استقلال دو گل خورد تا لب مرز سقوط بماند

۲۸ اسفند ۱۳۹۲ | ۲۰:۵۴
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

استقلال تهران  2  –   2  الجزیره امارات

سه­‌شنبه 27 اسفند 1392 _ ساعت 19:30  , (ورزشگاه آزادی تهران)

زنندگان گل برای الجزیره : عبدالعزیز بارادا (6) – عبدالعزیز بارادا (56)

برای استقلال : محمد قاضی (17) _ حنیف عمران‌زاده (65)

حاشیه‌های قبل از بازی :

–         این مسابقه در چارچوب بازی­‌های مرحله گروهی قهرمانی باشگاه‌­های آسیا برگزار می‌­شود. این مسابقه بازی سوم هر دو تیم در این مرحله است. استقلال هر دو بازی قبلی خودش را با شکست پشت‌سر گذاشته و الجزیره هر دو بازی دیگر خود را برده است. 2 تیم دیگر این گروه الشباب عربستان و الریان قطر هستند.

–         براساس آخرین اعلام سایت فوتبال دیتابیس (16 مارس 2014) تیم استقلال با امتیاز 1540 در رتبه 167 جهان، نهم آسیا و دوم ایران قرار دارد و الجزیره امارات با امتیاز 1458، رتبه  375 جهان، 31 آسیا و دوم امارات را کسب کرده است.

–         براساس گزارش سایت ترانسفرمارکت، ارزشمندترین بازیکن استقلال آندرانیک تیموریان با ارزش 2 میلیون یورو و الجزیره امارات، ژوسیلی بازیکن برزیلی الجزیره با 7 میلیون یورو هستند.

 Esteghlal-Aljazeereh-استقلال

بازی :

استقلال بعد از گذر از حاشیه­‌های زیاد به این بازی رسید. آن‌ها دو بازی قبلی خود را در لیگ قهرمانان آسیا باخته بودند و در صورت باخت شانس خیلی کمی برای صعود برای آن‌ها متصور می­‌شد. استقلال در حالی پا به این میدان گذاشت که بدشانسی گریبان این تیم را ول نکرده بود، بهترین بازیکن فصل خود یعنی آندرانیک تیموریان را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و جانشین او جمشیدیان نتوانست حتی نیمی از جنگندگی آندو را در این بازی به نمایش بگذارد. امیرحسین صادقی با وجود مصدومیت از ناحیه بینی در این بازی حضور داشت. ترکیب دفاعی استقلال ترکیبی ناگزیر بود، چون بازیکن جانشینی برای این بازیکنان در استقلال وجود ندارد، رحمتی در دروازه، عمران‌­زاده و صادقی در قلب دفاع، بیگ‌­زاده و غلام‌­نژاد در چپ و راست. در میانه میدان ساموئل در پست هافبک دفاعی‌، جمشیدیان در وسط و نوری و حیدری در چپ و راست. محمدمهدی نظری و قاضی دو مهاجم استقلال بودند.

استقلال بازی را هجومی شروع کرد، اما این الجزیره بود که در دقیقه 6 با استفاده از اشتباه خط دفاعی استقلال و هوشمندی مهاجم خود به گل رسید. استقلال بازی را در دست گرفت و در دقیقه 16 بر روی ارسال خوب خسرو حیدری، قاضی با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند. بازی در نیمه اول تقریبا پایاپای پیگیری شد، با این‌که تعداد حملات استقلال بیشتر بود اما به دلیل استفاده از مهاجمان حرفه‌­ای‌­تر، الجزیره حمله­‌های زهردارتری به روی دروازه­‌ی استقلال انجام داد. نیمه اول با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

نیمه دوم نیمه استقلال بود، توپ و میدان در اختیار این تیم بود.در حالی‌که استقلال در حال حمله بود، الجزیره بر روی یک ضدحمله توسط زننده گل اول دوباره به گل رسید. هرچند که ده دقیقه بعد حنیف عمران­‌زاده بر روی ارسالی از روی نقطه کرنر، بازی را به تساوی کشید، اما بازی با همین نتیجه به پایان رسید و استقلال به یک امتیاز رسید، امتیازی که دردی از این تیم دوا نمی­‌کند.

15 دقیقه آخر نیمه دوم استقلال بازی طوفانی را به نمایش گذاشت، خسرو حیدری از راست و هاشم بیگ‌­زاده از چپ بارها توپ را بر روی دروازه الجزیره ارسال کردند، اما دریغ . . . استقلال واقعا در دقایق پایانی مسابقه خوب بازی کرد و اگر مهاجمان این تیم قدر موقعیت­‌هایی را که به دست آورده بودند می‌دانستند، شاید نتیجه­‌ی دیگری رقم می­‌خورد.

یکی از دلایل نتیجه نگرفتن استقلال عدم تنوع تاکتیکی در این تیم است، تاکتیک اصلی و تنها تاکتیک استقلال ارسال توپ از جناحین به خصوص از سمت راست خسرو حیدری بود که در ضربات ایستگاهی عمران­‌زاده هم به مهاجمین اضافه می­‌شد. هرچند استقلال از همین تاکتیک به گل رسید، ولی در نیمه دوم والتر زنگا سرمربی الجزیره دست قلعه­‌نویی را خوانده بود و جناحین استقلال را بسته بود. البته باید قبول کرد که مهار بازیکنی مانند خسرو حیدری واقعا کار سختی است.

استقلال این بازی را مساوی کرد، در حالی‌که شانس بسیار کمی برای صعود به مرحله بعدی دارد، اما از حق نباید گذشت، استقلال در این بازی شایسته برد بود. اما جام را به تیمی نمی‌­دهند که زمان بیشتری توپ را در اختیار داشته یا موقعیت­‌های گل بیشتری خلق کند، بلکه پیروز میدان تیمی است که گل بزند.

حاشیه‌های بعد از بازی :

–         استقلال با این تساوی و با توجه به نتیجه بازی الشباب و الریان که با برد 4 بر 3 الشباب همراه بود، با یک امتیاز در انتهای جدول این گروه قرار دارد. الجزیره با 7 امتیاز اول، الشباب با 6 امتیاز دوم و الریان با 3 امتیاز سوم هستند.

–         بازی بعدی استقلال در دور برگشت روز چهارشنبه 13 فروردین سال 93 با تیم الجزیره در امارات است. بازی که تکلیف سقوط یا شانس دوباره استقلال را مشخص می­کند. شاید اگر مهدی رحمتی در بازی قبلی آن حرکت محیرالعقول را انجام نمی‌داد، آن‌قدر تماشاگران از صعود تیم ناامید نبودند.

–         حنیف عمران­‌زاده و احمد جمشیدیان با دریافت کارت زرد در این دیدار، بازی بعدی را به دلیل 2 کارت شدن از دست دادند که در این اوضاع بی­‌بازیکنی اتفاق نامیمونی است.

–         تنها 5 هزار نفر به تماشای بازی آمده بودند، آیا تیم­‌های ایرانی اصلی­‌ترین سرمایه­‌های خود را از دست داده‌­اند !!؟ با این تعداد تماشاگر با چه اهرمی می­‌توان این سهمیه را برای بازی‌­های سال آینده حفظ کرد.

لینک خلاصه بازی از سایت ورزش3

لینک ترانسفر مارکت

لینک فوتبال دیتابیس

بهزاد طالبی
0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback)‌های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها