایران به یک یا دو نفر و یا حتی 10 نفر محدود نمی­‌شود و باید بدانیم که برای پرتاب اولین سنگ خودمان باید بی‌گناه باشیم.

–         سعید حلافی بازیکن فصل­‌های قبل پرسپولیس و این فصل داماش، به دلیل مسمومیت به بیمارستان منتقل شد. در بیمارستان مشخص شد که او تعداد زیادی قرص خورده است. او در مصاحبه‌­ای اعلام کرد که به دلیل رفتار مسئولین باشگاه داماش دست به خودکشی زده است. اما چند روز بعد در مصاحبه­‌ای دیگر در چرخشی صد و هشتاد درجه‌­ای اعلام کرد که خودکشی نکرده بلکه به دلیل مسمومیت، قرص خورده است و مشکلی با مسئولین داماش ندارد. واقعا باورش برای من مشکل است که آقای حلافی و مسئولین محترم داماش از جمله مدیرعامل آن تیم آقای عابدینی تا این حد شعور ما و مردم را دست کم گرفته باشند.

–         محسن بنگر به دلیل گرفتن سه کارت زرد این بازی را از دست داده است.

–         براساس گزارش سایت ترانسفرمارکت، ارزشمندترین بازیکن پرسپولیس محمدرضا خلعتبری یک میلیون و 700 هزار یورو و داماش گیلان، علیرضا نظیف­کار با 300 هزار یورو هستند. (در مورد اختلاف قیمت حرفی برای گفتن ندارم)

بازی :

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران با بیرون گذاشتن بازیکنان ملی ­پوش از ترکیب اصلی هم به آن‌ها استراحت داد و هم برای بازیکنان نیمکت­‌نشین ایجاد انگیزه کرد. محمد نوری کاپیتان امروز سرخ‌­پوشان که در بازی تیم‌­ملی به میدان نرفته بود در این مسابقه بازی کرد و تنها سیدجلال حسینی، بازیکنی که در بازی سه روز پیش تیم­‌ملی به میدان رفته بود؛ در این بازی هم‌چنان و با قدرت در آخرین منطقه­ دفاعی حضور داشت. او با زدن گل اول در این بازی ثابت کرد که در پرسپولیس و تیم‌­ملی بازیکنی بدون جانشین است. سعید علی عسگری به جای حسین ماهینی در دفاع راست به میدان رفت که با توجه به بازی­­‌های ضعیفش در این فصل بازی قابل قبولی را در این مسابقه از خود نشان داد و بر روی ضربه­‌ی ایستگاهی زیبایی که در دقیقه 82 زد؛ گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند. هادی نوروزی به جای محمدرضا خلعتبری بازی کرد که با توجه به بازی­‌های نه چندان خوب خلعتبری توانست به خوبی جای او را پر کند. نورمحمدی هم در قلب خط دفاعی به جای محسن بنگر در کنار سیدجلال قرار گرفت.

پرسپولیس امروز به طور قابل ملاحظه‌­ای با پرسپولیس قبل از تعطیلات فاصله داشت. این دو هفته کمک زیادی به هماهنگی بازیکنان این تیم کرده بود. درست است که این تیم هنوز با آن تیمی که بتواند در سطح آسیایی بازی کند فاصله دارد، اما شاید بتوان این حرکت رو به جلوی پرسپولیس را شروعی تازه بدانیم. بازیکنان پرسپولیس مخصوصا در خط هافبک بسیار هماهنگ‌­تر از گذشته نشان دادند، محمد نوری هم‌چنان از روزهای اوج خود فاصله دارد اما امروز بهتر از آن بازیکن بی­‌کار بازی­‌های قبل بازی کرد. پیام صادقیان به طور جدی سعی دارد که خودش را به تیم ملی برساند. رضا حقیقی از تنبیه‌­اش درس گرفته و بی­‌حاشیه و موثر بازی ­کرد. سیدصالحی هنوز از آن مهاجم شش دانگ که باید باشد فاصله دارد. خسته شدیم از بس نوشتیم که نیلسون و خط دفاعی خیلی خوب هستند (فقط کافی است به آمار مراجعه کنید 6 گل در 13 بازی). مهرداد کفشگری که بسیار درگیرانه و عصبی بازی می­‌کرد، در دقیقه 75 با گرفتن کارت زرد دوم برای بار دوم در این فصل از زمین اخراج شد.

داماش مثل تمام تیم­‌های دیگری که در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال و پرسپولیس می­‌روند، دفاعی بازی می­‌کرد و دل به ضدحمله­‌ها و فرارهای مهدوی کاپیتان کهنه­‌کار خود و سیف­‌اللهی بازیکن سابق پرسپولیس بسته بود. الحق که بازیکنان داماش هم بد بازی نکردند، ضدفوتبال انجام ندادند، وقت را تلف نکردند، تا توپ را به دست می­‌آوردند به سرعت به سمت دروازه قرمزپوشان حمله می­‌کردند، اما به گفته­ سرمربی این تیم، زورشان به پرسپولیس که روز خوبش بود نرسید؛ حتی در هفت دقیقه‌­ای که یک یار بیشتر داشتند. محمد مختاری مدافع خوب و خشن داماش با خطا بر روی امید عالیشاه، یار همیشه روی زمین افتاده­ پرسپولیس، در دقیقه­ 82 کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین اخراج شد.

 Perspolis-Damash- پرسپولیس داماش گیلان

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         علی دایی سرمربی تیم پرسپولیس در دقیقه 20 بازی به خاطر اعلام نکردن یک خطای هند توسط داور چنان بر سر داور چهارم فریاد زد که بنده­ حقیر در منزل و از پشت صفحه­ تلویزیون بر خودم لرزیدم. آقای دایی ممکن است که برخی داوران، بازیکنان، مربیان و حتی مسئولین فاسد باشند، اما اگر قرار باشد بعد از هر خطایی فریاد (تظلم­‌خواهی که چه عرض کنم، دشمن‌­­کش بهتر است) بکشیم که در فوتبال سنگ روی سنگ بند نمی­‌شود. (این کلک­‌ها دیگه قدیمی شده برادر من)

–         علی دایی هم در مصاحبه‌­اش نشان داد که در مورد مبارزه با فاسد در فوتبال با ما هم‌عقیده است؛ او اعتقاد دارد که در مسئولان فوتبال ایران عزمی برای مبارزه با فساد وجود ندارد، اصلا و ابدا.

–         با این نتیجه پرسپولیس تهران 24 امتیاز شد و به رده دوم جدول و 2 امتیازی فولاد صدرنشین رسید و داماش هم با 14 امتیاز جایگاه یازدهمی خود را در جدول حفظ کرد.

لینک گزارش بازی از سایت گل 

لینک ترانسفر مارکت  

خلاصه تصویری بازی از سایت ورزش 3  

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها