باخت استقلال به نوادگان جومونگ (استقلال-اف سی سئول)

۳ مهر ۱۳۹۲ | ۲۳:۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

باخت استقلال به نوادگان جومونگ (گزارش بازی استقلال-اف سی سئول)

اف سی سئول    2  –   0    استقلال تهران

چهارشنبه 3  مهر 1392 _ ساعت 14:00، (ورزشگاه جام­‌جهانی سئول – کره­‌جنوبی)

زنندگان گل : دژان دامیانوویچ (38) – گو یو هان (49)

حاشیه‌­های قبل از بازی :

–         این بازی در چارچوب بازی­‌های قهرمانی باشگاه­‌های آسیا به صورت دو بازی رفت و برگشت برگزار می­‌شود و این بازی، بازی اول از مرحله­ نیمه نهایی این بازی­‌هاست.

–         علی فتح‌­الله‌­زاده، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران، بالاخره توانست خودش را از شر مشکلات شخصی (بخوانید چک برگشتی) آزاد کند و به تیمش در سئول بپیوندد.

–        خسرو حیدری بازیکن ملی­‌پوش و ارزشمند استقلال به دلیل دو کارته بودن این بازی را از دست داده است.

–         براساس آخرین اعلام سایت فوتبال دیتابیس (اFootballdatabase) (21 سپتامبر) تیم استقلال با امتیاز 1576 در رتبه 106 جهان، چهارم آسیا و اول ایران قرار دارد و اف سی سئول کره‌­جنوبی با امتیاز 1592، رتبه 91 جهان، 3  آسیا و اول کره­‌جنوبی را کسب کرده است.

–         براساس گزارش سایت ترانسفرمارکت (Transfermarketا)، ارزشمندترین بازیکن استقلال آندرانیک تیموریان با ارزش 1.5 میلیون یورو و اف­سی سئول، مائورسیو مولینا  با 1 میلیون و 900 هزار یورو هستند. به نظر می­‌آید که تیم کره­‌ای تیم متمولی است، زیرا هفت بازیکن با ارزش بالای 1 میلیون دلار در اختیار دارد.

بازی :

باز هم استقلال به اشتباه تاکتیکی سرمربی خود باخت. البته اشتباه تاکتیکی که چه عرض کنم، نبود تاکتیک. استقلال مثل تمام بازی­‌های قبلی، چه در مقابل استقلال خوزستان و چه در مقابل بوریرام، بازی را در نیمه اول دفاعی شروع کرد. به خاطر محرومیت خسرو حیدری در این بازی، پژمان منتظری (آچار فرانسه استقلال) به سمت راست خط دفاعی رفت و استقلال بازی را با شیوه‌­ی 4-5-1 همیشگی آغاز کرد. محمدمهدی نظری هم به عنوان کسی که باید در نیمه دوم با فرهاد مجیدی تعویض شود، این نیمه در بال راست خط هافبک قرار گرفت (آقا خب همه می‌دونن نقشه اینه، یه دفعه یه کار جدید بکن.) بازیکنان استقلال که منتظر تمام شدن نیمه اول و اشاره­ جادویی سرمربی خود برای نیمه دوم بودند غافلگیر شدند؛ و در دقیقه 39 بر روی اولین حمله­ جدی تیم کره‌­ای  گلی را دریافت کردند.

نیمه دوم که تیم استقلال با ورود فرهاد مجیدی و دریافت اشاره جادویی سرمربی، قصد داشت بازی را به نفع خود به پایان برد، در همان دقایق ابتدایی گل دوم را دریافت کرد. هرچه از زمان بازی می­‌گذشت بیشتر مشخص می­‌شد که استقلال هیچ برنامه‌­ای به جز همان تاکتیک­‌های قدیمی شوت از پشت محوطه جریمه و سانتر از جناحین ندارد. اگر سرمربی به 6 بازیکن ملی­‌پوش خود می­‌گفت که آموخته‌هایشان از سرمربی تیم ملی را در زمین اجرا کنند، شاید استقلال به نتیجه­ بهتری می­‌رسید. اما تیم استقلال به غیر از چند موقعیت نصفه و نیمه و تعداد متنابهی آفساید از جانب فرهاد مجیدی هیچ نتیجه‌­ای از تاکتیک‌های خود نگرفت و بازی را واگذار کرد. ستاره تیم استقلال در این بازی سیدمهدی رحمتی بود که برخلاف بازی­‌های لیگ، با واکنش­‌های خوبش چندین موقعیت مسلم گلزنی را از مهاجمان حریف گرفت.

تیم کره‌­ای ثابت کرد که بی­‌جهت تا این مرحله بالا نیامده است، آن‌ها کاملا در زمین یک‌دست و هماهنگ عمل می­‌کردند. احتمالا سرمربی کره هم مثل سرمربی استقلال قصد داشت برنده نیمه مربیان باشد، چون در نیمه اول بازیکنان کره‌­ای هیچ حمله‌­ای بر روی دروازه استقلال انجام ندادند تا دقیقه 39. در دقیقه 39 بازیکنان اف سی سئول با حمله‌­ای بر روی دروازه استقلال نقشه­ مربی خود را نقش بر آب کردند؛ و با اولین حمله اولین گل را به ثمر رساندند و 2 دقیقه بعد سید مهدی رحمتی در مصافی تک به تک دروازه تیمش را نجات داد تا دومین حمله­ تیم کره‌­ای تبدیل به دومین گل آن‌ها نشود.

در نیمه دوم چهره­ واقعی تیم اف­سی سئول نمایان شد. آن‌ها با بازی خوب هافبک­‌های خود توپ و میدان را در اختیار گرفتند و بارها و بارها بر روی دروازه استقلال خطرساز شدند. اگر نبود واکنش­‌های عالی رحمتی و بی­‌دقتی مهاجمان تیم ­کره‌­ای، استقلال این بازی را با اختلافی به مراتب بیشتر از 2 گل واگذار می­‌کرد. امیدواریم هفته­ آینده اتفاق عجیبی در زمین بازی بیفتد وگرنه بعید به نظر می­‌رسد که تیم استقلال بتواند، حتی با حمایت 100 هزار تماشاگر، این تیم را شکست دهد.

بازیکن برتر تیم اف­ سی ­سئول و کل بازی، دژان دامیانوویچ بازیکن 32 ساله اهل مونته‌­نگرو بود. او قریب به شش سال است در این تیم کره‌­ای بازی می­‌کند و مهاجم تیم ملی کشورش نیز هست. دامیانوویچ در این بازی همه کار کرد، او در توپ‌گیری به خط هافبک کمک می­‌کرد، پاس می­‌داد (البته نه مثل مهاجمان تیم استقلال، پاس سالم می­‌داد) و گل هم زد (کاری که معمولا مهاجمان در ایران کمتر انجام می­‌دهند.).

 

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         بازی برگشت، چهارشنبه 10 مهر در ورزشگاه آزادی تهران انجام خواهد شد و برنده در مجموع دو بازی به بازی فینال جام باشگاه­‌های آسیا که آن هم به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد، صعود خواهد کرد.

–         در مصاحبه­ مطبوعاتی بعد از بازی، سرمربی فهیم تیم استقلال باخت این تیم را به گردن بازیکنان انداخت و گفت بازيکنان ما چند اشتباه داشتند و ما تاوان همين اشتباهات را داديم و بازی را به اف‌ سی‌ سئول واگذار کرديم. ایشان واقعا لطف کردند که مثل دفعات قبل اسم بازیکن خاصی را نبردند.(واقعا حیا هم خوب چیزیه)

–         جواد نکونام و آندرانیک تیموریان با دریافت کارت زرد در این دیدار، بازی بعدی مقابل اف­ سی سئول در ورزشگاه آزادی را به دلیل 2 کارت شدن از دست دادند. با این‌که تصویری از کارت گرفتن آندرانیک تیموریان در بازی دیده نشد، اما برطبق نوشته سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) آندو هم کارت زرد گرفته است.

–         تیم گوانگ­ژو چین با مربی­گری مارچلو لیپی تیم کاشیماریسول ژاپن را در خانه خود با نتیجه­‌ی 4 بر یک شکست داد و تحقیر کرد. با توجه به میزبان بودن تیم چینی در بازی بعدی باید این تیم را یکی از فینالیست­‌‌های این باز­ی­ها بدانیم.

–         استقلال برای صعود باید بازی برگشت را با حداقل اختلاف 3 گل (بدون گل خورده) به پایان ببرد. هر چند که بسیار سخت به نظر می­‌رسد، اما ما می­‌دانیم که جوانان ایرانی در میدان­‌هایی سخت­‌تر‌، توانسته‌­اند به پیروزی برسند. امیدواریم که با معجزه­ همین بازیکنان و حمایت 100هزار نفری تماشاگران (فارغ از هر رنگی) در آزادی، نماینده­ کشورمان بتواند در این مسابقه پیروز شود.

لینک سایت گل  گزارش بازی  

خلاصه بازی در سایت ورزش 3

football-Esteghlal -FC Seoul-استقلال اف سی سئول

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها